Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. juli 2018

Mer fra Oslo

Etter kampen mellom Belgia og Brasil.

Så gikk jeg ut, for å handle litt mat.

Og da jeg kom tilbake.

(Jeg leier sånn apartment, siden i går).

Så kom jeg ikke inn i bygget.

Jeg måtte ringe apartment-firmaet.

Og da kom noen naboer, (en flokk damer), hjem.

Og de kom seg inn.

Og de holdt oppe døra, for meg.

Men det var jo to kode-paneler, på bygget.

Og det som hadde samme merke, som på døra mi.

Det var feil panel, (viste det seg).

Og hu i resepsjonen, (i går), sa, (og skrev), at jeg måtte trykke hash-tag, (#), etter å ha slått inn koden.

Men jeg testa en del, etter at jeg hadde lagt på.

Og det riktige skulle visst være en vanlig bokstav, på 'feil' kode-panel.

Og så måtte jeg jo trykke koden, mens jeg ringte.

(For hu på telefonen ba meg prøve koden 'hele tida').

Mens det stod en flokk folk/damer bak meg.

Så den koden er vel muligens kjent nå, (for å si det sånn).

Så det med koder istedet for nøkler, er en uting, (vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Den døra, til bygget.

Den stod ulåst, i går, da jeg flytta inn.

For noen dreiv og lufta, (eller noe lignende), da.

Men da jeg gikk for å handle mat, så gikk døra i lås, bak meg.

Så derfor, så måtte jeg plutselig bruke kode, for å komme meg inn døra til oppgangen.

Og det måtte jeg ikke i går, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det er også sånn calling her.

Så jeg tenkte at det øverste kode-panelet, var noe med callinga.

Men det var det visst ikke.

Så det var rimelig russisk, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det var også sånn, at jeg tasta, for 'norsk', da jeg ringte.

(Sånn som jeg husker det).

Men hu som svarte, prata bare engelsk.

Og sånn er det i resepsjonen der og.

At de ikke snakker norsk, (men kun engelsk da), må jeg si.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn, at porten ut mot gata.

(Oppgang-døra er i bakgården).

Den porten, stod åpen i går.

Og den stod også åpen i dag.

Så det er slurv når det gjelder sikkerheten her, da.

(Må man vel si).

Og så har de 'plutselig' begynt å stramme inn sikkerheten, (når det gjelder 'oppgang-døra'), i dag, (fredag), kan det virke som.

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det står også, at det er Nokas, som er ansvarlig for sikkerheten her.

(Noe sånt).

Så det kan muligens være de som tuller.

(For å si det sånn).

De lar det ihvertfall skeie ut, (vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Så da jeg gikk inn her i går, (torsdag).

Så måtte jeg bare bruke en kode.

Og det var på døra til leiligheten.

(For de andre dørene stod åpne).

Men da behøvde jeg ikke bruke hash-tag, (eller noen bokstav).

(Kun sifre).

Men det var visst en bokstav, på et av de to kode-panelene til oppgang-døra, (som var ment, da de sa 'hash-tag').

Men det klarte ikke hu resepsjons-dama å forklare, i går.

(Vil jeg si).

At man skulle bruke kode på fler enn et kode-panel.

(Og hvor man skulle bruke den såkalte 'hash-tagen'.

Som egentlig var en bokstav).

Og det er nok fordi, at disse resepsjons-damene, ikke har engelsk, som første-språk.

Så da blir det vanskelig, å kommunisere, med dette firmaet, (om alt mulig), vil jeg si.

Siden at de som driver med kundeservice.

Hverken har gode/topp engelsk-kunnskaper eller gode/topp norsk-kunnskaper, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Når jeg bestilte denne leiligheten.

Så stod det, (på Booking.com, eller om det var Agoda eller for eksempel Hotels.com).

At man kunne booke uten kreditt-kort.

Men det betydde visst ikke, at man skulle betale, når man sjekket inn.

(Som jeg da trodde.

For jeg prøvde å være tidlig ute, med å bestille.

Siden at hvis man venter til Nav sender støtten, så er det bare rester igjen, av hotellrom og 'hotell-leiligheter', liksom.).

Men det betydde, at man fikk en link, per mail.

Og så skulle man så betale med kreditt-kort.

Så det ble jo meningsløst.

Og Nav har bedt meg om å prøve å bruke mindre penger, hvis mulig, (på bolig).

Og derfor, så bestilte jeg rom, uten mulighet for å avbestille.

(For det var billigere).

Og så fikk jeg mange e-poster, om at jeg måtte betale med kort.

Men dette før jeg fikk pengene fra Nav.

Og derfor, så ignorerte jeg mailene.

Og så bestilte jeg et rom på Comfort Youngstorget, (hvor man kunne avbestille, og betale på hotellet).

Men så fikk jeg pengene fra Nav.

Og så enda en mail, (om leiligheten).

Og da betalte jeg.

Og så avbestilte jeg hos Comfort Youngstorget.

Men det var lureri da, å skrive, (på Booking.com, var det vel), at man ikke trengte kredittkort, for å booke.

For da tror folk, at det menes, at man skal betale, når man sjekker inn.

(Sånn som for eksempel Comfort Youngstorget gjør det.

Selv om dette varierer, fra dag til dag, (for noen hoteller), kan det virke som.

Noe sånt).

Så dette, (om at man ikke trengte kredittkort for å booke), ble jo som noe lureri, (og som noe 'stress-greier'), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var også bare flaks.

At jeg hadde penger på mobilen.

(Og at jeg kunne ringe leilighet-firmaet).

For Larvik forliksråd ødela jo kreditt-verdigheten min, mens jeg bodde, i England, (mellom 2004 og 2014).

Og på den smart-telefonen, som jeg har brukt til internett, noen ganger.

Så fikk jeg en tekstmelding i dag, om at saldoen var null kroner.

(For det er muligens en rabatt man får.

Som kun gjelder i noen uker.

Og så får man mindre saldo.

For jeg har ikke brukt den mobilen til å surfe med, på lenge.

Så det er ikke noen åpenbar grunn for meg, til at saldoen plutselig har blitt null, for å si det sånn).

Så jeg får ikke abonnement, (som jeg pleide å ha, før jeg flytta til England).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det er også sånn, at trappa her, virker veldig skummel.

Det gikk greit å få kofferten og to bager opp.

Men ned igjen.

Hm.

Det skal gå på et vis.

Men jeg må da holde meg fast i trappa, med høyre hånd.

Og så bære en tung koffert, i venstre hånd.

Og trappa er smalest, til høyre.

Så det virker litt, som et mareritt, å flytte ut herfra, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Det er også sånn, at komfyren her, ikke virker.

Det er ikke oppvaskmaskin, (som det vel stod at det skulle være).

Det er ikke bestikk.

For å kunne ta for stue-gardinene, så måtte jeg trekke ut kontakten til en tak-lampe, (kontakten stod i veien, for gardinene).

Vaskemaskinen har en slags 'komfyrvakt for vaskemaskiner', som er 'umulig' å forstå.

Jeg bor i andre etasje.

Og kun de nederste vinduene på badet, var 'frostet'.

Så 'alle' naboene kunne se rett inn på badet mitt.

(Når man er ferdig med å dusje, og sitter på do, osv.).

Så jeg måte feste noen håndklær/sengetepper, i toppen av vinduene.

Og i stua, så måtte jeg 'tette' et vindu, med to sofaputer og et håndkle.

Og det stod et glass, (med en liten skvett vann/gjennomsiktig væske i), framme på stue-bordet, da jeg flytta inn.

Og søple-containerne utafor, er stapp fulle.

(Det har de vært, helt siden jeg flytta inn).

Så man kan ikke ta ut søpla.

Jeg må bruke wifi-en til nabo-bygget.

Dette bygget skulle hatt wifi, (står det på info-arket fra resepsjonen), men har det ikke.

Det står en annen wifi-kode, på døra nede.

Men den koden virka heller ikke.

Så jeg måtte bruke wifi-en til nabo-adressen, (som også eies av leilighet-firmaet).

(Den koden stod også på det nevnte info-arket).

Men det var ikke lett å forstå, at man måtte gjøre det, på den måten, (for å få wifi-en, til å virke).

(For å si det sånn).

Og det er bare de tingene jeg kommer på i farta nå.

Det er som, at noen har lagt inn, masse kronglete 'oppgaver', (som man liksom må streve med/løse), for å kunne bo her.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter