Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 18. oktober 2018

Det var rart, at avisene, ikke skrev sånn om meg, da jeg rømte, (på grunn av noen 'lobotomi-trusler', må jeg si), fra Blakstad sinnsykehus, (til Danmark), våren 2015. De syntes kanskje ikke, at jeg var skummel nok. Hm


https://www.dagbladet.no/nyheter/romt-pasient-fra-sykehus-i-asker-kan-vaere-voldelig/70335445

PS.

Her er mer om dette:


http://johncons.angelfire.com/arkiv.html

PS 2.

Det er også sånn, at jeg har søkt Helsetilsynet, (og også myndighetene i Danmark), om erstatning, for urettmessig tvangsinnleggelse, osv.

Etter dette tullet, i 2015.

Og det er nå mer enn tre år siden, at jeg søkte, om erstatning.

Og jeg har fortsatt ikke fått noe svar.

Og enkelte Nav-damer, forviller seg inn på min blogg, og henger seg veldig opp i, dette som skjedde, (rundt de urettmessige tvangsinnleggelsene i Norge og Danmark osv.), i 2015.

Og dette tar fullstendig fokuset, fra de 'vanlige' Nav-tingene.

Og dette er nok bare toppen av isfjellet, (hvis jeg skulle tippe).

For jeg husker, fra oppveksten, at det var tabu, rundt dette, med tvangsinnleggelser.

På Bergeråsen, (hvor jeg blant annet bodde, fra jeg var ni til jeg var atten, (fra 1979 til 1989)).

Så pleide vi, (dette var vel min stesøster Christell, min søster Pia, Gry Stenberg og Myrberg-brødrene), å synge en sang, om sinnsykehus.

Og den gikk sånn her:

'Det er høl i gjerdet på Lier.

Det er høl i gjerdet på Lier.

Det er høl i gjerdet på Lii-eer.

Det er derfor Pia/Tore/osv. er her'.

(Noe sånt).

Og det var ikke sånn, at det var vi, (i 'CC/Nedre-gjengen'), som hadde funnet på denne sangen.

Det var det nok ikke.

Det var en ganske vanlig sang, som unger pleier å erte hverandre med, (på den tida), sånn som jeg husker det.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

På Bergeråsen, så var det nok mest vanlig, (blant ungene), å synge om, at det var høl i gjerde på _Lier_.

Men min stesøster Christell, (var det vel), hu bytta ut Lier med _Gaustad_.

(Sånn som jeg husker det).

Og det kan ha vært på grunn av, at hu, hadde en slags 'bonus-bestemor', (sin mors venninne), ved navn Solveig Rasmussen, (telegrafist på Holger Danske og Scandinavian Star), inne i Oslo.

(I Eddaveien på Holmen.

Bodde vel hu).

Christell besøkte ofte Solveig, i sommerferiene osv., (husker jeg).

(Selv om hu en gang klagde på, (da vi henta henne), at Solveig sin tannpasta, hadde gått ut på dato.

Noe sånt).

Og det er mulig, at Solveig, kan ha forklart Christell, om Gaustad.

(For vi på Berger, hadde vel bare hørt om Lier, (for det meste).

Og knapt nok det, (noen ganger).

For å si det sånn.

Det var ikke sånn, at vi sang lignende sanger, i Larvik-området, (hvor jeg bodde, hos min mor, fra 1973 til 1979), sånn som jeg husker det.

Der gikk 'erte-sangene' mest på at rødruss og blåruss var dumme.

Mener jeg å huske).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:


https://johncons-mirror.blogspot.com/2018/10/jeg-sendte-en-e-post-til.html

PS 5.

Noen lurer kanskje på, (se det første PS-et ovenfor).

Hvordan jeg kunne 'surre rundt', en natt i Larvik, våren 2015.

Når jeg ikke fiksa det, (å være ute en vårnatt), i Trondheim, i år.

Men Larvik er det stedet, som trøndere drar til, for å bli brune.

(Ihvertfall på 80-tallet).

I sangen: 'Fire pils og en pizza'.

Så synger Åge Aleksandersen, at:

'Ifjor dro vi ned til Larvik.

Det var en herlig ferie det.

Beggge ungan brun.

Og pappa.

God og brun han med'.

Og i Larvik, så hadde jeg penger, (fra Nav).

Så jeg dro, til en kro, ved tidligere Hansemann, vel.

(Og en politimann, (eller om det var en vekter), kom inn.

Og noen albanere drev utestedet vel.

Noe sånt).

Og der åt jeg burger og pommes frites, (og tok et par halvlitere), vel.

(Noe sånt).

Og etter dette, så fant jeg, et utested, i Storgata, (heter det vel).

Dette var en bar/pub.

Og der tok jeg to-tre halvlitere.

Og jeg har vokst opp, i Larvik-området, (min mor bodde flere forskjellige steder der, på 70-tallet).

Og 17. mai 1978, så gikk jeg, i 17. mai-tog, fra Halsen til Larvik.

Så jeg gikk en 'haug', av sånne 17. mai-tog, hele natta, da.

(For å holde varmen).

Og jeg hvilte litt på steder som Oterøya og Bøkeskogen, osv.

(Var det vel).

Og jeg kjøpte ekstra sokker, (for jeg fikk gnagsår, for jeg hadde ganske nye Doc Martens), på Rema, ved brua over Lågen, (Gloppe bru, heter vel den brua).

(I militæret, så pleide vi, å gå, med to par sokker.

For da får man ikke gnagsår, (som regel).

Så hvis jeg ikke hadde kjøpt sokker, så hadde jeg nok fått enda fler gnagsår.

For å si det sånn).

Og jeg kjøpte også, minst en kopp kaffe, på bensinstasjonen, som ligger, like ved tidligere Munken kino.

Men det ble en lang natt, med masse vonde gnagsår.

Og den siste halvtimen/timen.

Så stod jeg, under en gatelykt, utafor ferje-terminalen.

Og da ble jeg faktisk varmere, (for jeg var rimelig frøsen), av den lyspæra/lysrøret, (som var 1-2 meter over meg), sånn som jeg husker det..

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Jeg var også på en militæreøvelse, på Fosen, (like nord for Trondheim), høsten 1992.

(Under førstegangstjenesten).

Og da var det veldig mye vær, (husker jeg).

Det var mye regn, snø, hagl og føyke.

Selv om det vel fortsatt ikke, var noe særlig tele, i jorda.

(Sånn som jeg husker det).

Og i Trondheim, (den aktuelle natta), så hadde jeg ikke noen penger.

(Ikke til kaffe, engang.

Sånn som jeg husker det).

Og jeg hadde aldri vært, i Trondheim, før i februar 2018.

Så jeg var ikke lokalkjent der, og visste ikke hvor jeg kunne gå, for å få noe varme, i skrotten, en kald vårnatt, (med 10-15 kuldegrader kanskje), i Trondheim.

(Dette var vel fjerde påskedag, at jeg ikke hadde tak over hodet.

Så dette var vel snakk om, en natt til torsdag, (at jeg prøvde å knuse, noen ruter, hos Nav Falkenborg, som en slags nødvergehandling).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter