Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. mai 2018

Dette har jeg blogget om tidligere. Det er ikke bare, at man er gratis arbeidskraft, hvis man bruker selvbetjeningskasser. Men det er også noe med det rent formelle, (mener jeg). Når kunden er på begge sider av kassadisken, liksom. Hvem har da ansvaret hvis det blir feilslag, (for eksempel). Nei, dette er ikke klart, (vil jeg si). Her har man bare hivd noe 'tull' inn i butikkene, (kan det virke som). Noe sånt


https://www.nettavisen.no/nyheter/selvbetjente-kasser-provoserer---ikke-vr-gratis-arbeidskraft/3423491201.html

PS.

De kunne også tatt med, på bildet ovenfor, en svær 'pakkis' eller en svær neger, i butikk-uniform, som nesten står 'kuk-i-ræv', med dama på bildet, og nesten jokker på henne.

For kunde-dama står jo med rumpa ut.

(Mot butikk-gulvet.

Eller 'selvbetjeningsjungel-gulvet'.

Eller hva man skal kalle det).

Mens hu konsentrerer seg om å scanne.

(Uten mulighet for å se hva som foregår bak henne.

Må man vel si).

Og rett bak rumpa hennes, så flyr 'butikk-politifolka' fram og tilbake.

Og gjør sine 'hemmelige'/vage sikkerhets-ting osv., da.

Som del av sin jobb, som har vage titler, som 'servicevert' og 'kundeveileder', osv.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Da jeg var på en par dagers sommerferie, til Stockholm, ifjor sommer.

Så dro jeg først innom Meny på Oslo City.

(I full fart).

For å handle litt mineralvann osv., for å ha med meg, på den lange bussturen.

Og da sa en svær/eldre pakistaner, (i Meny-uniform).

At jeg måtte registrere fingeravtrykk.

For jeg hadde tenkt meg ut på byen i Stockholm, (for dørvaktene i Oslo har vært så kjipe mot meg, etter at jeg flytta tilbake fra England, i 2014).

Og derfor så kjøpte jeg med meg et par øl, for å drikke, på for eksempel hotellet, før jeg dro ut på byen.

(Noe sånt).

Og på danskebåten er det jo lov å drikke.

Så hvis det var vanlig å 'vorse' på Stockholm-bussen, (som jeg aldri hadde tatt før), så kunne jo jeg også gjøre det, tenkte jeg vel.

(Noe sånt).

Og i Sverige så har de bare folkøl, (en mellomting av 'klasse 2' og lettøl), i butikkene.

Så det var kanskje derfor at jeg raska med meg et par ølbokser på Meny, (i full fart).

(Noe sånt).

Og da måtte jeg registrere fingeravtrykket mitt, (sa han eldre Meny-pakistaneren).

Men det ønsket jeg ikke.

For det bryter med alt vi lærte om personvern, på handel og kontor, (som jeg gikk på, fra 1986 til 1989), vil jeg si.

Og i artikkelen ovenfor, så står det, at nå ønsker også Coop å begynne med denne fingeravtrykk-registreringen, (som om de var politiet eller noe).

Så det er rart, at ingen har startet en Facebook-gruppe, om den slags 'Stasi-registrering' også.

(Må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter