Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 4. september 2018

Dette med lyspærer, må vel være, en slags symbolsak, for EU. Jeg mener å huske, at jeg en gang hadde en lærer, (Jan Aakvåg, på Svelvik ungdomsskole?), som sa, at hvis lyspæra var på 60 watt, så kunne man skru ned varmovnen 60 watt. Noe sånt. Men det er kanskje noen, nede i Vatikanet osv., som synes, at det blir for varmt. Hm


https://www.tek.no/artikler/halogenpaerer-hjemme-blir-forbudt-men-hva-med-i-bil/444681

PS.

Da jeg begynte som butikksjef, på Rimi 3164 Lambertseter, (i Nyænde 5), høsten 1998.

Så bytta jeg alle lysrørene i butikken, (som vel hadde litt varierende farger), til hvitt lys.

(Sånn som jeg husker det).

Og på omtrent den samme tida, så fikk jeg også vaskefirmaet, (May-Britt og Viggo vel, som har/hadde vaskefirmaet Kvalitetsrengjøring i Sannergata), til å bone gulvet der.

(Dette med boning, var vel noe, som distriktsjef Anne Kathrine Skodvin minnet meg om.

Noe sånt).

Og da ble butikken mye finere, (sånn som jeg husker det).

(For jeg rakk såvidt å flytte, alle kampanjene/halvpallene, (unntatt en ved kassene vel).

Før May Britt og Viggo kom med bonemaskinen sin.

For hvis man ikke flytter pallene/halvpallene/kvartpallene, så ser det stygt ut, når man ikke har noe stående, på den spesielle aktivitetsplassen.

For å si det sånn).

Det hvite lyset passet bra, (vil jeg si).

Og fikk butikken til å se mer moderne ut, (må man vel si).

Det var vel sånn at jeg byttet alle lysrørene og tennerne samtidig, (i en omgang).

I selve butikklokalet.

For selgeren rådet meg til dette.

For ellers, (hvis man lot det være igjen noen gamle hvite lysrør, fra noen år tilbake, for eksempel).

Så ble det surr, og man måtte opp, i taket, 'hele tida', liksom.

(Når disse lysrørene sluttet å virke igjen).

Så det smarteste var å si/tenke, at man hadde noen 'skrot-lysrør/tennere', i taket.

Og så bytte alle.

(Noe sånt).

Og det var kanskje ikke så populært det første året.

For disse lysrøra kosta vel noen tusen kroner.

Men i de etterfølgende årene, så har kanskje butikkfolka der, (og muligens kundene), vært glade for, at ikke lysrørene, har gått, i et sett.

(For å si det sånn).

Og det er også sånn, (noe vi vel ikke tenkte på, den første perioden jeg jobbet som der), at tennerne også noen ganger streiker.

Så for å slippe å bruke gardintrappa 'hele tida', i de etterfølgende årene.

Så bytta jeg alle tennerne også.

(Samtidig med at jeg bytta lysrørene).

Noe som vel ikke var så utrolig dyrt heller.

(Sånn som jeg husker det).

Men i 'heimen' til folk, så blir kanskje dette hvite lyset, litt vel moderne/kaldt/upersonlig, (kan man vel kanskje forestille seg).

Så det er forskjell på lys og, (har jeg lært, som Rimi-leder/butikksjef).

Så å bare ha få typer lyspærer.

Det kan muligens gjøre befolkningen 'avstumpede', (eller noe i den duren).

Uten at jeg er noe ekspert på dette.

(Må jeg innrømme).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Lyspærer har også en slags symbol-funksjon, i musikken, (kan det virke som):

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter