Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 3. mars 2018

666 - The number of the beast

IMG_20180301_132030 666

PS.

Denne merkelige funndatoen, (06.06.06), får meg til å lure på, om det er noe rart, med Tråen-skatten.

Jeg lurer da på, om det kan ha vært sånn, at Tråen-skatten er det som er igjen, av Vinland-vikingene.

(Og at indianerne stjal tingene etter de.

Muligens etter å ha drept/fanget de).

Og så har europeiske/nordiske nybyggere i Amerika, (på 1800-tallet), kanskje kommet over disse viking-tingene, mens de kriget, mot indianerne.

(Indianerne mente kanskje at det var Manitou sine ting.

Hvem vet).

Og så har min oldemors onkel/fosterfar Gullik Gulliksen Traaen, tatt med denne skatten tilbake til Norge.

(Av en eller annen grunn).

Og så latt som at han fant den, på 6. juni (19)06.

For å markere noe med djevelen, muligens.

(Hvis ikke det er avisa, som opererer med feil funn-dato.

For andre steder står det at min oldemors fosterfar/onkel fant denne skatten 'om høsten').

Men om det er min oldemors fosterfar/onkel eller Laagendalsposten.

Noen forbinder ihvertfall denne viking-skatten med djevelen, (kan det virke som).

Så da lurer jeg på, om det er noe spesielt, med denne skatten, (for å si det sånn).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Man finner jo '666', (hvis man vil), i 'Tråen-skatt-valknuten':

28790635640_a450c0fafa_o 666

PS 3.

Her er mer om dette, (fra Nationen 25. februar 1928):

høsten 1906 hm

PS 4.

Leiv Eriksson oppdaget visst Amerika, rundt år tusen, så det kan stemme med årstallene på 'Tråen-skatt-myntene', (som var fra 800 til 995, ifølge Laagendalsposten-artikkelen ovenfor):

rundt år 1000

https://no.wikipedia.org/wiki/Leiv_Eiriksson

PS 5.

Det sitter også, noen 'valknute-indianere', i Colombia, og trykker på meg, på Flickr, (kan det virke som):

valknute indianere

PS 6.

Her er mer om dette:

mer om colombia flickr

https://www.flickr.com/photos/79036339@N02

PS 7.

Min onkel Runar, sa også, (på 80-tallet), at han liksom, var lederen, for en gutte-gjeng, (på 50/60-tallet vel), som kalte seg: 'Pruppen-indianerne'.

Og Pruppen var min tannlege-onkel sitt klengenavn, da.

(For å si det sånn).

Og kan indianerne har fulgt etter vikingene, tilbake til Europa?

Tenk på by-navnet Wigan, i England.

Det kan jo se ut som, at betyr: 'store wigwam', (eller noe lignende), på indianer-språk.

(For å fleipe litt.

Men likevel).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter