Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 10. februar 2018

Det at Berger-folk kaller Bergeråsen-byggefeltet for Moelven-brakker. Det har jeg ikke hørt før, (selv om jeg bodde på Bergeråsen, fra 1979 til 1989)

moelven brakkene

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10215165151665390&set=g.266282843489204&type=1&theater&ifg=1

PS.

De fleste ungene på Berger, bodde vel i arbeiderboliger.

Så det er kanskje bare Eastwood, (som bodde i funksjonærbolig), som kan rakke ned på Bergeråsen.

Men jeg var jo mye, hos min fars foreldre, på Roksvold/Sand.

Og de bodde i et 50/60-talls-hus.

Og standarden var vel grei der, men det var vel bedre vinduer, på Bergeråsen, (nemlig dobbeltvinduer).

Og jeg var også en del hos min mor, da hu bodde, på Stenseth terrasse, (i Solbergelva).

Og standarden der, var vel cirka som på Bergeråsen.

Men å bo der, med naboer 'overalt', (ved en elv).

Det kunne ikke måle seg, med Bergeråsen, (hvor vi hadde våre egne hager, og slapp å spille fotball, i en slags park, (hvor man visst kun kunne drive med keeper-trening), nedover mot elva).

Og min mor bodde også i Jegersborggate, i Larvik.

Men det var i et gammelt og trekkfullt hus.

Og hagen var i en bakke, ('politi-bakken'), liksom.

Og min mor bodde også etterhvert, i Hestehavna, på Tagvedt.

Men derfra var det langt til sjøen/fjorden.

Det lå visst ganske nærme en elv, (Lågen).

Men utsikten osv., kunne ikke måle seg, (selv om standarden, (med dobbeltvinduer osv.), var cirka den samme, som på Bergeråsen).

(Og alle disse tre stedene, (som jeg har nevnt ovenfor), hvor min mor bodde, på 70/80-tallet, hadde 'barne-fiendtlige' trapper, (rommene var fordelt, på to etasjer).

Mens på Bergeråsen, så lå alle rommene, på et plan).

Og at alle husene på Bergeråsen, var beiset, i samme brun-farge, på 70-tallet.

Det var bare morsomt, (sånn som jeg husker det).

Da ble det kanskje ikke så snobbete, som på Sørlandet, (med stakittgjerder og bedehus), osv.

(For å si det sånn).

Så da kunne kanskje ungene være litt mer aktive/ville, (på Bergeråsen), enn på Sørlandet/Berger, da.

(Må man vel si).

Og en annen ting som er fint, med Berger/Bergeråsen.

Det er at tyskerne ikke var der.

Så det er ikke masse stygge bunkerser 'overalt', (langs fjorden/sjøen), som i Larviks-distriktet, (for eksempel).

(Ikke som jeg har sett, ihvertfall).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter