Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 23. juli 2018

Dette er en video om Tråen-skatten som ble funnet av min oldemor Birgit Mogan sin onkel/fosterfar Gullik



PS.

Her er mer om dette:


https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1500367-info

PS 2.

Dette med Tråen-skatten.

Det kan ha vært, at indianerne, ønsket å gi disse viking-tingene, til Manitou.

For min fetter Ove, babla om Manitou, på 80-tallet, (på Roksvold), husker jeg.

(Og mora hans er i Jehovas Vitner).

Uten at jeg skjønte hvorfor han sa, at jeg var Manitou, (eller hva han sa igjen).

(Og hans far Runar, (og hans gjeng), ble også kalt 'pruppen-indianerne'.

Noe sånt).

Vikingene i Vinland/Grønland, kan ha blitt tatt av indianerne.

Og så sa vikingene, at Manitou, ville dere ikke ha klart å ta.

(Noe sånt).

For jeg har lest, at en kar, som bodde, ved Røyken/Hurum, var 'umulig' å fange, for andre vikinger.

For han klarte å komme seg opp strømmen, (i Drammensfjorden), noe de andre ikke klarte.

Og 'tou' og 'strømm' betyr visst det samme, (nemlig 'strømm'), ettersom jeg har forstått det.

Så Manitou, kan bety mannen fra strømmen, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter