Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 7. februar 2019

Her kan man se min yngre kusine Benedicte, (som har blitt 'pakkis'). Fra Moss Dagblad 24. september 2001


PS.

Benedicte sin mor (min fille-tante) Inger (i hvit genser med 'norrønt' mønster) er min fars yngste bror Runar sin kone (som er med i Jehovas Vitner):


PS 2.

Her er mer om dette:



PS 3.

Benedicte er vel cirka 22 år yngre enn meg.

(Hu er en attpåklatt, som er født 11-12 år etter den nest yngste, (som er Øystein).

Hu har fire eldre søsken, som alle er yngre enn meg.

Og det er Ove, Heidi, Susanne og Øystein).

Og jeg har bare møtt Benedicte en gang, (sånn som jeg husker det).

I romjula, i 1996, så var det slektsstevne/fest hos Runar, (i Isdamveien i Son).

I anledning av at svømmebassenget, endelig var ferdig, (mer enn ti år etter at Runar og familien flytta inn).

(Så man kan kanskje si at det var en veldig forsinka innflyttingsfest.

Noe sånt.

Og jeg hadde vært mye, på byggeplassen, til dette huset.

Siden at min far var ansvarlig for å bygge huset, (med Runar ville spare penger å lage svømmebasseng-rommet selv).

Noe sånt).

Og da ble jeg invitert, (selv om jeg ikke ble invitert i Susanne sin konfirmasjon, noen år tidligere, blant annet).

(Jeg har jo omsorgssvikt-sak mot min far.

En sak som jeg også hadde da, men som ikke var formalisert.

Men den fantes som en slags elefant i rommet, da.

Må man vel si).

Og jeg hadde jobbet lørdagsvakt, (cirka tolv timer vel), på Rimi Bjørndal.

(Hvor jeg jobbet, som assisterende butikksjef, på den tida).

Og så kjørte jeg til Son, (jeg fant fram, selv om jeg nettopp hadde fått lappen).

(I min Toyota HiAce som jeg kjøpte brukt, for cirka 4000, var det vel.

Av Glenn Hesler.

Som henta bilen i garasjen til Kai Andersen, (faren til min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen), på salgsdagen).

Og muligens fordi at jeg dukka opp der, (i Son), ganske seint.

Så var det ikke bestemt hvor jeg skulle overnatte.

(De, (Runar og Ove), lurte på om jeg skulle ligge i nærheten av min døve kusine Lene og hennes døve kjæreste, (i/ved bordtennis-rommet, og hadde de sauna der også tro, (Runar 'brifa' med tegningene og skrøt av svømmebasseng og hobbyrom på begynnelsen av 80-tallet, (på Roksvold/Sand), var det vel)).

Men han kjæresten, (til Lene), er visst litt aggressiv/voldelig, (har min stesøster Christell sagt), så Runar og Ove forandra muligens planene, seint på natta, (i fylla).

Var det vel.

Og Ove og Runar ville ikke, at jeg skulle ligge nærme Lene og kjæresten.

I tilfelle at de, (som var døve), skulle ha sex.

Da mente de, at det ikke gikk an, (at jeg lå i nærheten).

Var det vel.

Og jeg sa ikke noe, når dette temaet, (hvor jeg skulle ligge), ble tatt opp.

Jeg lot bare Runar og Ove 'bable'/bestemme/'kveme'/fylle-røre.

Eller hva man skal kalle det.

Men det virka litt rart, at de hadde invitert meg.

Uten at de visste hvor de skulle plassere meg der, liksom.

De trodde muligens at jeg ikke ville komme.

Men å være butikkleder, (i jula), er nesten som å avtjene førstegangstjenesten i infanteriet, (under rekrutt-perioden, de første tre månedene).

For man glemmer sitt privatliv, (mer eller mindre), siden at jobben/førstegangstjenesten, er så intens/krevende/hard, (i perioder).

At man kun fokuserer, på jobb/førstegangstjeneste, i flere uker av gangen, (siden at det er krevende).

Og da ser man fram til, (man gleder seg til), at man får fri osv., (mens man er inne i en krevende jobb/førstegangstjeneste-periode).

Og da er det vel også lett for, at man bagatelliserer/glemmer/fortrenger problemer, i privatlivet/slekten/fortiden.

At at jobben/førstegangstjenesten er så intens/hard/krevende/'jævlig'.

At man kanskje blir litt 'dum', av å ha sånne krevende jobber/førstegangstjenester.

Når man først får fri.

Og så er det lett for søstera ens, å invitere en, til sånne 'elefant i rommet-arrangement', da.

(Noe sånt).

Og så tenker man kanskje seinere mer, på problemene, for en del år siden.

Og så tenker man, at den festen/tilstellingen/'familie-tragedien', burde man kanskje ikke ha vært med på.

For å si det sånn).

Men det ble til at jeg skulle ligge, i Benedicte sin seng, (som vel var en slags vanlig 'køyeseng', uten overkøye).

Og på morningen, så gikk Benedicte, (som da var 3-4 år gammel), inn på rommet 'mitt'.

Og jeg halvsov.

(Jeg var vel litt sliten etter dobbeltvakta og jula, (som er en hektisk tid for butikkfolk, (når det gjelder bestillinger/julevarer/bemanning, osv.)).

For å si det sånn).

Men jeg så at Benedicte gikk inn på rommet 'mitt'.

(Mens jeg lå i senga der).

Og så spurte jeg henne, om det var hennes rom.

(For det hadde jeg ikke skjønt.

Kvelden før.

Det gikk med litt vodka, (som jeg hadde med, fra Danmarksturen til Rimi Nylænde, et drøyt halvår tidligere, (eller om det var fra polet)), og Runar og Ove hadde også mye vin, (som de innimellom fant fram en ny flaske av, (seint på kvelden/natta), etter litt nøling/somling/prating/omstendeligheter vel)).

Og Benedicte svarte at det var hennes rom, (før hu forsvant ut av rommet igjen, og inn på kjøkkenet vel, (som lå nesten rom i rom), hvor hennes mor Inger var).

(Hørtes det ut som).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter