Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 1. august 2018

Jeg så på TV2 sin nyhetskanal nå, at ei Tybring-Gjedde-dame, har skifta navn, til Tybring-Torsk. Men det var min danskfødte mormor, som var etter Gjedde, (i blodsbånd, etter sin oldemor Maren Nyholm f. Gjedde). Tybring-Gjedde er egentlig ikke i blodsbånd etter adelsslekten Gjedde, (sånn som jeg har forstått det). Det var vel mer sånn, at en Gjedde-linje døde ut, og så har Tybring kapret navnet, (omtrent som hvis jeg hadde kalt meg Ribsskog-Adeler etter min mormors moster Magna Adeler sin ektemann Holger Adeler, som var den siste, i en adelig slekt, som var direkte etter Cort Adeler). Og Tybring-_Torsk_. Det virker som at man starter en ny adelsslekt, (Torsk eller Tybring-Torsk da). Men forbigår man da ikke kongen litt, (som vel er den som tradisjonelt pleier å skrive ut adelsbrev osv.). Hm


PS.

Her er mer om dette:


https://www.dagsavisen.no/innenriks/christine-byttet-navn-fra-tybring-gjedde-til-tybring-torsk-1.689584

PS 2.

Det at hu dama bytter, fra Tybring-Gjedde til Tybring-Torsk.

Det blir jo som, at jeg skulle ha bytta, fra Ribsskog-Adeler, (som jeg tradisjonelt vel kunne ha kalt meg), til Ribsskog-Kongeørn.

(Noe sånt).

Eller Ribsskog-Havørn.

(Noe sånt).

Eller fra Erik Løvenbalk Ribsskog til Erik Gaupenbjelke Ribsskog, eller Erik Sabeltanntigerbjelke Ribsskog.

Eller Erik Torsk, (istedet for Erik Gjedde, (som vel var et av tre navn, som jeg søkte om, å bytte til, da jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool, men den første søknaden, (om å bytte til Erik Løvenbalk Ribsskog), ble visst innvilget, og så får man visst da en karenstid, på cirka ti år, før man kan bytte navn igjen, og derfor var det vel antagelig, at ikke Erik Gjedde og Erik Ribsskog-Adeler ble godtatt)).

At man da bare lager en ny variant, av et adelig navn.

Det er det ikke tradisjon for, (vil jeg si).

Men det er kanskje greit, i Norge.

Hvor det meste av adelen vår, visst døde ut, i slaget om Stamford Bridge.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her er mer om dette:


https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1000019-info

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter