Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 28. oktober 2017

Sainsbury's, (som såvidt meg bekjent, var den kjeden, (i England/Europa), som begynte, med selvbetjeningskasser), skrev til meg, i 2013, at selvbetjeningskasser, kun var ment, å være, et alternativ, til bemannede kasser. Men dette synder mange butikker mot, (som for eksempel Asda Walton og Poundland Williamson Square), i våre dager, (for de har ofte bare selvbetjeningskasser åpne). Hvor skal dette ende?

selvbetjeningskasser alternativ

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2013/03/jeg-sendte-en-ny-e-post-til-sainsburys_6325.html

PS.

Som jeg har blogget om tidligere, så er det masse gråsoner, når det gjelder selvbetjeningskasser.

Feilslag for eksempel, er ikke uvanlig, i en butikk.

Og hva hvis kunden slår feilslag, når han slår inn, sine egne varer.

Hvem har da ansvaret?

Nei, her savner jeg igjen, at pressen skriver, om dette.

For her blir forbrukerne skviset, (mistenker jeg).

Og når man handler, i en bemannet kasse.

Så er det klart, at kassereren, skal yte kundeservice.

Og kunden er kongen, liksom.

Men når man blir bøllet med, av masse 'dundrer', (og maskiner som får 'mensen'), i 'jungelen' for selvbetjeningskasser.

(Uten at det er noe disk, mellom kundene og 'dundrene'.

For å si det sånn).

Så er det ikke lenger, like klart, hvem som er kongen, liksom.

(Vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det er også sånn, at man som kunde, ikke skal behøve, å ta et kurs liksom, for å handle, i en butikk.

Så at det da er 'russiske' systemer liksom, (som 'aldri' virker), som kunden må gjennom.

Da er det, noe galt, et sted, (vil jeg si).

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det å handle, i en selvbetjeningskasse.

Er ikke akkurat, som å sitte i kassa, på Matland/OBS Triaden, (noe jeg gjorde, på begynnelsen av 90-tallet), for eksempel.

I selvbetjeningskassa, så skal man legge varene sine, på en slags vekt-plate, (må det vel være), etter at man har scannet varen.

(Noe sånt).

Men denne platen blir ikke kalt: 'Vekt-plate'.

Men noe annet, (som for eksempel 'bagging-area'), eller noe lignende.

Så her blir teknikken litt skjult/gjemt, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og det som får selvbetjeningskassa, til å få 'mensen'.

Det er hvis total-vekten av varene, (i 'bagging-area'), ikke er, det som kassa er programmert til, at total-vekten skal være.

(Noe sånt).

Og det kan da komme av feil-programmering.

For eksempel så får Tesco sine selvbetjeningskasser 'mensen', hver gang, som jeg kjøper, en six-pack, med Pepsi-bokser.

(Noe sånt).

Og hver gang dette skjer, så må ei 'Tesco-dundre', liksom re-starte selvbetjeningskassa, (ved å scanne, en spesiell strekkode-brikke).

(Og disse dundrene, klarer visst ikke, å få gitt beskjed oppover, om at _vekten_ på Pepsi-bokser, er lagt inn feil).

Og fra tidligere, så mener jeg å huske, at selvbetjeningskassene, også fikk 'mensen', hvis det var noe, med bæreposer.

(At man tok ned en full bærepose, for eksempel.

For å begynne, på pose nummer to.

Noe sånt).

Og det kan være på grunn av, at bæreposene veier så lite.

At vekten på posene, kan være vanskelig, for vekt-platen, å registrere.

(Noe sånt).

Også fordi at posene er så flate/store, at de lett kan henge seg litt opp, (i 'kasse-elementer', utafor 'vekt-platen').

Og dermed så vil ikke all vekten, av posen, registreres av vekt-platen.

Så vekt-platen vil da få 'mensen', siden at den ikke merker, hele vekten, av posen.

(Noe sånt).

Så dette hysteriet britene driver med, (for tida), når det gjelder, at bæreposer, er så fælt, (at man istedet må ta med noe 'dritt' hjemmefra, å ha varene i).

Det kan være startet, av noen 'nerder', (som sitter i det såkalte 'dark-web' og plotter/konspirerer), som liksom ikke vil innrømme, at selvbetjeningskassene sin software/tech-løsning, ikke er så bra.

Og så sier de: 'Æsj bæreposer'.

Og så durer de videre, og skylder på bæreposene, (og demoniserer disse), istedet for å innrømme, at de har laget, et litt halvveis system, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter