Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. november 2017

Mer fra Liverpool

I dag var jeg hos tannlegen og jeg handla på Asda, (hvor det var masse berme som lagde propp, og ekle unger som lagde propp og stod og vrei på seg).

Og det lukta også musepiss, på kjøkkenet, i dag morges.

For det er mus her.

Og på Asda klarte jeg ikke å finne hverken rottegift eller musefeller, (for å si det sånn).

Og da jeg kom hjem fra Asda, så hadde politiet lagt et slags brev til meg, sånn at det var fullt synlig, for alle, i oppgangen.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

img20171106_18471218

PS 2.

Da jeg skulle til tannlegen, så gikk jeg ut, en snau time før timen begynte.

(Noe sånt).

Og jeg gikk for å ta den samme bussen, som forrige gang.

Det var nesten et kvarter til bussen gikk.

Så jeg gikk litt mot Old Swan, (som forrige gang).

Mens jeg venta på bussen, så la jeg merke til, at det ikke kom noen andre busser.

Jeg huska at jeg hadde lest i Echo sin nettavis, at det skulle være buss- og tog-streik på onsdag.

Og jeg tenkte at Echo-avisen har vanskelig for å uttrykke seg nøyaktig.

De har kanskje skjult litt, (eller kvema om), at buss-streiken skulle begynne før.

(Noe sånt).

Og så begynte jeg å se, etter en taxi.

Jeg husket fra før, at det ikke er så mange taxi-er, i Green Lane, (heter det vel).

Så jeg gikk tilbake til 'hoved-gata'.

Og fikk etterhvert stoppet en taxi der.

(En som ikke gadd å stoppe ordentlig.

Så jeg måtte løpe litt.

Og jeg sa: 'County Road'.

Og som vanlig så sier da lokale: 'Hæ'.

Jeg ga han tannlege-kortet, og han sa da: 'Å, Walton Road'.

(Noe sånt).

Jeg sa bare: 'Ja'.

For jeg orka ikke 'pakkis-greiene' lenger.

For å si det sånn.

For hvis han ikke klarte å høre hva jeg sa eller lese kortet, så kvema sjåføren, vil jeg si.

Og han kvema også seinere, og lot som at han ikke visste Tesco osv. var.

Virka det som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Tannlegen satt noe plast, over kjeften min, mens hu jobba.

Og det har jeg ikke vært borti før.

Hu ga meg også en ekstra bedøvelses-sprøyte, (virka det som).

Og hu glapp 'hele tida' instrumenter, osv.

Og da jeg skulle betale, så sa kontordama, at jeg hadde betalt alt, (forrige gang).

Så det kom altså på drøyve 50 pund, (altså 500-600 kroner), å få en 'ordentlig' rotfylling, (eller hva man skal kalle det).

Men jeg måtte dra dit fire ganger, (en gang for å bestille time, og så tre tannlegetimer), for å ordne dette.

Og tanna har vært vondt, siden i vår/sommer.

På grunn av tannlegen på Bekkestua og Nav, var 'pakkiser'.

(Og dreiv med kveming/gate-teater.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

IMG_20171106_144932

IMG_20171106_144941

IMG_20171106_145642

IMG_20171106_145747

PS 5.

På Asda, så var det sånn, da jeg leita etter rottegift osv.

At ei kone så etter noe, i hylla.

Og hu hadde, en veldig stygg gubbe, som stilte seg, over midtgangen, for henne.

Så jeg måtte da ha gått, mellom kjerringa og gubben/bomsen.

For å leite videre, etter rottegift osv.

Så jeg reagerte på dette.

For det normale ville vært, om gubben, hadde stilt seg, på samme sida, av midtgangen, som kjerringa.

Så dette var at jeg ble 'nudget', til å gå den andre veien.

Og da gikk jeg midt inn i en scene.

(En scene som jeg hadde lagt merke før, og derfor prøvde å unngå).

Nemlig en ung mann som hadde en lang samtale med en cirka like stygg gubbe/boms, (som han som var i lag med hu nevnte kjerringa).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det var mye mer tull og.

Det var en mann, i en elektrisk rullestol, (eller om man skal si elektrisk tannlegestol), i en av selvbetjeningskassene.

Og 'kåte' unger, (må jeg nesten kalle de), som stod og vrei på seg osv., i cirka annenhver kasse.

Og da jeg endelig fant en kasse-kø, som jeg syntes, at det gikk an, å stå i.

Så ble det krøll med selvbetjeningskassa, (for de som var først i køen).

Og hu foran meg i køen, prøvde å få meg, til å gå bort, til kassa ved siden av.

Men jeg huska, at det stod en gutt, og la opp varer, i den kassa.

Så jeg gikk heller, til en annen kasse.

(Istedet for å la hu nevnte dama 'nudge' meg, sånn at jeg ble stående, bak en unge, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Hu med grønn jakke var det, (hvis jeg ikke tar feil), som prøvde å 'nudge' meg, til å stille meg bak, en guttunge, (som la opp varer), i kassa bortenfor henne:

IMG_20171106_174343

PS 8.

Den kassa jeg står ved, da jeg tok bildet ovenfor.

Den begynte noen kvinnfolk, en 'gå sakte-aksjon' i.

Så jeg måtte igjen flytte meg.

Denne gangen bak en mann som ikke pakket varene, (men bare la de opp i vogna).

Og noen indere kom bak meg.

Og da jeg skulle ta poser.

Så løsna syv poser, (istedet for seks, som jeg hadde betalt for).

Så hvor skulle jeg gjøre av den syvende posen?

Jo, jeg måtte lirke den fast, i kleshengeren, (som jeg tidligere har blogget om), var det vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg jeg tenkte på.

Men men

PS 9.

Jeg hadde på meg en tennisskjorte, fra Matalan, i størrelse XXL.

Og Debenhams-jakka, (om jeg har blogget om), er også i størrelse XXL.

Men den jakka, er mye kortere, enn tennis-skjorta.

Og jeg måtte bøye meg, for å hive varene, oppi handlevogna.

Og da fikk den nye jakka, min tennis-skjorte, til å liksom skli opp, (virka det som).

(Noe sånt).

Sånn at inderne, (en mann og en dame), bak meg, (som bare stod der, mens jeg pelte poser, for de skulle bare ha noen få tunge ting, virka det som).

De har da muligens sett, at skjorta mi sklei opp.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

I vindfanget, så var det sånn, at ei Asda-dame og en Asda-mann, drei og koste hverandre, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Det var også sånn, at tannlegen ba meg om, å ta på meg, noe briller, laget av gjennomsiktig plast.

Og det har jeg ikke vært utsatt før liksom, (hos tannlegene).

(Sånn som jeg husker det).

Så det kan muligens ha vært noe tull.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Det var også sånn, at tannlegen, tok røntgen-bilde, (av kjeften min), helt på slutten, av tannlege-timen, (som var den siste i rekken).

(Og ikke på begynnelsen, liksom).

Og det var også, litt 'merksnodig', (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Det var også sånn, at hu tannlege-dama, dreiv og nøs, et par ganger.

(Muligens uten å tørke seg, på henda).

Så det var også muligens, noe 'kødd', (tenker jeg nå).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Fler mobilbilder:

IMG_20171106_105929

IMG_20171106_163624

IMG_20171106_163638

IMG_20171106_164006

IMG_20171106_165615

IMG_20171106_165629

IMG_20171106_172023

IMG_20171106_172958

IMG_20171106_173834

IMG_20171106_173922

IMG_20171106_175240

IMG_20171106_175242

IMG_20171106_175244

IMG_20171106_183538

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter