Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 5. februar 2019

Mer fra Norge

På fredag, så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det var forresten sånn, at jeg sjekka nettbanken, før jeg dro til byen.

Og Nordea hadde belastet kontoen min, med cirka 450 kroner, for dagligbank.

Og de sendte meg også en mail, om at personkort, (som det stor tidligere, på kontoutskriften), nå ville bytte navn, til dagligbank.

Men at kostanden var den samme.

Men jeg hadde prisen litt i bakhue.

Og personkort kostet 300, (i årsavgift), i februar i fjor.

Og nå kosta dagligbank cirka 450, (i årsavgift).

Så de har sånn pris-stigning, som det var, i Tyskland, i mellomkrigstiden.

Min farfar Øivind, (var det vel), fortalte meg, (rundt 1980), at tyskerne måtte ha med seg et trillebår-lass med penger, i butikken, for å kjøpe et brød.

(Noe sånt).

Og sånn blir det vel muligens også snart, i Norge.

(Kan det virke som).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenke på.

Men men.

PS 2.

Sånn var det også, på Rema Lambertseter forresten.

At de hadde begynt, med noe slags 'hyper-inflasjon', som dette tyske mellomkrigstid-fenomenet vel kalles, (mener jeg å huske, fra handel og kontor/NHI, osv.).

For 'alle' kjøttvarene.

(Prima Kjøttkaker, Prima Karbonader og Nordfjord kjøttpølser i stor-pakning).

Alle de tre varene, hadde gått opp, med en tier, (mer eller mindre), virka det som.

Og andre varer hadde også gått opp i pris.

Nudler er kanskje ikke en så 'norsk' vare.

Men vi har hatt Mr. Lee nudler siden 80/90-tallet.

Så det har blitt en norsk vare, på samme måte som pizza/pasta/taco, (må man vel si).

Og den varen, (nudler biff i fem-pakning).

Den varen kosta 12.90, for noen måneder siden, (mener jeg å huske).

Og på fredag kosta den samme varen 20 kroner, (etter å ha kosta 17 kroner vel, i en del uker).

Altså en prisstigning på cirka 50 prosent, på tre måneder, (blir det vel cirka).

Og med samme pris-stigning, (50 prosent per tredje måned).

Da koster varen 30 kroner, om tre måneder.

45 kroner om et halvt år.

og 67.50 om ni måneder.

Og 101.25 om et år.

Så det blir en prisstigning på (101.25/12.90) 785 prosent i året, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Så det må vel muligens kalles hyper-inflasjon.

Og dette samtidig med, at Kiwi, vel har hatt prisen 12.90, (deromkring), på sin nuddel fem-pakning, hele tida, (men jeg har slutta å handle mat på Kiwi, etter diverse matforgiftninger, og krydderet på disse nudlene er kjedeligere, enn Rema sitt krydder, synes jeg).

Så Reitan/Rema har slutta å konkurrere mot Kiwi, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det med bæreposer, er jo noe fra staten, (muligens basert på 'fake news'), hvis jeg ikke tar helt feil.

Men her har prisen gått opp, fra en krone til 1.60 vel, per pose.

(De siste månedene).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Tortillachips ost, har gått opp, fra 6-7 kroner, til 10.00 kroner, iløpet av de siste månedene.

(På Rema).

Varen het tidligere nachochips med ost.

Men det er den samme varen, (og samme produsent).

(Vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Håndsåpe med pumpe.

(Av merket Prima.

Som er et av Rema sine EMV-merker).

Den varen har gått opp i pris, fra 6-7 kroner, og så til 10 kroner, (for noen få måneder siden).

Og på fredag kosta den varen 10.90.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Nordfjord kjøttpølser uten skinn.

Denne varen hadde for noen måneder siden prisen, (25 kroner), trykket på etiketten.

(Som en slags gimmic.

Eller som del av et slags tilbuds-konsept.

Som Rema har mange av.

De har også et konsept som går ut på at middagen skal koste under 100 kroner for en familie, (med egne varer, som passer til dette konseptet/kampanjen/programmet).

Og de har også et 'utall' EMV-merker, (som Prima, Nordfjord (som Rema eier en del av vel) og var det 'Best kjøp')).

Men så fikk varen ny etikett, uten prisen 25 kroner på.

Og så gikk varen opp med ti kroner, (til 35 kroner), i kassa, på fredag.

(Selv om prisen på labelen, vel var 29 kroner.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det med label-feilen, kan muligens ha vært fordi, at nye priser ble overført fra hovedkontoret.

Men det har jeg jobbet med i Rimi.

Man setter ut de nye labelene, som har fått høyere pris først.

(Før de nye prisene overføres til kassene/butikkdata-systemet).

Da kan prisen bli feil.

Men gevinsten/feilen går i kundenes favør.

(Kunden så prisen 15 kroner i hylla, (hvis butikkfolka har satt ut en ny label, før pris-overføringene fra hovedkontoret ble overført til kassa/butikkdata-systemet).

Og varen gikk inn for 14 kroner, (den gamle prisen), i kassa.

Det er ingen klage-grunn.

For å si det sånn).

Og så kjører man pris-overføringene fra hovedkontoret.

(Det er kanskje smart å vente litt, før man kjører pris-overføringene, (nå som butikkene antagelig har bredbånd).

Sånn at de som har tatt varer i hylla, _før_ man satt ut ny label.

De har da sett en billigere pris.

Så de vil da få en høyere pris på kassalappen.

Men hvis man venter en halvtime/time, (for eksempel), med å kjøre pris-endring.

Så vil de kundene, (som tok varer i hylla før man satt ut ny label), nok være ute av butikken.

For å si det sånn).

Og så setter man ut labelene for varene som har fått lavere pris.

(Da kan det hende at kunden ser prisen 20 kroner, for en vare, (hvis de finner varen i hylla, før butikk-folka har fått satt ut ny label).

Men så går varen inn for den nye prisen 19 kroner, i kassa.

(For dagens/ukens prisoverføringer er allerede kjørt).

Og feilen/gevinsten går i kundens favør, (også her).

Så det er ikke klage-grunn.

For å si det sånn).

Så sånn kan Rema gjøre det, for å unngå det som skjedde meg, med at jeg så en lavere pris i hylla.

Enn den prisen varen gikk inn for i kassa.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her kan man se at Nordfjord kjøttpølser nå går inn i kassa, for 35 kroner, (ti kroner mer enn forrige uke):


PS 9.

Og på labelen, (i hylla), så stod det 29 kroner, (så jeg ble snytt, for seks kroner, for å si det sånn):


PS 10.

Den labelen, (for Nordfjord kjøttpølser).

Den så jeg etter, forrige gang jeg var der, (lørdagen uka før).

Og mens jeg så etter den labelen, så ble handlevogna mi påkjørt, av en eldre tyrker, (var det vel), med en gulvvaske-maskin.

Og da så jeg etter prisen, (25 kroner), siden at den varen alltid hadde kosta den prisen.

Men da var ikke den labelen der, (vil jeg si).

For den ser ny ut nå, (må man vel si).

Og den er ikke satt ut av butikk-folk, (må man vel si).

For de setter labelen mer i venstre kant, av varens 'facing-område', (må man vel si).

(Se på Hubbard-pølsene).

Så det er barnearbeid, (hos Rema Lambertseter), kan det nesten virke som.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Man kan også se, at det står noe med '100', på label-listen, (på bildet i PS 9).

Og det er muligens rester, av noe gammel kampanje-materiale, som Rema ikke har tatt bort.

(Og at man tidligere har brukt den hylla, til programmet: 'Middag for hele familien for 100 kroner'.

Noe sånt).

Hvis det ikke er, at den varen, nå er på aktivitet, som del av 'middag for hele familien for 100 kroner'.

(Noe sånt).

Og Hubbard-pølsene har visst 'gimmic-en'/kampanjen 'Fri'.

Så det er 'gimmic'/kampanje/program-bonanza/kaos, på Rema, (må man vel vel si).

(For man har også '25', som, (i tillegg til å ha stått på Nordfjord-kjøttpølsene), står trykket på Rema sine tyrkiske pepper-drops, (mener jeg å huske).

Og potetgull som har trykt på prisen '20', (av Rema-merket Bonden vel).

Osv., osv.

Og Rema sine egne merker Prima, 'Best Pris', osv., osv.

Og Nordfjord, Grans og Solvinge, som vel er eiet av Rema, (mer eller mindre).

Osv., osv.).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Nå er det jo sånn, at Rema, (og også Kiwi med flere), har quartz-labeler nå.

(Og ikke papir/papp-labeler.

Som Rimi hadde, på den tida som jeg har skrevet om, i PS 7).

Men om de labelene er koblet direkte opp mot butikkdata-systemet.

(Via for eksempel en RFID-brikke, (hvis det er mulig).

Eller om disse quartz-labelene har Wifi/Bluetooth, (selv om det kanskje ville blitt en for dyr/ustabil løsning)).

Det veit jeg ikke.

Men da kan man kanskje vente til at butikken er stengt, med å endre prisene.

(Da tenker jeg på at alle kundene, skal være ute av butikken.

Ikke på at klokka på sekundet er 24.

For å si det sånn).

Og disse quartz-labelene.

Rema har en reklame-serie, hvor en 'skrullete' fyr, har koblet en datamaskin til huset sitt, (og mye 'ablegøyer' skjer).

Og så er poenget, (i reklamen), at: 'Det enkle er ofte det beste'.

Men disse quartz-labelene.

Er virkelig de enklere enn papir/papp-labeler.

Det finnes vel et ordtak om dette.

Og det er at Rema her sier en ting, (at det enkle ofte er det beste), mens gjør noe annet, (begynner med noen slags rare/utspekulerte 'nerde-labeler').

(Noe sånt).

Og Rema har også et annet slags: 'Det er sluttsummen på kassalappen som teller'.

Og så setter de opp prisen, på 'alle' varene, (må man vel si), som Prima Kjøttkaker, Prima Karbonader, Nordfjord kjøttpølser, nudler, håndsåpe, skyllemiddel, tortilla-chips, osv., osv.

Og de setter opp prisene sine, mye mer enn Kiwi, (virker det som).

Så her bryter Rema sine egne bud, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Da jeg gikk inn, på Rema Lambertseter.

Så hadde jeg en tomflaske i bagen.

(Mye for at bagen ikke skal vingle så mye.

Mens jeg går til t-banen.

For å si det sånn).

Og en 'svarting', som bare hang der.

Han stilte seg, midt mellom begge panteautomatene.

(Mens han venta på den hijab-kledde dama/søstra si).

Sånn at det ville ha blitt som noe klamt/ekkelt/intimt/'homsete', å pante flasker.

(For å si det sånn).

Så jeg venta på at vedkommende 'pakkis', skulle ta et hint, og flytte seg.

Men det tok lang tid da, (for å si det sånn).

Han 'pakkisen' flytta seg muligens, fordi at han skjønte, at jeg kom til å ta et bilde.

(Noe sånt).

Eller om det var fordi at dama/søstra hans var ferdig i kassa.

Hm.

Og ei middelaldrende/eldre kassadame, (som alltid jobber seint, virker det som), gikk da bort til i nærheten av der jeg stod og venta, (flere meter fra kassa hennes).

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Her er mer om dette:


PS 15.

Siden at jeg kun hadde en tomflaske.

Og det var lønnings/inntekts-dag, (for jeg fikk livopphold-utbetalingen fra Nav, som var fratrukket bostøtten).

Så skeia jeg ut, og trykte pantelotteri-knappen.

(De pleier bare å kaste pantelappene mine der uansett.

Må jeg si.

For det gjorde hu 'feilslag-dama' der.

For noen måneder siden, (hu slo inn pakke nudler ekstra istedet for å slå inn pantelappen)).

Og så tok jeg med den pantelotteri-kvitteringa bort fra panteautomaten.

(For jeg skulle ta bilde av den).

Og så skulle jeg kaste pantelotteri-kvitteringa, i en søppelkasse.

Og så fant jeg en søppelkasse i frukta.

Men den søppelkassa var så møkkete/ekkel/grisete, at jeg ikke klarte å trykke inn lokket ordentlig.

(For å si det sånn).

Så pantelotteri-kvitteringa havna på gulvet.

Så her skulle Rema muligens gjort som jeg gjorde, da jeg var butikksjef på Rimi Nylænde, (cirka en kilometer unna), fra høsten 1998 til høsten 2000.

Jeg fikk noen tenåringsjenter, til å vaske ting som søppelbøtter, flaskeautomat, boksautomat, fruktvekt, rekefryser, melkekjøle-dører, flaskebord, skolebrød-klype, i den butikken.

Hver onsdag ettermiddag/kveld.

(Var det vel).

Og da fikk den butikken, (Rimi Nylænde), endelig kontroll på flaskeautomaten/flaskebordet, (hvor en av mine forgjenger-butikksjefer, (Elisabeth Falkenberg), blant annet prøvde å smøre noen valser med vaselin, (for å få den 'vrak-flaskeautomaten' til å bli bedre, (til lite nytte), rundt 1994, husker jeg).

(Den flaskeautomaten hadde en 'patent', hvor flaskene forsvant inn i et rør, og ned i kjelleren.

Og da gikk det ofte galt, hvis flaskebordet ble fullt, for eksempel.

Da knuste ofte flaskene inne i røret.

Og det ble bedre, når vi fikk de nye vaske-rutinene, (og glass-flaskene ble vel etterhvert også faset ut, (selv om de levde side om side, med boksene/plast-flaskene, i mange år, sånn som jeg husker det)).

Det var Hilde fra Haugerud/Trosterud, som foreslo for meg, (noen år før), at man kunne sette opp en ekstra vaske-vakt, (som også tok flaskebordet/tipping), på vaske-budsjettet, (sånn at det ikke gikk direkte på lønnsbudsjettet).

(Noe sånt).

Og det funka bra på Rimi Nylænde, (vil jeg si).

Men hu Kristin, (som den flotteste av disse tenåringsjentene vel het, hvis det er lov å si det), har de visst ikke noe lignende av, på Rema Lambertseter.

(Kan det virke som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Her er mer om dette:


PS 17.

De billige lompene, tar de visst alltid inn for lite av, (kan det virke som), så det er mulig, at dette må kalles, noe slags lokketilbud, (og så bestiller de muligens for lite med vilje, sånn at kundene istedet må kjøpe en dyrere vare, som Rema tjener mer penger på):


PS 18.

Da jeg skulle i kassa.

Så var det enda et 'svarting-par', (muligens albanere, eller om dama var hvit), som dukka opp, i kassaområdet.

Og dama skulle ha fire kjeks/'cookie'-pakker.

Og albaneren skulle ha en vare, (muligens noe deo, (uten at jeg så så nøye)).

Så siden at det var noen slags 'storkiosk-kunder' der.

(Som ikke hadde handlevogn/handlekurv).

Så lot jeg de gå før.

De kunne kanskje hatt en egen hurtig-kasse der.

(Hvis de har mange 'storkiosk-kunder').

Og fra da jeg jobba i butikk, (de første årene satt jeg mest i kassa), så husker jeg, at setningen: 'Skal du bare ha det, da kan godt gå før meg', er ganske dagligdags/vanlig, (i kassa-køen).

Det er kanskje fordi, at de med handlevogn, ikke liker, sånne kunder, som liksom står 'kuk-i-ræv', (de uten handlevogn), som de sa i militæret.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Her er mer om dette:


PS 20.

Enda mer om dette:


PS 21.

Albanerne, (eller om det var kundene før dem), hadde problemer med bil-motoren sin, kunne det virke som, (hvis det ikke var sånn, at de fylte vindusspylervæske):


PS 22.

Da det ble min tur i kassa.

Så begynte kassa-dama, (som var middelaldrende/eldre), å 'bable' om bilen sin, (som hu lurte på, om var nedsnødd).

(Noe sånt).

Noe hu også hadde 'babla' om, til noen andre kunder.

(Som var i kassa før albanerne dukka opp).

Og det var et nokså fælt snøvær den dagen/kvelden.

Enkelte biler, (på veien til butikken, fra t-banen), var nedsnødde.

Og de dreiv og brøyta, blant annet mellom Rema Lambertseter og Karlsrud t-banestasjon.

Og dette var hu samme kassadama, som 'babla' noe om øl, 'nest-forrige' gang, som jeg handla der.

Og hu hadde denne gangen på seg en annen 'rar' hårbøyle.

(Til variasjon, fra sin 'Minni Mus/muse-ører-hårbøyle'.

Og det er vel også ei kassadame, med 'Minni Mus/muse-ører-frisyre', som jobber der.

Noe sånt).

Og jeg spurte, (siden at Rema-dama begynte å 'bable' til meg, om bilen sin), om det var påskehare-hårbøyle.

Og Rema-dama, (som virka rimelig bondsk, må man vel si), sa at: 'På pakka'.

Og jeg sa: 'Hm'.

(For det virka som en litt rar 'svar-start'.

Må jeg si).

Hu sa så at: 'På pakka stod det esel'.

Så hu hadde tydeligvis bestilt denne hårbøylen, fra nettet, (eller noe lignende).

(Noe sånt).

Og hu har tydeligvis et helt lager av de.

(Kan det virke som).

Så dette er visst ikke noe, som Rema har som kampanje, (som for eksempel da Rimi Bjørndal-kassadamene hadde nisseluer på lille julaften, i 1996, (eller om det var i 1997)).

Men dette er noe som Rema-kassadama har satt på hue, på eget initiativ, (kan det virke som).

Og det kan man kanskje lure på grunnen til.

For min mor gikk aldri med eseløre-hårbøyle, (for å si det sånn).

Og min farmor gikk aldri med eseløre-hårbøyle.

Og min mormor gikk aldri med eseløre-hårbøyle.

Og min søster (og stesøster) gikk aldri med eselsøre-hårbøyle.

Og de jentene som jeg gikk i klasse/studerte med, (på Østre Halsen skole, Torstrand skole, Berger skole, Svelvik ungdomsskole, STS Språkreiser, EF Språkreiser, Sande videregående, Gjerdes videregående, NHI, HiO IU og University of Sunderland), gikk aldri med med eseløre-hårbøyle.

(For å si det sånn).

Så hva det egentlig skal bety.

Det er kanskje sånn, at de en gang på Mars, (hvis menneskene har bodd der noen gang), hadde esel-høytiden.

Og at folk derfor gikk rundt, med eseløre-hårbøyler.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

Her kan man se, at de nevnte Nordfjord-kjøttpølsene, hadde 'Rema-gimmic-prisen: 25.00', for noen måneder siden, (bildet er tatt 11. desember i fjor, på Rema Skøyen):


PS 24.

Det var også sånn, (på Rema Lambertseter), at handlevognene, også var snødd ned, (for å si det sånn):


PS 25.

Jeg har også sett en Nordfjord-reklame.

Hvor en gubbe, driver og kysser, en spekeskinke.

(Noe sånt).

Og nå har jeg skrevet, (på min blogg), om hvor bra og billige, som Nordfjord-varene er.

Og så setter Rema/Reitan opp prisen.

Og vestlendingene begynner å 'grise', med varene.

Så det er jo, litt bakstreberskt, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 26.

En skummel brøytebil, (som råkjørte), kom 'plutselig' kjørende bak meg, på fortauet, (mens jeg hørte på walkman), på veien hjem:


PS 27.

Før jeg var på Rema.

Så var jeg innom Kiwi St. Olavs Plass.

Og de driver visst fortsatt med, å fiske i søpla, etter display, (fra Minde osv.), til å henge peanøtt-poser på.

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 28.

Her er mer om dette:


PS 29.

I kassa, så stod det, en 'svarting/neger', (hvis det er lov å si), av et eller annet slag, (mener jeg å huske).

Og han brukte kun en pakke-bås.

Det lå en bunke bæreposer, i den innerste båsen.

(Istedet for at den båsen ble brukt til å kjøre ned varer i.

For å si det sånn).

Og derfor ble det litt klamt/ekkelt, (vil jeg si).

Det var 'gateteater-bonanza' der, (virka det som).

Ei kunde-dame, stod og glodde, på noen blåbær osv., som stod ved kassene, (ved 'pygme-tampong-kassa', som jeg vel ikke så, fordi at 'blåbær-dama' stod foran).

Og en nordmann, stod og treiga seg, når det gjaldt å pakke varer.

Men jeg kunne ikke vite, når 'blåbær-dama' var ferdig, med å se på bær/frukt.

(Så det kunne blitt en episode/'kunde-kollisjon'

For å si det sånn.

Så derfor gikk jeg bare til kassa.

Mens hu dama stod og glante på frukta/bærene).

Og i kassa, så pakka 'svartingen' varene for meg.

Istedet for å bruke den innerste båsen.

(For å si det sånn).

Mens en nordmann stod og treiga seg der, (og spilte gateteater), kunne det virke som.

(Han nordmannen venta liksom, til at jeg gikk bort til kassa, med å begynne å pakke varer, osv.

Kunne det virke som).

Og det var også noe tull der, med en 'Glenn Hesler-kopi', som liksom spilte Pokemon Go der, (eller egentlig teksta vel), forrige gang jeg var der.

Så denne Kiwi-butikken sliter litt, (kan det nesten virke som).

Når de pakker varene sånn for folk, (istedet for å la folk pakke selv), så blir det klamt, (vil jeg si).

Normen i Norge er at de bruker begge pakke-båsene, og at folk pakker selv, (vil jeg si).

Det er mulig, at denne kassa, (som ikke er 'Pokemon Go kassa'), er litt trangere, (enn de andre).

Men hvorfor bruker de ikke da 'Pokemon Go-kassa'.

(Det kan man kanskje lure på).

Eller aller helst, så burde vel denne butikken, kanskje ha bygget ut litt.

Men det er kanskje dyrt, så nærme Ibsen-ringen/sentrum.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 30.

Her er mer om dette:


PS 31.

Mer om den nevnte 'gateteater-kunde-nordmannen, (fra PS-et ovenfor)':




PS 32.

Stemning fra Bekkestua t-banestasjon, (før jeg dro ned til sentrum):


PS 33.

Det var forresten sånn, i kassa, til hu 'Mars-dama', på Rema Lambertseter.

At kassabåndet så møkkete ut, (husker jeg).

Frambåndet hadde ikke en jevn, mørk farge, (vil jeg si).

Men det var fullt av lyse striper/korn osv., på båndet.

Og det tyder på, at det ikke har vært vaska, på 'år og dag', (vil jeg si).

Nå jobber visst hu Mars-dama mye seint.

(Har jeg tilfeldigvis lagt merke til.

Mye på grunn av de rare hårbøylene hennes og masinga om øl og biler, osv.

For å si det sånn).

Og kassene vaskes vel enklest, på morgenkvisten, (før butikken åpner).

(For etter stengetid skal vel kassa telles.

Selv om det vel går mest i bankkort, i våre dager.

For å si det sånn).

Men at 'pensjonister' jobber om kvelden/natta, liksom.

Det vanlige er vel at studenter jobber om kvelden.

Og så sitter gamlemor hjemme hos gubben sin, (og ser på gullrekka osv.), liksom.

(Noe sånt).

Nå kan man vel ikke spørre sånne gamle kassadamer, om alt mulig heller.

(Ifølge folkeskikken.

Og det som er).

Men det blir litt mye rart, (på Rema Lambertseter), må jeg si.

(Når det gjelder kassa-avdelingen, osv.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 34.

Mer om hyperinflasjon, (som Rema og Nordea visst har begynt med):


https://e24.no/kommentarer/e24-kommentarer/naar-penger-doer/20129176

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter