Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. september 2018

En bilbane

Jeg lurte på, om en 'glane-kar', som jeg så, på Drammens-toget, i går, kunne ha vært min fars (tidligere) kamerat Atle.

Og jeg husker nå, at Atle, (i 1979 eller 1980, må det vel ha vært), sa unnskyld til meg, fordi at han hadde vært med på, å bruke bilbanen min mye.

(Noe sånt).

Dette var en flott/kul bilbane, (på den tida), med bro osv., (var det vel).

(Noe sånt).

Dette var en bilbane, som min far, muligens kjøpte, i jule/bursdags-gave til meg, som straff, liksom.

For jeg ikke kunne bruke den.

Siden at min mor i perioder ikke lot meg besøke min far.

(Noe sånt).

For denne bilbanen, stod kun, hos min far, (i Hellinga 7B), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Og når man tenker på, at min far, alltid lot utgangsdøra stå ulåst.

Og da jeg flytta til min far, høsten 1979.

Så var noen deler, på bilbane-bilene, helt utslitt.

(Sånn som jeg husker det).

Dette var noen 'metall-biter/tråder', som var festet, i bunnen, av bilene.

Sånn at de skulle få kontakt, med de strøm-førende skinnene, i bilbanen, da.

(For å si det sånn).

Så noen hadde brukt 'min' bilbane kjempemye.

(Vi måtte kjøpe nye deler/biler, på Lyche, (var det vel), i Drammen.

Noe sånt).

Og når man tenker på, at min far, liksom var kamerat, (eller sjefen til), Petter og Christian Grønli.

(Som er på min alder).

Og Jan Snoghøj.

(Som er åtte år eldre enn meg).

Så kan dette muligens tyde på, at disse, (når de var unger), sneik seg inn, i leiligheten til min far.

(En leilighet som stod tom og åpen, mens min far, var på jobb).

Og så kom min far hjem fra jobb, og overrasket disse ungene, da.

Og så ble disse liksom kameratene/'slavene' til min far, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter