Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 4. august 2018

Da Lars Monsen var, i Vesterålen, (for noen dager siden). Så dukka 'plutselig' kona hans opp på skjermen, med en ny skjorte. Og da forklarte Lars Monsen, at grunnen til, at han gikk så mye, i den samme skjorta, var fordi at den nettopp hadde blitt impregnert. Så da var antagelig den skjorta vanntett. Noe sånt


https://www.dagbladet.no/kultur/derfor-gar-lars-monsen-med-langbukse-og-skjorte-uansett-vaer/70063997

PS.

Det var også en nederlender, med fra Vesterålen.

(Var det vel).

Og han sydde Gore Tex-klær selv.

(Noe sånt).

Og Gore Tex var noe, som vi prata om, da jeg var i infanteriet, (jeg var juli 1992-kontingent).

For det stoffet, er vanntett.

(Samtidig med at det puster.

Var det vel).

Og man kan bruke det, til både sko og klær, vel.

Og de amerikanske soldatene, fikk utstyr, i dette materialet.

(Allerede på den tida).

Så Gore Tex er kanskje tingen, når det gjelder sko, osv.

Men jeg vet ikke om de lager skjorter, i Gore Tex.

(Men det gjør de vel antagelig).

Men når vi var på øvelse, (i skogen).

Så gikk vi alltid i feltjakke, (selv om sommeren), sånn som jeg husker det.

(Også hadde vi noe som het gru, (det vil si grunn-utrustning), utapå feltjakka igjen.

Sånn som jeg husker det).

Og den feltjakka var impregnert.

Og da jeg var på en mob-hæren-øvelse, høsten 1994, (var det vel).

Så var det en medsoldat fra Bærum, (var det vel), som det 'plutselig' lukta veldig friskt av.

Og det var fordi, at kona hans, hadde vaska feltjakka hans, (med tøymykner osv.), da han var hjemme en kveld, (siden at vi fikk lov til, å kjøre tilbake til 'sivilisasjonen', om kveldene, den første uka, av denne tre ukers-rep-øvelsen).

Og da fikk han Bærumværingen, (som jeg lurer på, om var idretts-assistenten vår, på Terningmoen), skjenn av de andre, (det var vel lagføreren), på rep-laget.

For å vaske uniformsjakka.

Det ødela impregneringa.

Sånn at feltjakka ikke lenger var vanntett, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter