Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 6. oktober 2018

Internett er mer enn et medium. Det er også en slags korrespondanse-metode, (må man vel si). Og postvesenet, det har vi nasjonal kontroll på. Mens internett, vel er styrt, fra USA. Så at det offentlige skal ha alt på internett, det er vel ikke alltid helt ideelt, (må man vel si). Her går det bekostning av nasjonal sikkerhet og personvernet til borgerne, (kan det virke som). Noe sånt


https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/m69mXO/Sauebonden-som-aldri-har-brukt-internett

PS.

Ting som personvern og nasjonal sikkerhet, må det ikke 'skusles' med, (vil jeg si).

Så her er det offentlige på ville veier, (vil jeg si).

Vi skal ha internett, og vi skal ha fremskritt.

(For å bruke tonen til min morfar Johannes, fra hans radiokåserier).

Men vi må også ha personvern og nasjonal sikkerhet.

Og selv om borgerne bruker internett, sånn og sånn.

Så betyr ikke det, at det offentlige, må følge etter, (vil jeg si).

(Med sine 'russiske' nett-postkasser.

Som er som at de er oppfunnet, av professor Baltazar.

For å si det sånn).

Her kan man lure på, om det er fremmede makter, som ønsker, at vi skal legge ned vårt postvesen.

(Må man vel si).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det er ikke bare, at internett, er styrt, fra USA.

(Når det gjelder ip-adresser osv.).

Men folk i Nigeria, (eller Kina), kan jo sitte, og prøve å hacke, våre 'Baltazar-postkasser'.

Så jeg vet ikke hvor gjennomtenkt det er, med disse 'russiske' nett-postkassene.

Her er det kanskje bedre, å bruke vårt nasjonale postvesen.

For det er jo ikke sånn, at posten blir sendt via Nigeria, (eller Kina), liksom.

Posten blir kanskje sendt via Otta, (eller noe lignende).

Men den holder seg vel stort sett innenfor Norges grenser, (hvis jeg skulle tippe).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Når det gjelder posten, så kommer den, i postkassa, 3-6 ganger i uka.

Og posten kommer innenfor kontortiden, (må man vel si).

(Unntatt hvis min tidligere klassekamerat Magne Winnem går med posten.

For han ble alltid seint ferdig, med sine lørdags-postruter, på Lambertseter, (på midten av 90-tallet), klagde han.

Noe sånt).

Og da er det, bare 3-6 ganger, som man kan få brev, fra staten, (hver uke).

Men på nettet, så kan staten sende brev/e-poster, på noen millioner forskjellige tidspunkter, (blir det vel), hver uke.

Og internett er også et medium, (som det står ovenfor).

Så om staten har noe å gjøre, på internett.

(Når det gjelder å sende brev/e-poster, til borgerne, osv.).

Det veit jeg ikke.

Det blir som at man blir ufredet, (som borger), kan man kanskje si, når staten kan kontakte en, til alle døgnets tider, (enten per e-post eller mobil).

Borgerne trenger søvn/hvile.

Det trenger ikke staten, (staten er en organisasjon, som består av mange ansatte, så de kan holde på natt og dag, 24/7, 365 dager i året).

Så det er maktmisbruk, fra staten, å kontakte borgere per e-post eller telefon/mobil, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Når man henter posten, så er man, i 'ærend-modus'.

Mens når man sitter i stua, og leser nettaviser og e-post, osv.

Så er man i 'hjemme-modus'.

Så det at staten sender e-poster til borgerne.

Det blir som et slags 'overgrep', mot privatlivet, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Da jeg jobba i Rimi.

Så var det bare, hvis det var noe som hastet, at de ringte folk, på fritiden.

Så at staten legger opp til, at alt skal være på e-post/mobil.

Da er de verre enn en arbeidsgiver, (vil jeg si).

Hvis en Rimi-butikk trengte hjelp til noe, (som de ikke klarte selv).

Så kunne de ringe en Rimi-distriktsjef, som hadde vakt-helg, (var det vel).

Og da fikk nok den Rimi-distriktsjefen ekstra penger, for å ha på mobilen.

Og min 'vanlige' distriktsjef, (Anne-Kathrine Skodvin).

Hu bare skrudde av mobilen, når hu hadde fri.

Og det var for å slappe av/komme seg, på fritiden.

For så å være på topp, når hu først var på jobb, liksom.

(For å si det sånn).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter