Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 2. april 2019

Dette er min grandonkel Nils Mogan, (bestemor Ågot sin lillebror)


https://www.laagendalsposten.no/nyheter/trangt-om-plassen-pa-bygdeheimen/s/2-2.1601-1.2399504

PS.

Her er mer om dette:


(Samme link som ovenfor).

PS 2.

Min far Arne Mogan Olsen.

Han spurte en gang, min farmor Ågot, (mens jeg var der).

(Dette må vel ha vært, i 1979.

Like etter at jeg flytta fra min mor til min far, som niåring).

Om det ikke var sånn, at Ågot/'vi', hadde slekt, fra Finnskogen.

Og det svarte Ågot, at var sånn.

Så det er mulig at Ågot var delvis skogfinne, (eller same eller tater, eller noe lignende).

Og det ser vel kanskje litt sånn ut, på Nils Mogan og.

(Selv om han er veldig gammel, på bildet ovenfor).

Og jeg har heller ikke klart å få bekreftet dette, (om Finnskogen), når jeg har drevet med slektsforskning.

(For å si det sånn).

Hvis ikke min far og Ågot, mente min farfars svenske Brunmark-morfar, (som var etter svenske adelige/kongelige), fra Eda.

(Hvis det regnes som en del av Finnskogen.

Hm).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Min grandonkel Nils Mogan.

Han overlevde visst ikke, å bo, på badet.

For han døde høsten 2003.

(Ifølge MyHeritage/min slektsforskning).

Men det kan kanskje ha vært for mye fuktighet, inne på det nevnte badet.

(Som visst ble brukt som 'vanlig bad' innimellom.

Ifølge avisartikkelen ovenfor).

Og det er nok ikke bra, for gamle folk, (når vinteren kommer osv.).

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:


https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog

PS 5.

Kristine Brunmark, (som er en kjent journalist, og min firemenning vel).

Hu sendte meg en e-post, for noen år tilbake.

(Dette var mens jeg bodde, i Keith Court, i Liverpool.

Hvor jeg bodde fra våren 2012 til høsten 2014).

Og hu skrev, at Brunmark, det var en av svenskekongens offiserer/befal.

Og så hadde de fått gårder, i grensetraktene/Eda/Eidskog.

For sin innsats, i en krig, mot Norge.

Og de var også etterkommere av en svensk spionsjef, ved navn Ödell-Ödla.

(Fant jeg ut, ved å drive med slektsforskning).

Og det var vel også noe med en bror, som døde, og som vel egentlig var han som fikk gården/adelsnavnet Brunmark.

(Noe sånt).

Så de flyktet kanskje til Norge, for å ikke bli straffet liksom, av svenskene.

(Siden at en svensk offiser døde.

Så fikk kanskje min farfars morfar, (og dem), skylda.

Noe sånt).

Så disse kunne det nok ha vært skrevet en bok om.

Og disse var også etterkommere av den skotske slekten Moffat.

Og også Liljebjörn, vel.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:


https://johncons-mirror.blogspot.com/2018/11/den-frste-brunmarkbrunnmark-het-petter.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter