Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 25. juni 2018

I England, så var det billigere, å surfe fra mobil, enn å surfe fra PC, (over mobilnettet, med 'pay as you go'), husker jeg. Men egentlig, så er det jo den samme varen, (nemlig båndbredde på 3G/4G-nettet). Så da blir det klamt, at firmaene går så nærme kundene, (vil jeg si)


https://www.tek.no/artikler/chilimobil-strong-sperret-strong-for-databruk-pa-fri-bruk-abonnementet-til-marius/440756

PS.

Hvis jeg skal ta et eksempel.

Hvis man kjøper bensin, for å bruke, på en båt.

Så skal det koste 50 kroner literen.

Men hvis man kjøper den samme bensinen, for å bruke, på en bil.

Så koster det 15 kroner literen, da.

Det blir jo urettferdig, (må man vel si).

Og har egentlig bensinstasjonene noe med, hva man bruker denne bensinen til?

Hm.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Da jeg bodde, i Mandeville Street og Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2005 til 2011), i Liverpool.

Så hadde jeg bredbåndsabonnement, (ADSL som det vel heter), fra BT.

Og etter at jeg hadde hatt dette abonnementen, i X antall år.

(Jeg brukte det til både jobb, (som Company Researcher, på vegne av Packaging Europe), og til fritid, (jeg lasta ned filmer fra Pirate Bay osv., må jeg innrømme, spesielt norske filmer, siden at jeg savna litt å se norske TV-programmer/filmer etterhvert, i England)).

Og en måned så fikk jeg en mail, (eller om det var et brev), fra BT.

Jeg hadde brukt mer enn 100 GB.

Så jeg fikk kjeft, (eller advarsel), da.

Men jeg hadde ikke gjort noe sånt som Chilli sier, (i artikkelen som det er linket til ovenfor).

Jeg hadde ikke brukt abonnementet, til delt internett, (eller noe lignende).

Det var bare internett til laptop-en min.

(For å si det sånn).

Men det var sånn, at jeg satt foran PC-en, hele dagen, da.

(Etter at jeg slutta på Arvato.

Noe jeg gjorde høsten 2006).

Og dreiv og blogga, osv.

(Når jeg ikke brukte internett til jobb-ting).

Og det var heller ikke mye, som jeg hadde gått over 100 GB.

Det var sånn, at en vanlig måned, så brukte jeg kanskje 70-80 GB.

Og så brukte jeg kanskje 105 GB en bestemt måned, (og fikk kjeft), da.

(Noe sånt).

Men jeg kunne ikke huske, at jeg hadde brukt PC-en/nettet, på noen spesiell rar måte, den 'kjefte-måneden'.

(For å si det sånn).

Men det hadde bare blitt sånn, at jeg hadde gått litt over grensa, da.

Og det skulle egentlig være fri bruk.

Det var derfor, at jeg bytta, fra modem til ADSL, (fra Nextgentel), i Norge, rundt årtusenskiftet.

(Glenn Hesler osv. hypet ADSL.

Og jeg leste også om ADSL da jeg kjøpte en Nokia 3210, i 1998/1999, (hos en butikk eiet av Telenor, var det vel muligens, i Grensen vel), husker jeg).

Og Nextgentel kjefta aldri på meg.

(For at jeg brukte for mye båndbredde, (det skulle egentlig skulle være fri bruk).

Men jeg lurer på om Nextgentel skrudde ned hastigheten, på mitt bredbånd, når jeg hadde gått over en slags 'usynlig' grense.

Men da ringte jeg Nextgentel og klagde, (var det vel).

Og da skrudde de opp hastigheten.

(Etter å ha tatt en telefon, (eller noe sånt), vel.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det var jo også sånn, at Rema sin 'Æ' app, (og de fleste andre internett-apper vel).

Den virka ikke på PC.

Men den virka kun for Android og Apple.

Også er mobil båndbredde billigere, hvis man skal bruke den, fra Apple/Android, (enn hvis man bruker den fra PC).

Da er det muligens sånn, at mobil-firmaene, er styrt, av Apple.

Og at de er del av, en tilnærmet religiøs 'Iphone-bevegelse'.

(Noe sånt).

Hvis ikke det er sånn, at mobil-operatør-firmaene.

De er mest vant til mobiler.

Og derfor så vil de liksom straffe 'PC-folk', som havner, i deres butikker, da.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter