Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 12. februar 2018

Det at de har norsk Grandiosa, i Sverige, det er nok bare i grense-områdene, (hvor det nesten bare er norske 'harrytur-kunder'), hvis jeg skulle tippe. Jeg så ikke noen norske Grandiosa-pizzaer, på ICA Maxi i Gøteborg, da jeg var der, i forrige måned, (for å si det sånn). Så Norges mest spiste pizza, er nok Sveriges minst spiste, (selv om Orkla har plass, i fryse-diskene, i butikkene, både i Norge og Sverige)

grandiosa dagsavisen 2

PS.

Her er mer om dette:

funnet galt i pizza hm

http://johncons-mirror.blogspot.no/2008/10/svenskene-spiser-ikke-grandiosa-de.html

PS 2.

For cirka ti år siden, så søkte jeg, på nettet, (og skrev på debatt-forum), om dette 'Grandiosa-greiene'.

Og det viste seg, at 'norsk' Grandiosa, hadde blitt solgt i Sverige.

Men så slutta de 'plutselig' å selge den.

(Selv om Orkla har plass i frysediskene, (noe store firma visst liksom betaler for, sånn som jeg husker det, fra min tid, som Rimi-leder), i Sverige.

For å si det sånn).

Og det var også noen pressemeldinger, fra et firma som Orkla eide, (muligens Procordia), om at de kun brukte svensk og finsk kjøtt.

(Noe sånt).

Uten at de forklarte grunnen til pressemeldingen.

Og det var også mye surr, når det gjaldt 'kjøtt-blandingen' i Grandiosa.

De på Grandiosa-fabrikken, (på Vestlandet), sa at de hadde byttet bindemiddel til eller fra soya.

(Stod det i en Dagbladet-artikkel).

Men dette ga ikke noe mening, (når man sjekket informasjonen i den nevnte artikkelen opp mot ingrediens-oversikten på Grandiosa-esken).

(Sånn som jeg husker det).

Og det var også sånn, at rundt årtusenskiftet, så leste jeg, i et gratis-magasin, på McDonalds Østbanehallen.

Og der stod det, (på vagt vis, må man vel si), om Grandiosa-kjøttet, og om det virkelig var skinke.

Noe det viste seg å ikke være.

Det er en kjøttblanding, (med mye rart i), som formes til å se ut som skinke, (må man vel si).

Så var det sånn, at svenskene fant noe rart, i denne kjøttblandingen, (som lages på Østlandet og blir sendt til Vestlandet vel), kan man kanskje lure på.

Og det var også pressemeldinger fra Orkla om, at matvarene muligens, ville bli dyrere, på grunn av at Orkla antagelig måtte bruke mer penger på råvarer.

(Sånn som jeg husker det, fra nettavisene.

Noen måneder/år etter at jeg begynte å blogge om dette temaet).

Så her kan man kanskje lure på, hvordan råvarer, som Orkla bruker/brukte, i maten sin.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Jeg mener forresten å ha lest, at svenskene, har hatt en annen 'pizza-tradisjon', enn man har hatt, i Norge.

I Sverige, så har man liksom, hatt pizzeriaer, (muligens drevet av albanere, sånn som jeg husker det, fra Gøteborg, på midten av 80-tallet), i hver eneste lille bygd.

(Har jeg lest i en avis en gang.

Mener jeg å huske).

Og disse har muligens vært, nesten like populære, som kebab-sjapper i Oslo, osv.

(For å si det sånn).

Så svenskene har kanskje blitt mer bortskjemte, når det gjelder fyll osv., på pizzaen.

Og de synes kanskje, at den originale norske Grandiosa-en, ser kjedelig ut, (eller for stor ut).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det er også sånn, i Sverige.

At en halvkilo økonomi-lakris, koster 15-20 kroner, på Ica.

Og det samme med chilli-nøtter, osv.

Og McDonalds-mat osv. er også billigere.

Og det samme med kjøtt/kjøttboller/kylling.

Så svenske studenter, trenger kanskje ikke å spise frossen-pizza, for å bli mette, liksom.

(For å si det sånn).

Mens det for norske studenter, muligens kan være vanskelig, (på grunn av de høye norske prisene), å bli mett av middagen.

(Uten å måtte bo på kjøkkenet liksom).

Hvis de kjøper noe annet enn frossenpizza.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det kan også være sånn, at det er Jarlsberg-osten, (og/eller tomat-sausen), som gjør det.

At nordmenn nesten blir avhengige av pizza, (som Grandiosa), med smelta Jarlsberg-ost.

Mens man i Sverige, muligens har kjedeligere oste-slag liksom, på pizza-ene.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter