Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 21. oktober 2017

Rimi Munkelia, (hvor jeg jobba annenhver lørdag, fra 1992 til 1994), var oppkalt, etter veien/stedet Munkelia. Og Munkelia er/var et sted, på gården Munkerud sin grunn

munkelia munkerud

https://lokalhistoriewiki.no/Munkelia_(Oslo)

PS.

Munkerud var visst gården, til noen munker, fra Hovedøya, (før reformasjonen):

munkerud munkenes rydning

https://no.wikipedia.org/wiki/Munkerud

PS 2.

Rimi Munkelia ble vel også kalt Rimi Mellombølgen.

(Noe sånt).

Og det at butikken lå, på Munkerud.

Det ble ikke ofte nevnt.

For jeg har ikke hørt navnet Munkerud, før jeg søkte, på nettet, (om Munkelia), nå.

Det ble bare sagt, at det var, tre Rimi-butikker, (Raschs vei, Nylænde og Mellombølgen), på Lambertseter, liksom.

(Noe sånt).

Og det var vel sånn, at jeg besøkte Magne Winnem, i hans Rimi-leilighet, i Nylænde, (på Lambertseter), før jeg seinere ble invitert, til å besøke hans Rimi-butikk, på Munkerud.

Så det var vel bare sånn, at jeg tenkte, at Magne Winnem jobba, på en Rimi, på Lambertseter, liksom.

Da jeg spurte, om det var ledig jobb der, (ved siden av førstegangstjenesten).

(Noe sånt).

For Magne Winnem dro meg også med, til Lambertseter, for å spille tennis, (på noen gratis-baner der), i noen av mine første helgepermer, (må det vel ha vært), fra militæret.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og for meg, så var vel det, å jobbe, på Rimi Munkelia/Mellombølgen.

Det var mest, at da jobba jeg, på en matbutikk, i Oslo, liksom.

For før dette, så hadde jeg bare jobba, på butikker, (CC Storkjøp og Matland/OBS Triaden), i Drammen og Lørenskog.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Så for meg, (som var fra Berger), så var det, å jobbe, på Rimi Munkelia, å jobbe, i en matbutikk,, i Oslo.

Som jo er hovedstaden, liksom.

Men for Ihne Vagmo, (som var en av lederne, da jeg begynte der), så var det ikke sånn.

For hu husker jeg sa, (sånn at blant annet jeg hørte det), at å jobbe, på Rimi Munkelia.

Det var, at hu 'råtna bort', liksom.

(Noe sånt).

Så for henne, så var det liksom, ikke noe stas, å jobbe, på Munkelia/Munkerud, (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter