Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 8. desember 2018

Dette huset, (som min morfar Johannes kjøpte, i 1975), kalte Aftenposten: 'Et lite hus', da de skrev om min mors foreldre, på midten av 80-tallet


https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Fil:Nevlunghavn,_Blombakken_09.jpg

PS.

Her er mer om dette, (fra Aftenposten 18. juli 1984).



PS 2.

Vi kalte forresten ikke vår mormor for Ankerita.

Vi kalte henne: 'Bestemor Ingeborg'.

Ankerita var hennes mellomnavn.

Og hu brukte det navnet når hu skrev petiter i Aftenposten, og når hu drev antikvitetsgeskjeft.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Jeg kan også ta med om, at hvis man går lenger opp i Blombakken, (enn der bildet øverst, er tatt fra).

Så kan man se, at huset på bildet, er bygget sammen, med et bryggerhus.

(Noe min stefar Arne Thomassen gjorde, før min mors foreldre flytta inn).

Og der, (i det tidligere bryggerhuset), så hadde min mors foreldre en peisestue.

Så huset er enda større, enn det ser ut som, på bildet.

(Må jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg har blogget om dette tidligere.

Men jeg flytta tilbake til Strømm, høsten 1979.

Og min farfar Øivind kunne ikke gå god for min morfar.

Øivind sa at Johannes kunne foreslå et forslag, for Hurum kommunestyre.

Og så kunne han seinere stemme mot det samme forslaget.

Så jeg hadde etter dette juryen litt ute, når det gjaldt min morfar.

Men etter at min farfar døde, sommeren 1984, (var det vel).

Så ringte jeg min morfar, og han sa kondolerer.

Og så ble min lillesøster Pia og jeg invitert, til Blombakken.

(Hvor vi hadde vært mye, på 70-tallet).

Og vi var der, i en eller to uker.

Og vi leste bøker hele tida.

Og jeg ble sendt opp på loftet, for å hente fler bøker, etterhvert.

Og der lå det, en eske, med russiske kamera.

Og de kameraene viste jeg, til min mormor, morfar og lillesøster.

Og Pia og jeg fikk hvert vårt kamera.

(Ingeborg og Johannes dro oss med inn til Stavern.

Og de fikk en fotobutikk-kar til å finne film til kameraene).

Og noen få år før min mormor døde, (i 2009).

Så spurte jeg henne, om hvor disse russiske kameraene var fra.

(For Russland i 1984, var ikke det samme, som Russland nå.

For på 80-tallet, så lå Russland, på den andre sida av jernteppet.

Og dette var under den kalde krigen).

Og da sa Ingeborg at han som bodde der før dem, (Edward Edvardsen med kone Margitt vel), hadde vært fyrvokter, og at han var gal, og gravde ned blomster i hagen, (og at det var hans kameraer).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter