Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 29. november 2017

Mer fra 70/80-tallet

Jeg husker en gang, i Stavern, på andre halvdel av 80-tallet.

Da sa bestemor Ingeborg, at min lillesøster Pia, (som på den her tida var tenåring), ikke ligna på hvordan hu så ut, som jente.

(Noe sånt).

Men jeg husker fra da min far og onkel Runar kidnappa Pia og meg, fra vår mor, i Mellomhagen, (på Østre Halsen), sommeren 1976 eller sommeren 1977.

Da syntes jeg synd på mora mi.

Så da min far etter cirka en uke spurte, om jeg ville tilbake til mora mi.

Så sa jeg at jeg ville det.

Men jeg trodde da at det var en selvfølge at Pia også skulle være med.

Men min far tok ikke med Pia og.

Så mora mi ble hysterisk, (husker jeg).

Og så kom faren min, med Pia, en uke eller to seinere.

Og den dagen, så husker jeg, at Pia ikke ligna på seg selv, liksom.

(Noe sånt).

Men det kan ha vært fordi, at mora mi, pleide å gre håret, til Pia, hver dag.

Og mora mi spurte også Pia, om hu ville ha musefletter eller hestehale, hver dag, liksom.

Og mora mi brukte muligens hårspenner, (på håret til Pia), og strammet muligens håret til Pia, i nakken, (eller noe lignende).

(Noe sånt).

Men da Pia hadde vært, hos faren min, den sommeren.

Så hadde hu nok ikke gredd håret, på 2-3 uker, da.

(Noe sånt).

Så hu ligna ikke på seg selv lenger, da.

(For å si det sånn).

Og sånn var det muligens også, på 80-tallet, (da Pia bodde hos min fars samboer Haldis).

At Pia ikke var så nøye/flink, (som mora mi hadde vært), når det gjaldt å stelle håret sitt.

Så derfor ligna kanskje ikke '80-talls-Pia' så mye på '70-talls-Pia', da.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det var forresten sånn, (denne sommeren).

At etter at min far og onkel Runar, (og onkel Runar sin datter Heidi, som da bare var et par år gammel), hadde kidnappa Pia og meg.

Så dro min far med Pia og meg, på båtferie.

Og vi møtte min fars kamerat Ernest Eastwood, ved Tjøme, (en del mil sør for Sand/Krok, hvor min far hadde båt).

Så det er mulig, at Pia, har blitt påvirka, av Eastwood sin datter Anne, (som er kanskje tre år eldre, enn Pia).

Og så har det liksom vært, en slags Anne Eastwood-kopi, som kom tilbake, til mora mi.

(Og ikke den Pia som ble kidnappa, da.

For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om ernest eastwood

PS 3.

Mer om kona til min fars avdøde kamerat Ernest Eastwood:

siw eastwood mer om

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:VfJbL6j1D0UJ:https://spaniaposten.no/node%3Fpage%3D345%26gclid%3Dqggzkqjsdatk+&cd=9&hl=no&ct=clnk&gl=uk&client=opera

PS 4.

Mer om Anne Eastwood:

mer om anne eastwood

https://www.svelviksposten.no/sport/skyting/svelvik/flotte-lokale-resultat/s/5-74-28579

PS 5.

Når man ser på Anne Eastwood, på bildet i PS-et ovenfor.

Så kan det kanskje virke som, at hu liksom, bytta sjel, med min lillesøster Pia, sommeren 1977, (var det vel).

For den sommeren, så hadde Anne Eastwood, en slags rød bob/pasje-frisjyre, (med krøller vel), sånn som jeg husker det.

Og min søster Pia hadde vel glatt hår, (som muligens var festet, med hårspenner, eller noe i den duren).

Men i 'våre dager', så er det visst omvendt.

At min søster Pia, har utslått hår.

Mens Anne Eastwood, har glatt 'hårspenne-hår', da.

(Noe sånt).

Så det som kan ha skjedd, kan ha vært, at sjelen til min lillesøster Pia, liksom har krabbet inn, i Anne Eastwood.

(Nede ved Tjøme der).

Og så har sjelen til Anne Eastwood, mer eller mindre samtidig, krabbet inn, i min lillesøster Pia, da.

(For å fleipe litt.

Men likevel).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Jeg leste forresten på Biip.no, at Anne Eastwood, er født, i 1972.

Så hu er altså et år yngre, enn min lillesøster Pia, (og ikke noen år eldre, som jeg først trodde).

Men Anne Eastwood var veldig selvstendig, (sånn som jeg husker det), sommeren 1977.

Hu stod helt aleine, på et slags svaberg vel, og begynte ikke, å gå bort, til sin storebror Frank, (sånn som jeg husker det).

Og det var sånn, at Pia og jeg, stod nesten helt ved siden av hverandre, vel.

(Litt preget av den nevnte kidnappingen osv., da.

Noe sånt).

Og så var det vel sånn, at vi liksom, så an Anne og Frank litt, da.

(Noe sånt).

Og at disse to, stod på forskjellige steder/svaberg.

Anne stod vel nærmest Pia og meg.

Og Frank stod et lite stykke unna, da.

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Eastwood-familien ble hentet til Berger, fra Oldham, på 1800-tallet, for å montere tekstilmaskiner:

eastwood familien ble hentet til berger fra oldham

https://no.wikipedia.org/wiki/Berger_%26_Fossekleven_Fabrikker

PS 8.

Det var forresten sånn, mens jeg bodde, i Leirfaret 4B, (hvor jeg bodde fra 1981 til 1989), på Bergeråsen.

At min far en gang ga meg to Berger-pledd.

Og det ene var et rødt teppe, med skotsk-rutet mønster på, (husker jeg).

Og da den siste katta mi hadde blitt overkjørt av moped, (ifølge min far), i 1984 deromkring, (kan det vel ha vært).

Så la jeg/vi den katta, oppå det røde Berger-pleddet, (husker jeg).

Så det måtte vi vel kaste etterpå.

(Siden at den katta hadde fått trykket ut tarmen, med mere.

Og ble avlivet, av en dyrlege i Sande, da.

For å si det sånn).

Og de teppene fikk nok min far gratis, (hvis jeg skulle tippe).

Og de teppene ble nok produsert på Berger, (hvis man leser Wikipedia-artikkelen, som det er linket til, i PS-et ovenfor, så kan man se, at det ble produsert tepper osv,. på Berger, fram til 2002, vel).

Så de to nevnte teppene, var kanskje en slags gave, til min far, fra Jebsen eller Eastwood, da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det nevnte teppet, (fra PS-et ovenfor), var i samme serie, som dette, (hvis jeg ikke tar feil):

samme serie

http://frumarit.blogspot.co.uk/2011/11/berger-pledd-eller-som-vi-sier.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter