Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 26. oktober 2017

Min firemenning Kristine Brunmark sin 'Sande-slekt', er visst egentlig fra Berger, (kan det virke som)

mer om huset til kristine brunmark og dem

PS.

Kristine Brunmark skrev at sin 'Berger-oldemor' Anna Larsen, var av 'velstående' slekt, men fra Facebook-siden ovenfor osv., så kan det virke som, at de mest velstående der, var Dyrdal, (som en av var i hjemmefronten under krigen og som Kristine Brunmark sin slekt var 'husmann-folk' under):

mer om kristine brunmark som vel lyver eller overdriver

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/02/jeg-sendte-en-ny-e-post-til-kristine.html

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om kristine brunmark og karense osv

https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog?familyTreeID=1&rootIndivudalID=1500028#!profile-1500028-info

PS 3.

Kristine Brunmark sin oldemor sin storesøster, (Trine Larsen), fikk en sønn, (som døde ung), i Amerika:

trine larsen fikk sønn i amerika

PS 4.

Mer om at Dyrdal var velstående:

mer om at dyrdal var velstående

https://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2015/02/jeg-lurer-pa-om-det-her-er-han.html

PS 5.

Etter at jeg flytta tilbake, til Berger, (fra min mor i Larvik), høsten 1979.

Så hørte jeg 'nå og da', om Dyrdal.

Det kan ha vært min far, (eller mine kamerater Petter og Christian Grønli), som nevnte Dyrdal, (når vi kjørte forbi, for eksempel).

(Noe sånt).

Men det var ikke sånn, at jeg gikk på ski, på jordene, til Dyrdal.

(Dyrdal lå litt nærmere Sande, enn Berger-kafeen, forresten).

Nei, Dyrdal var for langt fra Roksvoll.

Så jeg gikk på ski, på jordet, til Gøril og dem, (på Høyen).

(Et jorde som lå, cirka en meter, fra Roksvoll.

For å si det sånn).

Og ikke på jordene, til Dyrdal.

(En gård som lå, kanskje to kilometer, sør for Roksvoll.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter