Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 20. mars 2018

Mer fra Norge

De hadde forresten, en slags farget mafiso, på bussen fra Otta til Oslo, natt til søndag.

(Som satt helt bakerst, i andre etasjen, på bussen).

Han satt og ringte 'mafiso-samtaler', (i mobilen sin), i 2-3-tida om natta.

(Mens de fleste på bussen sov.

Men jeg hadde bytta buss i Otta.

Så jeg hørte denne ekle ringinga, da).

Så jeg flytta meg to ganger, fremover i bussen.

For å slippe å høre på denne groteske samtalen, (som handlet om en som skyldte penger vel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Hotellet jeg er på nå, har ikke: 'Don't disturb'-skilt.

Så det er jo et helvete, for b-mennesker, å bo, på dette hotellet.

Når det gjelder at vaskekona da vil inn på rommet, 'midt på natta', liksom.

Da blir det jo som den 'Hotell i særklasse'-TV-serien, (fra noen år tilbake).

(Må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

De bussene som gikk, fra Trondheim til Otta.

Og fra Otta til Oslo.

Natt til søndag.

De hadde forresten ikke USB-kontakter.

(Selv om den fra Otta til Oslo var Nettbuss.

Og de kjørte jeg med tur-retur Gøteborg, i januar.

Og den bussen hadde USB-kontakter.

Noe til og med t-banen i Oslo har.

Selv om t-banen ikke hadde en USB-kontakt per passasjer.

Noe Nettbuss-bussen til Gøteborg hadde).

De bussen jeg tok natt til søndag.

De hadde 'bare' 220 volt-kontakter, til mobil-lader.

Men mobil-laderen min lå sammen med kofferten.

For hvem hadde trodd at dette ikke var standard, liksom.

(Dette med USB-kontakter).

Og på bensinstasjonen på Otta.

Så var det sånn, at det ikke var klart, om jeg måtte vise billett, til Nettbuss, midt på natta.

For Nettbuss-buss-sjåføren, han stakk inn på et buss-sjåfør-pauserom, på bensinstasjonen.

Så det var litt kaos der.

Samtidig var det cirka 15-20 minusgrader.

Så å vente ute, var litt kaldt.

Så jeg måtte vente på et vente-værelse på bensinstasjonen.

Og der satt det blant annet to fargede mafisoer, (som hadde sin egen bil), virka det som.

Og der hadde de USB-kontakter, (inne på vente-værelset).

Og da jeg skulle gå av Fjordekspress-bussen, (i Otta).

Så gikk sjåføren rundt, og fant meg og en annen passasjer, som skulle av bussen, på den holdeplassen.

(Selv om buss-sjåføren hadde prata om at bussen skulle stå der i bortimot en time, og ha pause).

Og han ba den andre passasjeren, om å gå mot inngangen til bussen.

Og der ble den andre passasjeren stående.

Og så ble jeg bedt om å gå bort til inngangen.

Og da gikk buss-sjåføren, (som kom bak meg), inn i meg, med magen sin.

For han skulle trykke på en eller annen knapp.

(Og klarte ikke å forklare, til han sværingen, da.

For å si det sånn).

Så det var en ekkel opplevelse.

(En slags 'nær-homo-opplevelse', som de vel sier.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da jeg skulle ta Fjordekspress-bussen fra Trondheim, på lørdag kveld.

Så var jeg der, kanskje 40-50 minutter før bussen gikk.

(For sånne 'langdistanse-busser' pleier noen ganger å være tidlig ute.

Vil jeg si).

Men det var kaldt der, og det var nesten ingen andre der.

Så jeg gikk istedet bort til togstasjonen, like ved.

Og 20 minutter før bussen skulle gå.

Så gikk jeg tilbake igjen til buss-stasjonen.

Og da satt det tre folk, på en krakk, og prata om Sel/Otta/Fjordekspress-bussen.

Og bussen stod der.

Men buss-døra var igjen.

Jeg så ei dame med ryggsekk, som gikk rundt i bussen.

Men hu kunne jo ha vært ei som ikke kom seg av bussen, på riktig holdeplass, (tidligere på kvelden), liksom.

Og det var bare en TV-skjerm der, med buss-tider.

Og det var bare for holdeplass en.

Og de bussene gikk ikke før nærmere midnatt.

(Noe sånt).

Og ei dame med koffert satt seg, på den andre siden av meg.

(Var det vel).

Og de skrudde på varmen der, mens jeg var på togstasjonen, (kunne det nesten virke som).

Så uro-politi, (eller noe), prøvde å liksom dysse meg ned.

Mens de lot som at de venta, på at Fjordekspress-bussen, skulle åpne døra.

(Noe sånt).

Men så dukka det opp en gubbe der, som var vant, å reise, med Fjordekspress-bussen, (kunne det virke som).

(Cirka ti minutter, før den bussen skulle gå).

Og da åpna buss-sjåføren døra, og gubben gikk på.

Så da skjønte jeg poenget.

Og da jeg gikk på Fjordekspress-bussen, så så jeg, at det satt 10-20 passasjerer, på den bussen.

Og disse må ha dukket opp cirka samtidig, rundt klokka 22.

Mens jeg satt, i et drøyt kvarter vel, inne på togstasjonen, (hvor det var varmere).

Så det var litt sånn 'Twilight Zone', å komme seg på denne bussen, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Da jeg sjekket inn, på hotellet, på søndag ettermiddag.

Så var det to folk i resepsjonen.

Men da jeg kom tilbake fra Rema og Kiwi, i går.

Så hadde de kun en afrikaner, i resepsjonen.

Og han prata i telefonen, mens det ble kaos i køen, (for folk sneik, må jeg si).

Og å spørre en sånn luguber afrikaner, om et sånt 'Don't disturb'-skilt.

Det ble som noe ekkelt, fra før.

(Før det ble propp/kaos der).

Så det ble til at jeg ikke spurte om det.

(Må jeg innrømme).

Og i dag, så var vaskedama, på gangen, (hørte jeg), litt før klokka 10.

Men hu har ikke vært på rommet mitt enda.

Jeg vet ikke hvordan hotell-vaskekoner sitt modus er.

Men jeg sa i går, at hu heller kunne komme tilbake i dag.

(Hu skjønte ikke norsk.

Så jeg måtte snakke noe slags primitiv engelsk).

Men det var jo reint her, og ikke noe som trengtes å gjøres, i går.

Og hvem liker å ha utenlandske vaskekoner surrende rundt sine lommebøker osv., ('midt på natta').

Nei, det blir som tortur/et helvete, (vil jeg si).

For man skal jo liksom passe på lommeboka si osv., da.

(For å si det sånn).

Og det samme gjelder jo mobiler, osv., osv.

Så hvordan hotell er dette, liksom.

Når de ikke har sånne skilt, til gjestene.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Nå var vaskedama her, (ei lita asiatisk ei vel).

Cirka klokka 11.30.

Jeg hadde satt klart tre søppelposer til henne.

Og jeg sa at det var alt hu behøvde å gjøre.

(Å ta med de søppelposene).

Og så spurte hu om jeg trengte toalettpapir.

Og jeg sa: 'Nei'.

Men likevel så satt hu en rull dopapir, inn på rommet.

Så her er norsk-kunnskapene på topp, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det var også sånn.

På biblioteket i Trondheim, på 'toill-dagen'.

At en som ligna på Neil Gaiman, (og som snakka engelsk), prøvde å lokke ei ungjente med, inn på doen.

(Mens jeg satt og leste i noen aviser der).

Men det var muligens faren, (siden at ungjenta prata 'Svelvik-engelsk').

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter