Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 27. januar 2018

Mer fra Oslo

Natt til fredag, så gikk jeg, til Nedre Grunerløkka, (og videre til Torggata), for å kjøpe mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Natt til fredag, er muligens, en stor utelivs-dag, på Grunerløkka.

For på Bislett Kebab House, (i Thorvald Meyers gate), så stod folk, som sild i tønne.

(Noe sånt).

Så jeg gikk forbi den kebab-sjappa.

For jeg satset på, at det gikk an, å finne, en kebab-sjappe, med mindre kø, ikke så langt unna.

(Så slapp jeg å stå, som sild i tønne, (sammen med mange fremmede/gærne folk), for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

På vei 'borti der', (jeg så etter kebab-sjapper), så gikk jeg forbi Cafe Sara.

Og jeg lurte litt på, om de serverte mat enda.

Og ei full blondinne, (som muligens var middelaldrende), lurte på, hva klokka var.

'Kvart over et', svarte jeg.

Og så sa hu: 'Hvorfor går du ikke inn?'.

'Er dette noe slags forhør?', sa jeg.

For hu fulle blondinna, skulle liksom inn i huet mitt, da.

(Kunne det virke som).

'Du vil hjem', sa så blondinna.

Jeg gadd ikke å forklare.

(For hva hadde nå hu blondinna med hva jeg skulle, å gjøre.

For å si det sånn).

Så jeg sa bare at hu fikk ha en fin natt.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Hu blondinna, kan muligens ha vært, ei venninne av min søster Pia, fra utestedet Jollys, (fra 90-tallet), tenker jeg nå.

For Pia forklarte, at hu blondinna, var så dum.

At når afrikanerne spurte henne, om det og det smykket, (som hu hadde rundt halsen).

Så forstod ikke hu blondinna, at afrikanerne egentlig spurte om dette, for å studere puppene hennes, (i samme slengen liksom).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Noen titalls meter lenger bort, i Torggata.

Så så jeg, et skilt, som stod utafor en kebab-sjappe.

'Den beste kebaben i kebab-gata', stod det.

(Dette var et slags utklipp, fra Aftenposten).

Noe sånt).

Så jeg tenkte, at jeg får prøve maten der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg bestilte, av en tyrker, (eller noe sånt), som minna litt, om min halvbror Axel sin tidligere sjef Peter Mejlhus, (fra Danmark).

(Noe sånt).

Jeg bestilte en stor kebab med cola.

Og 'Peter' lurte på om hvordan kjøtt jeg ville ha.

'Lam eller sjylling', sa han.

(Noe sånt).

Jeg ville da ha lam.

(Egentlig vil jeg ha okse-kjøtt.

Såkalt 'Doner-kebab' vel.

Som de har mye av i England.

Men dette solgte de visst ikke).

Og så spurte 'Peter' om jeg ville ha rullekebab.

'Nei i pita', måtte jeg si da.

Så 'Peter' var ikke snill.

Det kunne jo ha vært sånn, at jeg var en kunde, som aldri hadde spist kebab før.

Og som ikke visst hva pita-brød var.

(For å si det sånn).

Så 'Peter' burde ha sagt: 'I rull eller pita', (og ikke bare spurt om jeg ville ha kebab i rull), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det satt tre nordmenn, ved et bord der.

(Og en afrikaner, (eller om det var to), ved et hjørnebord).

Og en 'obsnasen' vestlending, (som skarret), dukket opp der.

(Og pratet sånn at alle hørte det.

I den lille restauranten).

Han sa at 'Peter' lignet på en obskur filmstjerne, (som jeg ikke kjente igjen navnet til).

Og at han hadde 'pedo-bart'.

(Noe sånt).

Vestlendingen ville også være romantisk senere, med de tre andre nordmennene, (som han visst kjente fra før), fortalte han.

Og han kalte Kulturhuset for Kunsthuset, osv.

Og så var han plutselig veldig hyggelig, og skrøt til betjeningen, om at stedet hadde den beste 'bab-en' i byen.

(Da han skulle ta med sine to rulle-shish-kebaber med kylling, (eller noe i den duren), med seg hjem.

Etter at kameratene hadde gått.

Var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var også sånn, at det nevnte lamme-kjøttet, (på kebaben min), ikke var renskåret.

Så plutselig tygde jeg, på noe fett da, (istedet for kjøtt), for å si det sånn.

Men dette kan kanskje komme av, at disse, lager kebab, på en annen måte, enn de andre kebab-sjappene, (som kanskje hakker kjøttet mer).

(Noe sånt).

Og jeg har også lest et sted, at kebabsjappene bruker noe slags dårlig kylling-kjøtt, til kebab.

Så hvordan kebab jeg pleide å spise, i Oslo, rundt årtusenskiftet.

Det tørr jeg ikke å si helt sikkert.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det krydde også av politibiler natt til fredag, (som her ved Birkelunden):

IMG_20180126_004939

IMG_20180126_005008

IMG_20180126_005057

PS 9.

Denne drosjen, (med en middelaldrende neger-sjåfør vel), stod og venta på _rødt_ lys, (i flere sekunder/minutter), virka det som, (utafor Cafe Sara):

IMG_20180126_011639

PS 10.

Her er mer om kebabsjappa:

IMG_20180126_012557

IMG_20180126_014054

PS 11.

Jeg gikk en litt annen vei tilbake.

Og så, (fra litt avstand), at hu fulle blondinna, liksom hadde blitt bytta ut, med en dørvakt, (utafor Cafe Sara).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Jeg skulle så på Bunnpris Thorvald Meyers gate.

Og en ung og farget homse, stod som grodd fast, ved handlekurvene, i flere sekunder/minutter.

(Noe sånt).

Så det var da helt umulig, (vil jeg si), å gå inn i denne butikken, (og ta handlekurv).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:

IMG_20180126_020239

IMG_20180126_020316

IMG_20180126_020334

PS 14.

Det var også sånn, at da jeg bestilte to bæreposer.

Så forstod ikke den middelaldrende 'butikk-pakistaneren', hva jeg sa.

(Så jeg måtte gjenta meg selv, da).

Så det norsk-kurset, som utlendingene får tilbud om, når de flyttet til Norge.

Det kurset burde kanskje forbedres litt da, (for å si det sånn).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenker på.

Men men.

PS 15.

Det var også sånn, at 'butikk-pakistaneren' blanda varene mine, med varene til ei lubben blondinne.

Som gikk inn i butikken etter meg.

(Og som også skulle ha snus.

Var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Da jeg kom tilbake til leilighets-hotellet.

Så var de to resepsjonistene opptatt med å forklare, for to 'slusker', (på engelsk vel), at de hadde røyka, på rommet, og derfor ble kasta ut, (eller noe lignende).

(Noe sånt).

Og begge resepsjonistene stod tett i tett, liksom.

Så jeg kunne ikke gå bort til resepsjonen.

For begge resepsjonistene betjente dette mannlige 'sluske-paret', da.

(For å si det sånn).

Så jeg måtte spille flipper og se på TV.

Før det ble min tur i resepsjonen.

Og så kjøpte jeg en polett til vaskekjelleren.

Og da jeg skulle levere tilbake denne poletten.

(Noe man må gjøre, med disse 'IT-polettene').

Så satt det en sikkerhetsvakt, nærmest vaskekjelleren.

Og da jeg var på Quality Hotel Panorama, (i Gøteborg), i helga.

Så var det bare ei resepsjonsdame i resepsjonen, natt til søndag.

(Mener jeg å huske).

Men på dette leilighetshotellet, så hadde de både en sikkerhets-vakt og en resepsjons-vakt, i resepsjonen, (om natta), da.

(Kunne det virke som).

Og jeg kan ikke huske at de hadde dimmet lysene, i resepsjonen, på hotellet, i Gøteborg.

(Selv om det var seint).

Men det hadde de gjort, her på leilighets-hotellet, da.

(Virka det som).

Så jeg fikk litt 'karasjokk', når det plutselig satt en vekter, i resepsjonen, (istedet for en resepsjonist), da.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter