Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 27. februar 2019

Min tidligere stefar Arne Thomassen, solgte visst en eiendom, (antagelig etter sin mor), på Andøya, (i Vesterålen), istedet for å for eksempel la sin sønn, (min halvbror), Axel, få arve den. Noe sånt. (Fra Harstad Tidende 7. august 1998)


PS.

Enda det vel var sånn, at Axel pleide å kjøre Arne Thomassen, (som satt i rullestol, de siste årene), rundt på Stovner Senter osv., for å handle julegaver, (var det vel).

(Mener jeg å huske, at Axel sa, rundt årtusenskiftet.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

I såkalt gammel grunnbok, så nevnes Arne Thomassen sin mor Margit, så dette er tydeligvis slektsgården, (hvor Arne Thomassen, Mette Holter og Axel, var på besøk, jula 1990, (da jeg leide et rom av dem på Furuset), hvis jeg ikke husker helt feil):


PS 3.

Mer fra gammel grunnbok:


PS 4.

Enda mer fra gammel grunnbok:



PS 5.

I PS 4, så står det, at de skyldte Tromsø Sparebank 400.000.

Så det var kanskje derfor, at de solgte eiendommen billig, (for 25.000).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Alfred Thomassen var nok stefaren til Arne Thomassen, for han ble født i 1936, fire år før mora møtte Alfred, (fra Andøy bygdebok bind III):


PS 7.

Det om anleggsarbeid, i PS 6.

Kan det ha vært at de jobba for tyskerne, tro?

Hm.

Disse fikk også en datter, (ser jeg på MyHeritage), som kun levde, fra 1943 til 1964.

(Maren Tobine Olafsen (født Thomassen).

Som vel da blir Arne Thomassen sin halvsøster.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det står også i PS 6.

At naboeiendommen, (blir det vel), Klippen.

Er eiet, av Åse Baptistmenighet.

Så det ble kanskje for mye gospel-sang, på søndagsmorgenene, for Arne, Mette og Axel.

(Og de ville kanskje derfor heller selge det.

Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Åse Baptistmenighet holder visst egentlig til på Andøya, mens Arne Thomassen sin mor bodde på Hinnøya, (ved Dragnes, som ligger noen kilometer unna baptistenes sin 'Klippen-koloni'):



https://baptist.no/menigheter/menighet/people_organization/139872

PS 10.

Her er mer om dette:


https://baptist.no/lese/article/1381901

PS 11.

Det var også sånn, på slutten av 90-tallet.

At min halvbror Axel, en gang satt på med meg, i min Ford Sierra, (som jeg kjøpte brukt).

Og jeg hadde kjøpt CD-brenner, (som da var ganske nytt), og brent noen musikk-CD-er, (av mp3-er som jeg hadde lastet ned), for å høre på, i bilen.

(Jeg hadde kjøpt meg bilstereo ved Svinesund.

For Glenn Hesler dro meg med på en tur dit, (og en Alex aka. DarkDog fra Torshov var også med), i romjula, i 1998, var det vel).

Og så sa plutselig Axel, (i nærheten av Vahls gate vel), at han ville, at jeg skulle slutte, å høre på negermusikk.

(Som han kalte det).

For jeg hadde lasta ned 2pac med sangen 'California Love', vel.

(Noe sånt).

Litt mer eller mindre tilfeldig.

For når man lasta ned mp3-er, så var det jo gratis.

(Selv om man måtte betale for tellerskrittene.

Som det ofte gikk i, på den tida.

Men jeg chatta på nettet mye.

Så da brukte jeg like mange tellerskritt/minutter uansett.

For å si det sånn).

Så det ble gjerne sånn, at man heller lasta ned en sang for mye, enn en sang for lite, liksom.

(Iforhold til om man handla i platebutikker.

Eller hva man skal si.

Man kan kanskje sammenligne det litt med, å ta opp musikk, (på kassett), fra radioprogram som 'Ti i skuddet', (noe som var vanlig/populært), på 80-tallet.

Noe sånt).

Så det er mulig, at det var noe med de baptistene, i Nord-Norge, (og at Axel ikke likte de).

(Siden at baptist-kirken liksom er negrenes kirke.

Må man vel si.

(Martin Luther King jr. var vel en baptist-prest.

For eksempel).

Selv om jeg ikke er noe ekspert på dette.

For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter