Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 2. november 2018

Opplæring av flyktninger, er big business, i 'Ny-Norge'


https://www.svelviksposten.no/svelvik/nyheter/samfunn/her-pleide-flyktningene-a-fa-en-introduksjon-til-norge-na-star-lokalene-tomme/s/5-74-54056

PS.

På 70/80-tallet, så var det cirka 5000 innbyggere, i Svelvik kommune.

Og i artikkelen, som det er linket til ovenfor.

Så står det, at de har hatt tre klasser, med flyktning-opplæring, i Svelvik kommune, (på Berger skole), de siste årene, (siden skolen ble 'Mars-påbygget' og så lagt ned, for 5-10 år siden).

På 50-tallet, så hadde også Berger flyktninger.

Det var Sasha Gabor sin familie, som hadde flyktet, fra kommunist-Ungarn.

(Noe sånt).

Men fra en familie på fire, til tre klasser i året.

Jeg vet ikke.

Da jeg jobba på Rimi Bjørndal, så spurte en innvandrer-dame meg, om jeg var, fra 'Ny-Norge'.

Det er mulig at hu mente Nord-Norge.

Eller mente hu Norge under New World Order, liksom.

Hm.

Eller mente hu at jeg var fra et sted de prata nynorsk?

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

I artikkelen ovenfor.

Så blir skolen kalt: 'Gamle Berger skole'.

Siden at skolen har blitt lagt ned, (på grunn av dårlig kommune-økonomi, etter at man brukte flere titalls millioner, på noen for meg uforståelige påbygg, (jeg har gått på Berger skole i fire år, på 70/80-tallet), noe som ødela kommune-økonomien).

Men Gamle Berger skole, ligger egentlig i Fjellsbyen.

Det var der skolen lå fram til 60-tallet.

Og min fars kamerat/nabo Ernest Eastwood sin sønn Frank, bygget opp den gamle skolen igjen fra tegninger, (samtidig med at kommune-økonomien gikk ad undas).

Og det ble da Nye Gamle Berger skole, (må man vel si).

Så hva som er Gamle Berger skole nå.

Det kan man kanskje lure på.

Vi har visst to Gamle Berger skole nå.

(Kan det virke som).

Så det er litt kaos, når det gjelder Berger sine gamle skoler.

Det er snakk om 'Jebsen-skolen' i Fjellsbyen, som har blitt bygget opp igjen, (av Frank Eastwood).

(En skole som var fra slutten av 1800-tallet/begynnelsen av 1900-tallet, vel).

Og så er det snakk om et skolebygg, (ved Bergeråsen), fra 60-tallet.

(Da de flyttet fra 'Jebsen-skolen').

Og så er det snakk om et skolebygg til, (på plassen ved Bergeråsen), fra 70-tallet, (i forbindelse med at byggefeltet Bergeråsen ble bygget, og Berger fikk hundrevis av nye unger, for å si det sånn).

Og så er det snakk om dette 'Mars-bygget', (også på plassen ved Bergeråsen).

Og det ble bygget, (for flere titalls millioner vel), for cirka ti år siden.

(Like før skolen ble lagt ned).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Men det står i artikkelen ovenfor.

At nå har de lagt ned de tre flyktning-klassene på Berger.

Og de har blitt fordelt, sånn at en klasse, blir fordelt, på tre klasser, i Drammen.

Så i Drammen så har de kanskje 10-20 klasser, for flyktninger.

For Svelvik kommune skal bli del av Nye Drammen kommune, fra 2020.

Og så har de 'tjuvstarta' litt, når det gjelder flyktningene.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Når jeg skriver, at det virket unødvendig, med et 'Mars-bygg/påbygg', (til flere titalls millioner), på Berger skole.

(For cirka ti år siden).

Så tenker jeg på det, at Bergeråsen, var et nytt byggefelt, på 70-tallet.

Og at det da, var omtrent bare barnefamillier, som bodde der.

Og nå er det mye pensjonister, osv.

Så antall elever, har gått ned, (sånn som jeg har forstått det).

Og så skal man da bygge noe 'Gale-Mathias-greier', til flere titalls millioner.

Det virker som at det var planlagt, at man skulle bruke disse lokalene, til flyktning-opplæring.

(Fra starten av).

Og så har man bare hatt et narrespill der.

For Berger-folk sa nok ikke nei, til en større/finere skole.

(For ungene sine).

Men man forstod kanskje ikke spillet.

(For å si det sånn).

Og man fikk eiendomsskatt, etter at kommunens økonomi gikk ad undas.

Noe Bergeråsen-folka kanskje tålte dårligst.

Siden at det er mye lavere middelklasse der.

(Må man vel si).

Og så ble det bestemt at Svelvik skulle bli del av Drammen kommune.

Og jeg husker, at min lillesøster Pia, fortalte vitser, om alle 'pakkisene' i Drammen, på 80-tallet.

'Hva skjer hvis de slipper en atombombe i Pakistan?'

'Ikke noe, for alle pakkisene bor på Fjell'.

(Fjell er en drabantby i Drammen).

Og nå er det sånn, at Muhammed, vel er det vanligste guttenavnet, i Drammen.

(Noe sånt).

Og det er vel ikke lenge før, det også er det vanligste navnet, i Svelvik/Berger/Norge, heller.

(For å si det sånn).

Så det er kanskje dette som menes med 'Ny-Norge'.

(Hva vet jeg).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Da Berger skole stengte.

Så måtte barneskole-elevene ta buss, til av skolene i Svelvik (by).

Og barnehagen flytta, fra sin plass, (også ved Bergeråsen).

Og inn i de tre byggene/bygge-kompleksene på Berger skole.

Og så flytta også flyktning-opplæringen inn der.

Så det ble kanskje litt sånn 'Rotherham'.

At flyktningene skulle bruke barnehage-jentene som horer.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:


https://en.wikipedia.org/wiki/Rotherham_child_sexual_exploitation_scandal

PS 7.

En av våre ungdomsskole-lærerinner, (fru Næss), ga forresten klassen vår, (på Svelvik ungdomsskole), en slags fasit, (kan man kanskje si), på 80-tallet.

Hu sa at 'noen i Amerika', ville at alle på jorden, skulle ha samme hudfarge, osv.

(Noe sånt).

Og min mormor Ingeborg prata om noe, på 70-tallet, (i Blombakken, i Nevlunghavn), som gjorde meg trist, (husker jeg).

(Jeg har vel blogget om dette tidligere).

Hu sa: 'Se på meg Erig'.

Og så forklarte hu, at blå øyne, (som hu selv hadde), var i fare, for å bli utryddet.

(Noe sånt).

Noe som jeg syntes, at var trist.

For jeg hadde jo selv blå øyne.

Og jeg syntes at blå øyner, (og blondt hår), var pent.

(For å si det sånn).

Og da fortalte bestemor Ingeborg, at blå øyne, stod i fare, for å bli utryddet, av brune øyne.

Siden at brune øyne var dominante, da.

(For å si det sånn).

Så hvis man krysser et menneske med brune øyne.

Med et menneske med blå øyne.

Og disse får fire unger.

Så vil gjennomsnittet for et sånt kull være.

At tre unger får brune øyne, og at en unge får blå øyne.

Så om tusen år, så finnes nok ikke blå øyne mer.

(Hvis denne teorien, (til bestemor Ingeborg og ungdomsskole-klasseforstander Aakvåg vel), er riktig).

Men hva grunnen var, til at bestemor Ingeborg, fortalte meg dette.

Og hva settingen var, liksom.

(Hva mente bestemor Ingeborg om dette.

Hadde hu gitt opp de blåøyde/blonde sin kamp.

Eller var hu i fronten av denne kampen.

Det skjønte jeg ikke, av sammenhengen, (må jeg innrømme)).

Så det kan nok være snakk om, en slags krig, mellom de med brune øyne og de med blå øyne.

(Kan det kanskje virke som).

Og Norge, med sine 'budeier', med blå øyne og blondt hår.

En 'quick-fix', for å gjøre Norge mer 'Mars-aktig'.

(Sånn at alle får samme hudfarge osv.

Som fru Næss prata om, på 80-tallet).

Det er kanskje da, å hive inn masse brun-øyde og fargede flyktninger, i landet.

Og så krysser disse seg etterhvert med lokalbefolkningen.

Og om noen hundre år, så dør den siste blonde/blå øyde personen ut, i Finland.

(Noe det har vært såkalt 'fake news' om.

For noen år tilbake.

Før folk visste hva fake news var, vel.

Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Min søster Pia sa, en gang.

(Da jeg besøkte hennne, det andre stedet hu bodde, i Tromsøgata.

Hvor hu bodde, fra midten av 90-tallet.

Og til noen år etter at jeg flytta til England, i 2004.

Noe sånt).

Hu sa.

At istedet for å skille/gruppere folk etter hudfarge.

Så burde man heller skille/gruppere folk etter blodtype.

Så Pia mener tydeligvis, at noen av oss, er tidligere marsboere, (med en bestemt blodtype), som har, (ved hjelp av evolusjonen), blitt som jordboere.

(Noe sånt).

Vi har jo Hallingdal.

Mars er jo mindre enn jorda.

Så gravitasjonen er/folk nok mindre der.

Så små folk/hallinger er kanskje fra Mars, da.

(Noe sånt).

For å prøve å tolke min søster Pia litt lenger.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Ifølge Wikipedia.

Så betyr visst Hallingdal: 'De langhåredes dal'.

Så det betyr visst ikke: 'De kortvokstes dal'.

(For å si det sånn).

Så dette 'blod-type-greiene' er det kanskje bedre, å spørre min lillesøster Pia om.

Hu var jo like gåtefull, (må man vel si), rundt årtusenskiftet, (i Tromsøgata).

Som min mormor var, (i Nevlunghavn), på 70-tallet, (angående dette med dominante gener osv.).

Så det kan være, at Pia liksom apet, etter bestemor Ingeborg.

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter