Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 19. desember 2017

Mer fra Liverpool

I går gikk jeg, til Asda Walton, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

IMG_20171218_142914

IMG_20171218_143846

IMG_20171218_145012

IMG_20171218_145039

IMG_20171218_145324

IMG_20171218_145341

IMG_20171218_145757

IMG_20171218_145809

PS 2.

Denne butikken var utsolgt, for halvannen liters flasker, med Buxton kildevann:

IMG_20171218_150539

PS 3.

De var også utsolgt, for billig håndsåpe:

IMG_20171218_152117

PS 4.

Jeg kjøpte noen engangs-barberhøvler.

(For å finpusse barberingen, der hvor tre bladers-høvelen, ikke kommer til.

For jeg er vant med to bladers-høvel, (Sensor Excel, som butikkene har slutta å selge), for å si det sånn).

Og disse engangs-barberhøvlene fører til, at selvbetjeningskassa, får 'mensen'.

(Sånn som jeg husker det).

Derfor gikk jeg til en bemannet kasse.

(For å ikke lage noe 'kalibalik' liksom, i selvbetjeningskassene.

For å si det sånn).

Og mens jeg la opp varene, så dukka det opp, ei gammal skrulle, bak meg i køen.

Og hu skrulla lente seg, mot handlevogna mi, (og tok på den), mens jeg la opp varene.

(Noe lignende av hva min Bekkestua-tannlege gjorde, tidligere i år.

For han lente seg mot meg, for å hvile, mens han jobba.

Noe jeg klagde på til Tannlegeforeningen, blant annet).

Og jeg måtte også legge varene mine to-tre, i høyden.

For at hu gamla, (som kjøpte en pakke strømpebukser, med bilde av en naken dame på, og en ting til vel), skulle slippe å holde varene sine.

(For jeg var redd for, at hu skrulla, skulle stupe i gulvet liksom, da.

For å si det sånn).

Men dette kan godt ha vært, noe slags gateteater, (for alt hva jeg vet).

Så jeg tok bilde, av skoa, til hu gamle skrulla da, (for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20171218_154412

PS 6.

Det var ikke bare hu gamla, som var skrullete.

Kassadama var like skrullete, (må man vel si).

Jeg sa at jeg ville ha seks 'regular' poser.

Og da kvema kassadama.

For da spurte hu om jeg mente de til 5 pence eller de til 8 pence.

Men de til 8 pence er jo 'evighets-poser', (såkalte 'bags for life').

Så det er jo ikke 'regular'/vanlige poser.

(For å si det sånn).

Så kassadama kødda, (vil jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Og ikke nok med det.

Kassadama, (som var et feit drog, må man vel si), var ikke ferdig med køddinga si.

Hu spurte også om jeg var 'alright'.

(Altså om jeg var i orden.

Blir det vel).

Og så spurte hu om jeg trengte hjelp til å pakke.

(Noe sånt).

Så hu var jo så frekk, at det nesten ikke fantes grenser, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det krydde av kunder, inni butikken.

(Det var for eksempel så lang kø, i kiosken, (da jeg kom fram til Asda).

At jeg ikke gadd å stå i kø, for å kjøpe internett-vouchere.

For å ha, i reserve, (når internett-en min går ut), liksom.

Jeg tenkte, at det kan jeg heller kjøpe, en seinere dag.

Og så sparer jeg, på internett-bruken, (fram til da), liksom.

For å si det sånn).

Og utafor butikken, så krydde det, (må jeg si), av handlevogn-ryddere.

Men hvorfor hadde de satt to handlevogner, på 'russisk' vis?

Nei, det har jeg ikke sett før.

Så her har de nok hatt, et tøft julebord.

Kunne man kanskje ha trodd, hvis dette hadde vært, en norsk butikk.

(Briter har ikke julebord, men kun noen litt tamme julefester, (med noen få drinker), sånn som jeg har forstått det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

IMG_20171218_154705

PS 10.

Britene er forresten helt hysteriske, når det gjelder, at det liksom er 'fælt', å kjøpe bæreposer.

Men jeg kjøpte et par biffer, i går.

Og da tredde hu frekke kassadama, på en plastpose, på hver biff.

(Av en eller annen grunn).

Og det gjør de ikke i Norge, (tørr jeg å si).

Og biffene var jo pakket inn, fra før.

Så hva var poenget, liksom.

Kanskje britene burde ha slutta, med denne 'kjøtt-pose-praksisen', (som også gjelder klær, (på hypermarkeder), hvis jeg ikke tar helt feil).

Nei, da tuller britene, (vil jeg si).

Når de pakker inn biffer og klær mer eller mindre dobbelt.

Men samtidig er restriktive, (må man vel si), når kundene vil ha vanlige bæreposer.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:

IMG_20171218_164145

PS 12.

Enda mer om dette:

IMG_20171219_171414

IMG_20171219_171427

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter