Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 25. desember 2017

Mass Fitjar og Steve Cook

Da jeg gikk det andre året, (økonomilinja), på handel og kontor, på Sande videregående.

(Skoleåret 1987/88).

Så var det sånn, at vår klasse, (og en handel og kontor-førsteklasse).

Vi hadde klasserom, i en slags brakke, som lå, like ved grusbanen, på Sande videregående.

Og det var helt greit, (syntes jeg).

Det var et roligere år, enn året før, da vi blant annet hadde klasserom, like ved kantina.

(Vil jeg si).

Og sommeren før, (sommeren 1987), så hadde min lillesøster Pia og jeg, besøkt vår tante Ellen, (min mors lillesøster), i Sveits.

(Ellen fant seg på en eller annen måte, en sveitser, (Reto Savoldelli).

Og flytta ned til Sveits, på 60/70-tallet).

Og da kjente jeg egentlig ikke min søster Pia.

(Som bodde hos min far og Haldis, (eller 'halv-t*ss', som min fars yngre bror Håkon/Haakon kalte henne), noen hundre meter unna meg).

For Pia ville sitte på 'smoking'.

Og jeg visste ikke engang, at Pia, (som på den her tida var femten og et halvt vel), røkte.

Så da ble det til, at jeg også, begynte å røyke litt, nede i Sveits, (hvor det var sigarett-automater på jernbanestasjonene osv.), for å liksom skjønne litt, om hva min yngre søster Pia drev med osv., da.

(For å si det sånn).

Og det samme med vår yngre kusine Rahel Savoldelli, (som er født i 1978, (samme år som min halvbror Axel), og som derfor vel var cirka ni år gammel, på den her tida).

Hu begynte også å røyke, den sommeren, på grunn av Pia, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Selv om tante Ellen var min mors yngre søster.

Så gikk avtalen om denne ferien, (til Pia og meg), gjennom min far.

(Jeg prøvde vel først å nekte å dra dit, men ble tvunget til å dra, (må man vel si)).

Og det kan ha vært på grunn av, at min mor, bodde på sinnsykehus, (nede i indre/midtre Vestfold et sted), på den her tida.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det året, som jeg hadde klasserom, i den nevnte brakka.

(Skoleåret 1987/88).

Så ble det til, at hvis jentene i klassen, prata sammen om, (foran meg), at de skulle gå ut, på trappa, for å ta seg en røyk.

Så hendte det, at jeg spurte de, om jeg kunne få et trekk.

(For det hadde jeg kanskje spurt min søster Pia om.

Nede i Sveits osv., da.

Ellers så var det kanskje sånn, at Pia spurte meg, om jeg ville ha et trekk.

Noe sånt).

Og da sa jentene i klassen, som oftest, at jeg kunne få et trekk.

(Noe sånt).

For jeg hadde begynt å røyke, (mer eller mindre fast), nede i Sveits.

Og når noen prata om røyk, foran meg.

Så ville jeg kanskje bli, litt røyk-sugen, (som det vel heter), da.

(For å si det sånn).

Så det hendte ganske ofte, at jeg stod på trappa, utafor brakka 'vår'.

Sammen med for det meste jenter, fra klassen, (og Snorre Skaug, (fra klassen), som også likte å noen ganger stå, på den nevnte trappa).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og de 'røyke-jentene' kunne noen ganger liksom glemme, at jeg stod der.

Og begyne å prate 'gris', liksom.

Ei stor/lubben ei, fra Nesbygda.

Hu sa for eksempel en gang, at en eller annen jente, (som jeg ikke visste hvem var, men som de andre visst kunne se, fra trappa), ble kalt: 'Vakum', (av gutta).

(På grunn av måten hu hadde sex på.

Sånn som jeg skjønte det).

Og jeg lurer på om det var hu tjukke/svære, fra Nesbygda.

Som også prata om, en Steve Cook, som hadde vært utvekslingsstudent, i Norge.

Og når han presenterte seg, så sa han alltid navnet sitt, sånn at det hørtes veldig ut, som 'stiv k*kk'.

Men kan det ha vært noe med, at disse 'røyke-jentene' visste om, at min fadder Annikken/Anna Holmsen, var gift/hadde vært gift, med en Mass Fitjar, tro?

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det kan forresten ha vært Jeanette Oulie, (fra klassen min på Svelvik ungdomsskole), som handel og kontor-jentene kalte: 'Vakum', (tenker jeg nå).

For hu hadde med seg, en kjempesvær dildo, en gang, på ungdomsskolen, (husker jeg).

En dildo som var 'kamuflert', som en svær slangeagurk.

Og Jeanette viste meg denne dildoen, på gangen, utafor klasserommet vårt, (av en eller annen grunn), husker jeg.

(For hu fløy rundt på ungdomsskolen og viste fram denne dildoen, da.

Av en eller annen grunn).

Og Jeanette forklarte også, at en Svelviking, (av en eller annen grunn), hadde kjøpt med to sånne dildoer, i Syden, til Jeanette og Line Nilsen, (som gikk i klassen vår, på ungdomsskolen, og som også gikk i klassen min, (i regnskaps-delen), det året vi holdt til, i den nevnte brakka, på Sande videregående).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

(Nora) Jeanette 'Vakum'/'Låvedøra' Oulie, (hu fargede dama på bildet nedenfor), har vært på Vamp-konsert, hos Kristin Blichfeldt, (som jeg har chatta med på Facebook, om Bergstø):

chatta med på facebook

https://www.dt.no/kultur/sommerens-hagefest/s/2-2.1748-1.3265656

PS 6.

Det tredje året, på handel og kontor, gikk jeg, i Drammen, (skoleåret 1988/89), som utvekslingselev.

Men en dag vi hadde planleggingsdag, (eller noe lignende).

Så stakk jeg innom Sande videregående, for å besøke mine tidligere klassekamerater, (og min søster Pia, som hadde flytta inn hos meg, i Leirfaret 4B, på den her tida).

Og da jeg gikk av bussen.

(Eller om jeg gikk fra fylkesveien).

Så stod Jeanette Oulie, (og muligens Vibeke Kjølstad), rett opp og ned, (som noen vakter nesten), i røde russedresser vel, ved hoved-inngangen til Sande videregående.

(Noe sånt).

Og jeg bytta russekort, med Jeanette, (husker jeg).

Og det stod Jeanette 'Låvedøra' Oulie, på russekortet hennes, (husker jeg).

Og det lo jeg av, (uten å da tenke på, at det skulle være noe seksuelt).

Og da forklarte Jeanette, at Ole-Christian Skjelsbek, var i russestyret.

Og at han hadde ført på kallenavnet 'Låvedøra', på russekortet hennes.

(Siden at han mente, at Jeanette var så stor nedentil, etter det med den nevnte dildoen, på ungdomsskolen, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Så man må vel si, at Ole-Christian Skjelbek, (min klassekamerat på Berger skole og Svelvik ungdomsskole).

Viste litt psykopatiske trekk, (som russ/russestyre-medlem).

Siden at han 'kødda' så mye, med Jeanette Oulie, (og russekortet hennes), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det er også sånn, at Drammens Tidende 'kødder'/roter, i PS 5 der.

For de bytter om på mine tidligere klassekamerater Hege Rønjom, (fra Berger skole), og Jeanette Oulie, (fra Svelvik ungdomsskole).

For sånne oppramsinger av navn, (på bilder), skal starte, fra venstre.

(Vil jeg si).

Og her gjør Drammens Tidende det, på 'pakkis-måten', (må man vel si), og ramser opp, fra høyre mot venstre.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Mer om (Nora) Jeanette Oulie:

jeanette flyvertinne

https://www.facebook.com/profile.php?id=100014474052816

PS 10.

Mer om Hege Rønjom:

mer om hege rønjom

https://www.facebook.com/hroenjom

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter