Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 1. desember 2018

Hu her husker jeg fra oppveksten. Hu gikk foran meg, sammen med Anette Eknæs, Gøril og hennes lillesøster, da jeg gikk bort til min fars foreldre, (og vår slektsbedrift), etter skolen, (det kan kanskje ha vært våren 1980). De hadde cirka like trange 'pølsebukser', som hu Bøkelia-prestedattera i Larvik, (som jeg ble kjent med noen måneder/år tidligere). Noe sånt




PS.

Lillesøstera til Gøril er visst fortsatt ugift, (i en alder av nærmere 50 år):


https://www.myheritage.no/site-family-tree-326081701/hege-stenberg-silnes?familyTreeID=1

PS 2.

Da jeg dimma, fra førstegangstjenesten, sommeren 1993.

Så fikk jeg dimmepenger.

Det var vil cirka 5000.

(Noe som ikke var en formue, selv på den tida.

Men det var en halv månedslønn kanskje.

Noe sånt).

Og jeg feira jo, at jeg var ferdig med militæret, på dimmefesten.

Men den var litt treig, (det var i sommerferien, og det var lite kvinnfolk, der vi endte opp, må man vel si).

Så jeg ville vel feire min nyvunnede frihet mer.

Men min lillesøster Pia hadde flytta inn, hos meg, (på Ungbo, hvor jeg da bodde alene, må man vel si, selv om katta til Wenche fortsatt bodde der).

Og Pia 'elga' seg på meg, når jeg skulle på byen.

Og å gå på sjekkesteder osv. med søstera si.

Det blir litt merkelig.

Og Pia og jeg fikk heller ikke sitte i fred, og drikke, våre halvlitere.

For på det første stedet vi var, (stedet over Manhattan/Underhuset i Karl Johan).

Så ble vi kontaktet, av en av mine OBS Triaden-kolleger.

Det var ei brunette, som var Lars Erik Koritov sin 'undersott', i spesialvareavdelingen.

Og hu skulle forlove seg, sa hu til oss.

(Noe sånt).

Og så stakk hu.

Og Pia og jeg dro istedet til Marylin, (som seinere ble So What), i Grensen.

Og der så ville Pia danse.

Det er litt rart, at søstera ens vil danse med en, (må man vel si).

Men at vi gikk ut på byen sammen, var ikke så rart.

Siden at det liksom bare var oss to, (på den tida), på Ungbo.

(Siden at Pia hadde flytta inn hos meg der.

For hu hadde ikke noen andre steder å bo.

Må man vel si).

Og mens Pia og jeg drev med den rare dansinga vår.

Så ble jeg kontakta på dansegulvet.

Av lillesøstera til Gøril.

Jeg lurte først på om det var Gøril.

Men det var 'søstera', (sa hu).

Og da var det litt som, at Pia og jeg, ble forfulgt, av Svelvik-folk, i Oslo.

Svelvik-folka bodde jo i Svelvik.

Mens vi hadde liksom flytta til Oslo, (og jeg hadde ikke noe særlig kontakt med min far og hans slekt, (av samme grunner som jeg nå har omsorgssvikt-sak), blant annet så ble jeg ikke invitert i konfirmasjonen til min fars lillebror Runar sin datter Susanne, noen måneder tidligere, (selv om hu klagde på meg, fordi at jeg ikke hadde dukka opp på hennes konfirmasjon, i bryllupet til min fetter Tommy, i 2002)).

Og da sa jeg ikke noe mer til lillesøstera til Gøril.

For jeg hadde jo aldri trodd, at noen som jeg kjente, skulle se, at Pia og jeg dansa sammen, inne i Oslo.

Da hadde jeg aldri turt å danse med Pia.

Hvis jeg hadde visst at noen vi kjente, (og som visste at vi var søsken), var der.

Så det var rimelig flaut, (må jeg si).

Og hva Pia tenkte på, (da hu ville danse).

Det kan man kanskje lure på.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Gøril, (og lillesøstera), er visst forresten i slekt med meg:



https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog?familyTreeID=1&rootIndivudalID=1501920#!profile-1501396-info

PS 4.

Gøril har visst bodd på Rasta, (som ligger like ved Triaden-senteret, hvor jeg jobba, (på Matland/OBS Triaden), fra 1991 til 1993):


PS 5.

Gøril er visst også i slekt med Fretheim, (som vel var etternavnet til Magne Winnem sin distrikt/region-sjef i Rimi/Spar):


PS 6.

Gøril og de eide en kjempestor eiendom, (bondegården Høyen søndre), i Strømm:


PS 7.

Det er mulig at Gøril og de leide, av Svein Bøhmer:


http://content.yudu.com/Library/A415gq/HaaenSndre/resources/index.htm?referrerUrl=http%3A%2F%2Fjohncons-mirror.blogspot.com%2Fsearch%2Flabel%2FS%25C3%25B8ndre%2520H%25C3%25B8yen

PS 8.

Det kan nesten virke som, at lillesøstera til Gøril, (som var veldig flott, må man vel si), har bytta kjønn, og blitt mann:


https://www.myheritage.no/site-family-tree-343164451/kjos

PS 9.

Her er mer om dette:


https://www.facebook.com/lill.isaksen.9?__tn__=%2Cd*F*F-R&eid=ARB6zi0x35epeKXaoNiMJcwKsO0po_jkY9FWzGOgjP2AJTOz4xQz72-PMUmtqFxU_E-IuucV_EzXKgmh&tn-str=*F

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter