Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 20. desember 2017

Jeg er glad jeg har slutta å spille sjakk, (etter å ha gått lei, på begynnelsen av 90-tallet). Dette var noe perverse greier, (må jeg si). Huff

slutta å spille sjakk

https://www.dagbladet.no/sport/sjakk-logo-far-oppmerksomhet--nei-det-er-ikke-kodd/69199731

PS.

Det var sånn, at min tremenning Øystein Andersen og de, (som jeg hang en del hos, på 80/90-tallet), i Lørenskog.

De hadde Trivial Pursuit.

Og min tremenning Øystein Andersen begynte 'plutselig' å telle osv., (antall trekk fremover muligens), mens han spilte sjakk.

(Han fikk tak i en sjakkbok, som han begynte å pugge, (var det vel).

Og etter det, så ble det litt tørt/rart/kjedelig, å spille sjakk, (vil jeg nesten si)).

Noe ikke min morfar hadde lært meg, (å liksom sitte å telle), da han lærte meg, å spille sjakk, på midten/slutten, av 70-tallet.

(Sånn som jeg husker det).

Så på begynnelsen av 90-tallet, så ble jeg lei av å spille sjakk.

Og likte heller å spille Trival Pursuit osv., da.

Og min tremenning Øystein Andersen, hans skolekamerat Glenn Hesler og jeg.

Vi spilte også mye kortspill, som blackjack, (eller 'Svarte Jonas', som Øystein Andersen sa) og poker, (seven card stud-poker), husker jeg.

Og vi spilte også et brettspill, som het Axis and Allies, ganske mye, (husker jeg).

(For på den tida, så fantes ikke internett, osv.

Og min tremenning Øystein Andersen maste på meg, (når jeg tilfeldigvis møtte han på Oslo City osv., på 90-tallet), om at vi skulle henge mer sammen, (som på Bergeråsen, på 80-tallet), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Øystein Andersen, Glenn Hesler og jeg.

Vi hang også mye, på en Biljardhall, (Biljardhallen), som lå like ved Matland/OBS Triaden, (hvor jeg jobba, fra høsten 1990 til høsten 1992).

Og på den tida, (når jeg jobba, på Matland/OBS Triaden), så ble jeg nesten shanghaiet da, (kan man vel kanskje si), av min tremenning Øystein Andersen, som begynte å dukke opp, på jobben min, etter han fikk seg lappen, (våren 1991 vel).

For etter at Øystein Andersen fikk seg lappen, (noe jeg ikke fikk meg, før 4-5 år seinere).

Så fikk han låne sine adoptivforeldre sin Nissan, (var det vel), og kjørte 'hele tida', til Triaden-senteret, da.

Og maste på meg, om jeg ble med, på ditt og datt, da.

(For å si det sånn).

Denne masinga, ble verre, etter at Øystein Andersen fikk seg lappen.

For da kunne han kjøre hvor han vil, hele tida, da.

(For å si det sånn).

Men jeg var også litt lei av min halvbror Axel og hans steforeldre, (som jeg leide et rom av, fra sommeren 1990 til sommeren 1991).

Så jeg ble med på, å henge en del, på Biljardhallen.

Og vi ble kjent med de som eide stedet, (Bengt Rune Holm og de).

Og Øystein Andersen begynte å interessere seg for spille-automater.

(Han var kanskje den første i Norge, som hadde egen prosjektor-hjemmekino, (på gutterommet).

Og har var kanskje også den første i Norge, som snekret seg, sin egen spilleautomat, (Street Fighter), for å ha, på gutterommet).

Og han begynte etterhvert, (sammen med Glenn Hesler), å stille ut spilleautomater, på Biljardhallen.

(For Glenn Hesler hadde fått en stor erstatning, for en moped-skade, som han hadde fått, i foten, noen år tidligere).

Og på TG 93, så var Øystein Andersen film/kino-ansvarlig, (sånn som jeg husker det).

Og på TG 94, så var Glenn og Øystein spilleautomat-ansvarlige, (gjennom sitt firma Arcade Action).

(Noe sånt).

(For Glenn og Øystein dro meg med, både på TG 93 og TG 94 da, (husker jeg).

Og jeg jobba også noen få vakter, som en slags spilleautomat-ansvarlig, på TG 94, i Rykkinnhallen).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter