Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 14. november 2017

At man i Danmark nå har matbutikker, hvor en vakt åpner døra, via fjernstyring. Det har jeg tenkt litt på nå. Og det eneste jeg kommer på, er at det blir, nesten som på diskoteker. For eksempel så var diskoteket Head On, i Oslo, kjent for å ha veldig sære dørvakter, på 90-tallet. Da måtte man være veldig kul, eller kjenne noen som jobba der, for å komme inn. Noe sånt

vakten åpner døra via fjernstyring

https://www.dagbladet.no/mat/coop-overrasker---tar-stor-sjanse-med-butikker-helt-uten-ansatte/68858433

PS.

Denne dørvakten pleide å slippe meg inn, på Head On.

(Dette var i 1994 eller 1995, vel.

Noe sånt).

Men noen av hans kolleger pleide å ikke slippe meg inn.

(Av en eller annen grunn).

Men jeg huska at noen hadde sagt navnet, på denne dørvakten, (en gang, som jeg slapp inn).

Og etter dette, så nevnte jeg en gang, (som det stod noen nye dørvakter der), at han hadde sluppet meg inn.

Og da sa de nye dørvaktene, at: 'Han kjenner Christian, jo'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

husker denne dørvakten

https://www.vg.no/rampelys/bok/litteratur/mitt-liv-som-skurk/a/23927971/

PS 2.

Utestedet Head On, var veldig 'hypet', i gratisavisen Natt & Dag.

(Som jeg pleide, å ta med meg, når jeg var, på Oslo City osv., å handla klær, (og musikk osv.).

På Hennes & Mauritz, osv.).

Så derfor lurte jeg litt på, hvordan dette utestedet var, da.

(Etter at Radio 1 Club osv., hadde blitt stengt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det første året jeg gikk, på NHI.

(Dette var studieåret 1989/90).

Så pleide Magne Winnem og jeg, å dra, på en del 'pub til pub-runder' liksom, i Oslo.

Og da var vi, på dette utestedet, (i Rosenkrantzgata), før det ble Head On.

Men vi syntes vel at nabo-utestedet Comeback, (seinere Snorre), var bedre.

(Noe sånt).

Og vi/jeg dro også på andre utesteder som Marilyn, Radio 1 Club, Cats, Circus, Rockefeller, Manhattan, Scotsman, Stravinsky, (Tutankhamon), Cafe Leonel, Headache, La Vita, Tiffany, Fiasco og Rosekjelleren.

Og mange andre.

(På den tida.

Altså slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Enda mer om dette:

head on aftenposten mer om

https://www.aftenposten.no/osloby/sulten/i/Ew5mG/Festen-som-aldri-tar-slutt

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter