Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 30. august 2018

Mer fra Norge

Siden sist har Telenor sitt 3G/4G-nett vært veldig tregt.

Så jeg har sittet og sett TV-reklamer om at Telenor har det raskeste mobil-nettet.

Samtidig med at jeg ikke har fått blogget/surfet.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

I går var jeg og handlet hos Coop Prix VG-huset.

De var utsolgt for billig selters.

Og jeg ba om to bæreposer, men fikk bare en.

De hadde en bunke bæreposer som lå over 'egg-plassen'.

Men det er en uskikk, (som gjør at det er lett å glemme igjen egg osv., vil jeg si).

Og det betyr ikke, at kassa-medarbeideren derfor, kan gi for få poser, (vil jeg si).

Og de spurte heller ikke om jeg ville ha kvitteringen.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg ga en femtilapp og noen mynter til kassadama.

(Som var farget og hadde hijab).

Men hu ville ikke ha myntene.

De måtte jeg legge oppi en gigantisk 'spare-bøsse', som var montert, oppå kassa.

Så hva dette har med kundeservice å gjøre, det kan man kanskje lure på.

Det er mulig at denne gigantiske, grå boksen, skal fungere, som en slags 'ekstra-hijab', som 'pakkis-damene', kan gjemme seg bak.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Denne butikken, har også, en slags 'nord-norsk' inngang.

En 'kontorbygning-dør/trappeoppgang' leder også inn til butikken, (bak kassene).

Og da jeg gikk inn der, så gikk en 'bøling' folk, rett mot meg.

Jeg måtte slippe taket i gelenderet, (heter det vel).

Og så gikk ei dame forbi meg på innsiden, liksom.

Og det pleide ikke å skje, da jeg bodde, på Ellingsrudåsen, og dro seint inn til sentrum.

Da møtte jeg gjerne en del titalls folk, i gangene nedenfor Narvesen-kiosken på Ellingsrudåsen.

Og disse kom da hastende mot meg, på cirka samme måte.

Men da pleide jeg å rekke, å beskytte meg, med den ene armen.

Sånn at ingen kunne gå på innsiden, liksom.

Men denne nevnte 'bølingen', kom så raskt mot meg, at jeg bare måtte slippe taket i gelenderet.

Ellers hadde den nevnte dama, gått rett på armen min.

(For å si det sånn).

Så her var det mangelvare på gangsyn, (når det gjaldt denne bølingen), kunne det virke som.

(Noe sånt).

Og hva med å stenge til butikken, ved denne inngangen.

For da ville det blitt mer oversiktlig.

Og mindre 'russisk', med færre trange korridorer.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Da jeg skulle sette fra meg handlekurven.

Så hadde ingen ryddet handlekurver, (i kassa).

Og håndtaket på handlekurven var gått i 'vranglås'.

Så det kunne virke som, at de hadde 'gremlins' der, liksom.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det er også sånn, at Kolsås, (som t-banen går til), er Bærum sin 'østkant', liksom.

(Ingen har bil der, kan det virke som).

'Alle' skal liksom til Kolsås, i rushet.

(Noe sånt).

Og det er rimelig irriterende for de som ikke har sitteplass.

(Og som må stå hele veien).

Og det virka som at det var 'gate-teater-bonanza' på t-banen tilbake og.

Det var ei som snakka høyt i en mobil, som jeg ikke kjøpte helt.

Hvem snakker høyt i telefonen på t-banen nå for tida, liksom.

Hm.

Og en somalisk mann overrasket en somalisk dame, på t-banen.

(Kunne det virke som).

Og den somaliske dama, (som ligna på mora til min tidligere 'Rimi Lambertseter-undersott' Warsan, vil jeg si).

Hu var 'tunet' til meg, (synes jeg), når hu gikk av t-banen, (på samme stasjon som meg).

Jeg har somaliere i slekta, (min søster Pia har en sønn med Keyton fra Somalia).

Så jeg prøvde å unngå hu 'gateteater-Somalia-dama'.

Og da måtte jeg bytte gangvei, to-tre ganger, da den delte seg.

(På vei ut fra stasjons-området).

For å unngå å gå samme vei som hu 'Somalia-dama'.

For hu bytta også gangvei, to-tre ganger, ikke så mange meter foran meg.

(Og jeg lurer på om hu da var 'tunet' liksom, til meg.

Eller spilte gate-teater).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det er forresten nå plakater, om at det er ulovlig, å oppholde seg unødig, på stasjons-området.

(Noe sånt).

Så folk blir 'nudget', til å gå vekk fra t-banen, sammen med 'mafisoene', liksom.

(Må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Den 'nord-norske' inngangen hos Coop Prix VG-huset.

Det var antagelig, en nød-utgang, i gamle dager.

(Hvis jeg skulle tippe).

Men i gamle dager, (før 22. juli osv.).

Så kunne man gå inn i VG-huset sin hovedinngang, (i Akersgata).

(Hvor det da var et kjøpesenter).

Og så kunne man ta rulletrappa ned, til underetasjen.

Og der lå Rimi VG-huset.

(Som nå heter Coop Prix VG-huset).

Men når VG så tok over senteret.

(Det er vel det som har skjedd der.

Sånn som jeg har forstått det).

Så kan man ikke lenger gå den nevnte rulletrappa.

(Som 'ikke-VG-journalist', liksom).

Og man må gå rundt.

Og da har kanskje omsetninga gått ned.

Og så har butikksjefen begynt å sette en nødutgang på gløtt.

Men like ved '22. juli-bombe-stedet', liksom.

Jeg vet ikke om jeg kjøper det helt.

Hm.

Men hvis man ikke går den 'nord-norske' inngangen.

Så må man gå rundt en pub, som heter 'Stopp Pressen', vel.

Og der sitter det vel mest journalister.

(Like ved de som går på fortauet).

Og de er ofte 'avstumpede', (husker jeg at Lill Beate Gustavsen sa en gang, (på Grorud), på begynnelsen av 90-tallet).

Og det blir jo også en omvei, å gå hoved-inngangen.

Så derfor velger nok kundene ofte, å gå den 'nord-norske' inngangen.

Men da blir nok kundestrømmen ganske 'rar', inne i butikken.

Og folk kommer til å liksom gå på hverandre, i en mye høyere grad.

Enn hvis det hadde vært 'normal' kundestrøm der.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter