Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 2. desember 2017

Mer fra Liverpool

Natt til fredag, så gikk jeg til Asda Walton, for å handle.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det var lite kunder, så seint, men butikken var likevel ganske rotete, (her og der):

IMG_20171201_043422

PS 2.

Da jeg var butikksjef, på Rimi 3164 Lambertseter, (det vil si gamle Balstad).

(Noe jeg jobba som, fra høsten 1998 til høsten 2000).

Så pleide vi ikke å spre varene.

(Det vil si å 'slenge' vare-eskene, utover gulvet.

Og så 'hive' varene inn i hylla, tre dager seinere, liksom).

Men jeg kjøpte inn masse frukt-traller.

Og så heiv 'gulv/tørrvare-folka' opp vare-esker, på en frukt-tralle.

(Med de trallene, så kan man hive esken enten en snau meter over gulvet.

Eller noen få centimeter over gulvet.

For det er en hylle, (på de trallene), som man kan skyve ned, (når man vil), liksom).

Og da stod vareburet, på et sted, (i butikken), hvor det var god plass.

Og så satt man opp vare-eskene på frukt-tralla.

Og så var gulvet fritt for vare-esker, hele tida, (vil jeg si).

Men man sparer nok, en del tid, på å spre varene utover gulvet.

Men noen ganger, så blir vare-eskene da liggende så høyt, at kundene ikke ser pris-etikettene, på de nederste hyllene.

Og det kan også bli vanskelig, (for kundene), å få tak i, noen av varene, på de nederste hyllene.

(For å si det sånn).

Og det blir jo også trangt og rotete, (i butikken), når man sprer varene.

Men Rimi 3164 Lambertseter, var sånn, at den butikken, liksom skulle ha høyere butikkstandard, enn 'vanlige' Rimi-butikker.

Siden at kundene der, var litt bortskjemte, (siden at de var vant til å ha Balstad der osv.), da.

(Noe jeg har blogget om tidligere, og skrevet om på en Lambertseter-side, på Facebook).

Og da jeg jobba, på Matland/OBS Triaden.

(Hvor jeg jobba, fra høsten 1990 til høsten 1992).

Så satt jeg mest i kassa.

Men en gang, som det var stille, i kassa.

Så fikk min kassa-kollega Knut Hauge og jeg opplæring, i å 'shine' hyller.

(Altså å få hyllene til å se helt strøkne ut).

Og da kan det ikke ha ligget, masse vare-esker, her og der, på gulvet.

For da ville nok det ha blitt prioritert, før det å 'shine' hyller.

Så jeg tviler på, at Matland/OBS Triaden, (som var et hypermarked, på samme måte som Asda Walton), hadde vare-esker på gulvet, sånn som man kan se på bildet, i PS-et ovenfor.

(Selv om jeg må ta et lite forbehold.

Siden at  jeg jobbet mest i kassa-avdelingen og i ferskvare-avdelingen, (på Matland/OBS Triaden).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Mens jeg var i kassa, (en selvbetjeningskasse med kassabånd).

Så begynte en politimann, å 'svirre' rundt meg, (må jeg si).

Han gikk like ved meg, (gjennom en selvbetjeningskasse som egentlig var stengt), og bort til kiosken, (som var stengt/ubetjent).

Og så holdt jeg på å kræsje med han, da jeg skulle gå forbi sikkerhetsvakten.

(Etter å ha betalt for varene).

Så det virka nesten som, at denne politimannen, var 'tunet' til meg, (må jeg si).

Og er det riktig, at politifolk skal handle, i uniform.

Pleier ikke de, å ete mye smultringer, (og denslags), fra små butikker, som er redd for å bli ranet, (og som derfor gir politiet rabatt).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

IMG_20171201_050335

PS 5.

Enda mer om dette:



PS 6.

Og enda mer om dette:

mer om balstad facebook 2

https://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2017/11/mer-fra-facebook_12.html

PS 7.

I en av Dødelig Våpen-filmene, så er det jo sånn, (mener jeg å huske), at han neger-purken, sier til Mel Gibson, at han må huske å drite, før han drar på jobb.

Så det handler jo om rutiner.

Og i Norge så har kanskje politiet med seg matpakke, på jobb.

For jeg har jo jobbet, i en mannsalder, i butikk, i Norge.

Men jeg kan ikke huske, at uniformert politi, pleide å handle, i butikkene 'mine'.

(For å si det sånn).

Hvis politiet var der, så hadde vært ran eller tyveri.

(Sånn som jeg husker det).

Men det er kanskje annerledes i England.

De har ihvertfall ikke matpakke med seg, (som regel), på jobb, i England.

(Husker jeg fra da jeg jobba, for Arvato, i 2005 og 2006).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter