Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 24. november 2018

På dette senteret var det, at min stesøster Christell jobba, på butikken Casa, på 80/90-tallet


PS.

Christell dro meg en gang, (skoleåret 1988/89), med til Casa.

Og så viste hu meg, hvordan de telte kassa.

(Av en eller annen grunn).

Og de telte ikke myntene.

Myntene lå litt hulter til bulter vel.

(Noe sånt).

Og de sendte kun sedlene til banken.

(Det var kanskje snakk om fire-fem tusen, i dagsomsetning.

Noe sånt).

Og Christell sa også, at hvis de fikk lyst på, en kopp kaffe.

Så kunne de ta, fra myntene, i kassa.

Og så gå og kjøpe seg, en kopp kaffe, i en røyke/spise-pause, da.

(Noe sånt).

Så det var helt annerledes, enn på CC Storkjøp, (hvor jeg jobba, på den tida).

Hvor hver eneste tiøring skulle telles, så nøye som mulig.

(Må man vel si).

Og hvor det ikke var lov, å kjøpe noe, for annet enn sine egne penger.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

For noen år tilbake.

Så søkte jeg, om 'Casa Leonardo', i Aftensposten sitt avis-arkiv.

Og de hadde søkt etter folk, med en annonse, hvor de skrev, at de var, en verdenskjent kjede.

(Noe sånt).

Men det er åpenbart tull, (vil jeg si).

Men Statsarkivet har nektet meg, å lete, etter informasjon, om dette firmaet, (Casa Leonardo), da jeg besøkte de, ved Sognsvann. (for et par år tilbake).

(Hvor Statsarkivet har 'firma-arkivet' sitt.

Er visst hemmelig.

Kan det virkes som).

Og Statsarkivet har heller ikke sendt meg, noe informasjon, om dette foretaket, (Casa Leonardo).

(Selv om de har sendt meg informasjon, om andre foretak, (som jeg har bedt om informasjon om).

I skippertak, liksom.

Må man vel kalle det).

Så dette arbeidsforholdet, (som min stesøster Christell var i, som 15/16-åring).

Det kan man kanskje lure litt på.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter