Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 26. desember 2018

Her kan man se Kenneth 'Sevvi' Sevland, som jeg hadde samme valgfag som, (sjakk/bordtennis), på Svelvik ungdomsskole. Sevvi dro meg med, på språkreise til Weymouth, sommeren 1986, (etter at jeg hadde vært på språkreise til Brighton, sommeren før). Men på hjemreisen, (med Braemar), så ville Sevvi heller dele lugar, med en annen nordmann, (sånn som jeg husker det). Så vi ble aldri helt som erteris liksom, (som Annika Horten kaller det)


https://www.svelviksposten.no/sport/svelvik/stromm/se-hvem-som-kom-pa-den-arlige-julecupen/g/5-74-57137

PS.

Sevvi spilte fotball på Svelvik IF.

(Hvis jeg ikke tar feil.

Sevvi bodde ihvertfall i Svelvik/Midtre Strømm.

For å si det sånn).

Og jeg spilte fotball på Berger IL.

(Og bodde på Bergeråsen.

Og gikk aldri i samme 'hoved-klasse', som Sevvi.

Sevvi gikk i parallell-klassen min, på Svelvik ungdomsskole.

Og han gikk heller ikke i samme klasse som meg, på videregående.

Og vi gikk på forskjellige barneskoler.

Og Sevvi gikk på folkehøyskole vel, (på Holtekilen vel), det første året, som jeg gikk, på NHI.

Og om Sevvi og jeg, gikk i samme klasse, på språkreise-kurset, i Weymouth.

Det husker jeg ikke.

For jeg dro på en tredje språkreise-tur, (sammen med min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea'/'Skravle' Andersen, sommeren 1988.

For å si det sånn).

Så det var bare morsomt, at jeg ikke ble så bra kamerat, med Sevvi, (må jeg si).

Men jeg hadde ikke så mange Berger-kamerater, (ihvertfall ikke så mange bestekamerater), etter at Tom Ivar Myrberg og dem flytta, til Drammen, (mens jeg gikk i sjuende, var det vel).

Og på Sande videregående, så var jeg litt kamerat, med en annen Svelvik-gutt, ved navn Trond Johansen, (som jeg havna i samme handel og kontor grunnkurs-klasse som), som 'elga' på meg, under rektors tale osv., den første skoledagen.

Så jeg gikk kanskje litt bedre sammen med Svelvik-folka, (enn med Berger-folka), etter å ha vokst opp i Larvik.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

På 80-tallet, så hadde ikke Sevvi tatovering(er).

(Ikke såvidt meg bekjent, ihvertfall).

Men han gikk med Lenin-pins, på jakka, (husker jeg), i Weymouth, (sommeren 1986).

Noe jeg lurte fælt på.

Siden at jeg var på høyresida liksom, i politikken.

(For når Kåre og Gro, krangla på TV, på begynnelsen av 80-tallet.

Så holdt jeg med Kåre/Høyre, (og ikke med Gro/Arbeiderpartiet da), for å si det sånn.

Og jeg hadde et amerikansk flagg, på veggen, på det største soverommet mitt, i Leirfaret 4B.

Et flagg som min far kjøpte i Karlstad, på begynnelsen av 80-tallet.

Av en eller annen grunn).

Men Sevvi ville ikke forklare så mye, om sine Lenin/Sovjet-pins.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter