Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 10. juli 2018

Det er visst ingen fra klassen min, som har gitt klassebilde, til Nord-Jarlsbergmuseene. Hm


http://bergerhistorie.no/bilder/1895-96/

PS.

Når det gjelder mine klassebilder.

Så gikk jeg, på Østre Halsen skole, i første klasse, (skoleåret 1977/78).

Og jeg hadde vel ikke med meg, noen klassebilder, da jeg flytta til min far, høsten 1979.

Så noe eventuelt klassebilde fra Østre Halsen veit jeg ikke hvor har blitt av.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg husker vagt, et klassebilde, fra sjette klasse, (på Berger skole).

Men da min far solgte leiligheten 'min', i Leirfaret, våren 1989, (midt i eksamensstria mi).

Så ble mer enn halvparten, av tingene mine borte, (vil jeg si).

(Man kan kanskje si at opptil 90 prosent av tingene mine, ble borte.

Alt som lå på det første soverommet mitt der, (som Pia lånte litt seinere), ble borte).

Min far virka full, da jeg tilfeldigvis møtte han, (jeg gikk langs fylkesveien/riksveien, mens han og hans arbeider Erik Thorhallsson kom kjørende), mens han dreiv med flyttinga, husker jeg.

Og jeg prøvde å finne tingene mine, i dagene/ukene etter flyttinga.

Men selv om jeg dro faren min med til den rønna han sa han hadde lagt tingene mine i.

Så dukket de ikke opp.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg disponerte noen skuffer, i reolen, til min farmor, på Sand.

(Fra høsten 1979.

Da jeg flytta til min far på Berger.

Fra min mor i Larvik).

Og i de skuffene, så havna det etterhvert, (i tillegg til de tingene som lå der fra før), et par klassebilder fra Sande videregående og en karakterbok fra ungdomsskolen.

(Noe sånt).

Men hvem som la de tingene der, det veit jeg ikke.

Og om klassebildet fra Berger lå der.

Det husker jeg ikke.

Og etter at min farmor flytta til sykehjemmet i Svelvik i 1996.

Så fikk jeg ikke lenger tilgang til disse skuffene.

(For etter det, så stod det huset låst, (husker jeg).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg flytta jo til Oslo, for å studere, høsten 1989.

Men jeg var på en del helge/ferie-besøk, på Sand, (hvor jeg liksom er gromgutt), mellom 1989 og 1996.

Og jeg husker at jeg tok med frimerke-samlingen min, inn til Oslo, like etter førstegangstjenesten, (var det vel).

(Jeg dimma sommeren 1993).

For da solgte jeg frimerkene, og kjøpte meg en billig brukt-PC.

(Var det vel).

Og det er mulig at jeg tok med de nevnte klassebildene, osv.

(Inn til Oslo).

Det husker jeg ikke helt.

Men hvis jeg gjorde det, så ligger de, (sammen med mye annet), i min lagerbod, hos City Self-Storage.

(Som jeg har blitt nekta tilgang til, siden høsten 2014.

Da jeg flytta tilbake fra England).

Men en kode-safe, som jeg fikk av min far, på første halvdel av 80-tallet.

Den mener jeg, at ble liggende, på Sand, (alle de årene, som jeg disponerte disse skuffene, (noe som var fram til 1996)).

Så hvem som har fått den safene, (og de siste tingene mine der), det veit jeg ikke.

Onkel Runar 'stjal' kanskje disse tingene, i forbindelse med at han solgte Roksvold.

Eller kanskje de som kjøpte Roksvold, fikk med stue-reolen.

Og at tingene mine ligger der enda.

(Hvem vet).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter