Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 23. oktober 2017

Det er ikke bare-bare alltid, å rydde opp, i en ukultur. Da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Kalbakken, (noe jeg jobba som, fra høsten 2000 til våren 2001), så møtte jeg på, noen lignende problemer

jagland har vært treg

https://www.vg.no/nyheter/meninger/europaraadet/vi-har-faatt-nok-naa-jagland/a/24167681/

PS.

I denne Rimi-butikken, (Rimi Kalbakken), så hadde de nemlig, en ukultur, som gikk ut på, at de ansatte, pleide å ta med seg, en juice-kartong, (ikke av de billigste), til spiserommet, (uten å betale), når de hadde matpause.

Og i personalhåndboka, så stod det klart og tydelig, at det eneste som det var lov til, å drikke gratis, (annet enn kaffe vel), var melk, (og da skulle det vel være, en halvliter-kartong).

(Noe sånt).

Så her var det snakk om, en ukultur, da.

(Må man vel si).

Og jeg tok opp dette, på et personalmøte.

(Sånn som jeg husker det).

Med det resultatet, at jeg ble upopulær, (som butikksjef), og etterhvert måtte slutte.

(Noe sånt).

Og hvordan hadde nå denne ukulturen oppstått, egentlig?

Nei, det må nok ha vært, en tidligere butikksjef, som har sagt, (kanskje i en vanskelig periode, hvor det nesten ble drevet rovdrift, på de ansatte), at medarbeiderne nå fikk lov til, å ta gratis juice.

(Noe sånt).

Og da har jo egentlig medarbeiderne lov til, å drikke gratis juice.

(Selv om det står noe annet, i personalhåndboka).

For da har de fått lov til dette, av en butikksjef.

Og da går vel den avtalen, (med butikksjefen), foran/over personalhåndboka.

(For å si det sånn).

Så for å endre en ukultur, så må man vel også, ha med seg, alle de involverte, liksom.

Og man må få de, til å forstå, at 'ditt og datt', liksom er galt, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og det er heller ikke alle ansatte, som tørr å heve stemmen liksom, på et personalmøte.

(Og noen er kanskje syke/fraværende, under møtet.

For å si det sånn).

Folk er kanskje redde for, å dumme seg ut.

Og så klager de kanskje seinere på, at det er dumt/dårlig, at de ikke lenger får lov til, å drikke gratis juice, da.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det med pause-melk, var forresten, en nesten antikvarisk ordning, (mer eller mindre), på den tida, som jeg jobba, i Rimi.

(Vil jeg nesten si).

For når man tok med seg denne halvliter-kartongen.

Så skulle man føre opp den, på svinnlista, for: 'Diverse', vel.

(Noe sånt).

Men i min tid, i Rimi, (hvor jeg jobba fra 1992 til 2004), så kan jeg ikke huske, å ha sett, sånne melkekartonger skrevet opp, på svinnlistene, en eneste gang.

(Med litt forbehold, siden at dette jo er, en del år sida nå.

For å si det sånn).

Men dette kan ha variert, fra butikk til butikk.

Og jeg mener vagt å huske, at Magne Winnem, muligens nevnte, denne gratis-ordninga, (da jeg begynte, på Rimi Munkelia, (ved siden av førstegangstjenesten), i desember 1992).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter