Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 21. februar 2019

Lever i eksil i England

I TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012.

Så sa Thomas Seltzer om meg, at jeg: 'Lever i eksil i England'.

Og 'eksil i England'.

Den er kjent, fra nyhetene.

For eksempel: 'Den kinesiske opposisjonelle Ching Chang Chong som lever i eksil i England'.

(Litt i den gata der.

Må man vel si).

Men flyktninger fra Norge, det er vel helt ukjent.

(Kanskje med unntak av min morfars fetter Arne Dørumsgaard, (som min mormor såvidt nevnte, (hun pratet først om sine danske forfedre), våren 1985, i en slags 'slekts-prate-seanse', noen måneder etter at min morfar Johannes døde), som var komponist/platesamler.

Som levde i eksil i Italia, (har jeg seinere funnet ut, (mens jeg bodde i Leather Lane, (hvor jeg bodde fra 2006 til 2011), i Liverpool)).

Av litt for meg uklare grunner.

Må jeg si).

Så da skulle vel fem millioner nordmenn, ha spurt seg: 'Er vi som Kina nå?'.

Dette spurte vel ikke Thomas Seltzer seg.

Så han skiller ikke Norge og Kina, (så mye), kan det virke som.

(Noe sånt).

Men det var kanskje derfor, at Jenny Skavlan klikka, og sa masse dritt om meg.

På en slags fordomsfull måte.

(Må man vel si).

Så Seltzer er litt 'degenerert' muligens.

Og Jenny Skavlan er fordomsfull.

Og derfor gikk det 'rett vest', i NRK sin omtale av meg, (må man vel si).

(Noe sånt).

For når Jenny Skavlan kommer med sine frekkheter, (om meg).

Så jatter bare Seltzer med.

(På en slags 'fjompe-aktig' måte.

Må man vel si).

Istedet for å prøve å liksom få henne, til å overvinne, sin fordomsfullhet mot meg, (som norsk flyktning), som kanskje er som et slags instinkt for henne, som norsk, (og litt umoden), patriot/nasjonalist/'nazist'.

(Siden at det med flyktninger fra Norge.

Ikke passer sammen, med et nasjonalromantisk 'glansbilde-image', for Norge.

For å si det sånn).

Jeg bodde i England, i mange år.

Så jeg fulgte ikke så godt med, på Seltzer, (som egentlig er rockestjerne, for et band som jeg ikke var noe spesielt fan av, (folk har delt smak, som man sier)), sin TV-karriere.

(Jeg bodde jo i England fra 2004 til 2014.

Og der hadde de ikke så mange norske TV-kanaler.

For å si det sånn.

Selv om jeg fikk fulgt med litt med på norske TV-kanaler, (som TV Norge vel), de første årene jeg bodde i Leather Lane.

For det var et 'independent' nettsted, (TvNoo vel), som viste norske og utenlandske TV-kanaler.

Men jeg så ikke _så_ mye på norsk TV/TV Norge.

For jeg hadde også to 'vanlige' TV-er, (i Leather Lane), en i stua og en på soverommet, (den siste hadde jeg kjøpt da jeg bodde i Mandeville Street, (hvor jeg bodde fra høsten 2005 til sommeren 2006)).

Så jeg så på masse engelske/amerikanske TV-programmer om oppussing, huskjøp, antikviteter, matlaging, 'Deal or No Deal', 'The Weakest Link', 'Eggheads', 'Countdown', 'Match of the Day', 'Green Wing', 'My Name is Earl', talent-konkurranser, nyheter, talk-show, sport (de pleier å vise fra Bislett games, cricket/ashes, grand national, fotball-VM/EM, FA-cupen, Wimbledon, OL, etc.), melodi grand prix (da Alexander Rybak vant, for eksempel), 22. juli-angrepet, History Channel, Sky Sport News, Marksommer, dokumentar-program, 'Doctor Who', 'Dragons' Den', 'the Apprentice', osv., osv.

(En gang jeg 'døgna', så så jeg også tilfeldigvis litt på Teletubbies, en morgen, (innimellom at jeg blogga/surfa).

Husker jeg).

Oftest hadde jeg vel på en musikkvideo-kanal, (som man måtte ha Freeview-dekoder for å se), som var cirka sånn som MTV pleide å være på 80-tallet.

For å si det sånn).

Men det var kanskje en litt uvant setting for Seltzer, å være med, i Tweet4Tweet.

Og derfor så var han kanskje ikke så samlet.

(Seltzer var kanskje litt dårlig forberedt/stresset/ukonsentrert/distre.

Noe sånt.

Eller om han var betatt av Jenny Skavlan sin unge/slanke fremtoning.

Hm).

Når han snakket om meg, min blogg, mine memoarer og min nettbutikk.

Og derfor jattet han bare med, når Jenny Skavlan kom med sine spydigheter om meg, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:



PS 2.

Det var også sånn, at jeg ble angrepet, av tyrkiske hackere, i 2010.

Da jeg hadde brukte en open source-nettbutikk, (som var gratis), som het osCommerce.

Og derfor så bestemte jeg meg for, å bare slenge opp, en HTML-nettbutikk selv.

(Og dette var også bare en deltidsjobb for meg.

For jeg var jo egentlig jobbsøker.

Og jeg hadde jo blogg og nettsted, osv.

For å si det sånn).

Og det med PayPal, har jeg nokså nylig sett om, i en TV-serie, (fra Texas vel), om noen 'dragons', (som britene sier), eller investorer.

Og da råder en 'dragon', ei dame, til å ikke ha PayPal, på et nettsted.

Men for å få med banker, på et nettsted.

Så er det vel kanskje en fordel, å ha bra økonomi.

Noe flyktinger, (som meg), ofte ikke har.

For man må bruke pengene sine på å rømme, osv.

(For å si det sånn).

Men er PayPal noe lugubert.

Isåfall, hvorfor ikke ha et TV-program om dette.

Og det er også sånn, at jeg har hatt faget E-Commerce, ved Universty of Sunderland, (forelest av en Dr. Erwin, en amerikansk foreleser).

Og jeg dro tidlig fra Sunderland, (på grunn av mobbing fra Lånekassa), men jeg fikk med meg noen forelesninger.

Og blant annet så fikk jeg med meg en forelesning, som blant annet var om, at Linux sin kjerne, var mye mindre, (og derfor lettere å forsvare, mot virus/trojaner osv.), enn Windows sin kjerne.

Og denne tankegangen brukte jeg, da jeg lagde min egen nettbutikk.

(Etter hackingen).

For hvis betalingsløsningen er 'out-sourcet' til PayPal.

Så blir resten av nettbutikken, (som da er laget i HTML eller HTML/CSS), lettere å forsvare.

For HTML/CSS har vel ingen bakdører?

Da må man vel inn hos nett-hotellet, (og hacke kontoen, (ved å for eksempel bruke et dataprogram, som prøver å gjette passordet), eller kapre kontoen gjennom identitetstyveri), isåfall.

Så hvorfor ikke lage et TV-program om at min nettbutikk ble hacket/kapret, (gjennom en bakdør i osCommerce), og også seinere kapret, (ved at noen brukte identitetstyveri mot meg, (må man vel anta var metoden), hos One).

Neida, dette fortier man.

Så TV-seerne får ikke bakgrunnen for dette.

(Dette var under finanskrisen, (at jeg startet nettbutikk).

Og jeg klarte meg greit på britisk arbeidsledighetstrygd/'benefits'.

Men det er noe med det, at det kan tynge en, å tenke på seg selv, som arbeidsledig.

(Kanskje spesielt etter at man har jobbet som butikksjef, osv.

Altså hatt en litt status-jobb, da.

Eller hva man skal si).

Og da jeg da leste på nettet, at nordmenn savnet isbre-mint.

Så tenkte jeg, at jeg kunne jo prøve å sette opp en nettbutikk, (eller starte en virksomhet).

Siden at jeg tilfeldigvis viste om en butikkkjede, (Home Bargains), som solgte britiske isbre mint, (Glacier Mints), billig, noen få hundre meter fra der jeg bodde.

For å si det sånn.

Så jeg så for meg, at jeg ganske enkelt, kunne selge isbre-mint/Glacier Mints, til Norge, da.

For å si det sånn).

Så når min nettbutikk hadde vært hacket.

(Det ga ikke noen mening for meg, selv om jeg har jobbet sammen med tyrkiske/kurdiske folk, på Rimi Bjørndal.

Hvis ikke det var noe med Adeler.

Min danskfødte mormor Ingeborg sin tante baronesse Magna 'Meme' Adeler f. Nyholm, var gift med den siste etterkommer, (i Norden/Europa), etter Cort Adeler.

Og Cort Adeler drepte en tyrkisk pacha/admiral, (ved å hogge av han hodet), i sin tid.

Mens han kriget for Venezia.

Var det vel).

Så var det smart, å bare bruke PayPal, tenkte jeg.

(Siden at det hadde vært mye problemer, med hacking.

Og hvis man bruker PayPal, så minimerer man risikoen for hacking/kapring, (for PayPal er et etablert firma, som har sine egne folk, som driver med forsvar, mot hackere osv., for å si det sånn).

Så derfor er kan kanskje PayPal være løsningen, for nettbutikker, (i startfasen), som blir mye angrepet, av hackere, osv.

Kan man vel muligens si).

Og derfor har jeg ikke drevet mye 'research', angående hvordan man får til å ha en innebygget betalingsløsning, (gjennom noen banker), må jeg innrømme.

For det var et 'ad hoc-prosjekt', å lage min egen nettbutikk-løsning.

Som en direkte respons, på de nevnte kapringene, (av min osCommerce-nettbutikk), da.

(For å si det sånn).

Og i Rimi, (hvor jeg har jobba som butikksjef).

Så var mantraet, at butikken skulle være åpen, mest mulig.

Selv etter et ran, (husker jeg at distriktsjef Graarud sa).

Så jeg hadde vel noe av den samme tankegangen, (etter kapringen gjennom osCommerce sine bakdører, noe som gjorde at jeg mista litt tilliten til osCommece/open source).

Og derfor 'smelte jeg opp', den nevnte HTML-versjonen, ganske radig, da.

(Istedet for å bruke lang tid.

På å forske, osv.

Før jeg lanserte den nye nettbutikk-versjonen.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det var visst min 'spin off-nettbutikk' Spesialbestillinger.net, som ble angrepet, av tyrkiske hackere, (men den nettbutikken var også en osCommerce-nettbutikk, (som Godtebutikken.net), og det var sånn jeg forstod, at den løsningen, var sårbar, for 'bakdør-angrep', for å si det sånn):


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1595664485725&set=pb.1059338080.-2207520000.1550805318.&type=3&theater

PS 4.

Mer om at min morfars fetter Arne Dørumgsgaard levde i eksil, (eller et 'selvpålagt eksil', som det står på Wikipedia):


https://no.wikipedia.org/wiki/Arne_Dørumsgaard

PS 5.

Grunnen til at Jenny Skavlan prata dritt om meg, på Tweet4Tweet.

Det kan være, at det ikke var, fordi at hu liksom var patriot/nasjonalist/'nazist'.

(Og ble negativ til meg, fordi at jeg var norsk flyktning, og derfor ikke passet, med en 'glansbilde-versjon', av Norge).

Men hvis hu er kommunist.

Så kan det være, at hu mener, at alle butikker burde være statseiet, (eller forbruker-eiet).

Og at hu derfor er negativ, til private, som eier butikker/nettbutikker.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Når det gjelder de utallige gangene, (må man vel si at det er), som jeg har blitt arrestert, i England.

Så kan det muligens være noe, med den kaprede/hackede nettbutikken min, i PS 3.

For jeg la et skjermbilde, fra den kapringen, på min Facebook-vegg/konto.

(For å dokumentere om dette angrepet.

For å si det sånn).

Og det er mulig, at britiske 'makt-personer', driver og 'snuser', på min Facebook-konto.

Og så har de sett det skjermbildet, fra den tyrkiske hackingen/kapringen av min 'spin off-nettbutikk'.

Og så har de trodd, at det var mitt verk, (eller noe lignende).

Men det var sånn, at kaprerne, la ut sin egen kode, på mitt domene/shell.

Og så kunne man da se noen tyrkisk flagg, (og noe tekst), i en periode.

(Som man kan se PS 3).

Til jeg fikk slettet dette.

(Og denne 'spin off-nettbutikken', la jeg etterhvert ned, (en tid etter kapringen, i PS 3).

For den nettbutikken var ikke like populær som Godtebutikken.net/Posegodt.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter