Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 13. mai 2019

Mer fra Norge

Mandag i forrige uke, så dro jeg, til Ensjø, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Kiwi Ensjø kunne kanskje ha rydda rundt flaskeautomaten litt oftere.

Og de lukene, til å legge brukte bæreposer i, osv.

De kunne kanskje ha vært bytta ut, med sånne søppelsekk-stativ, som Rimi hadde, (på 90-tallet).

For å ta på de 'luke-dørene', (for å hive inn en brukt bærepose).

Det blir som noe litt uhygienisk/grisete, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:


PS 2.

Denne butikken var utsolgt for billige plastglass:


PS 3.

Denne butikken hadde fått tre-bestikk, (istedet for plast-bestikk).

Og det kjøpte jeg, (for de var utsolgt for plast-gafler osv.).

Og de tre-gaflene etterlot, en vond smak, i teen osv., (når jeg brukte de til å løse opp noen sukkerbiter).

Så de er jeg ikke helt fan av, (må jeg innrømme).

De tre-gaflene og tre-knivene, (av merket Unik, (som vel er en av Norgesgruppen sine merkevarer)), var visst laget i Kina, stod det på pakken.

Og man kan nesten lure på, om kineserne har brukt noen slags kjemikalier, når de lagde dette bestikket.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

De som jobba i denne butikken, hadde ikke ordentlige 'butikk-briller' liksom, siden at de lot det stå plastbrett her og der:


PS 5.

Denne butikken, var også utsolgt, for billige papirlommetørkle:


PS 6.

Noen nuddel-flerpakninger var åpnet, og da er det vel egentlig snakk om brekkasje, som skal tas ut på lageret, (pluss at det står varer/esker rett på gulvet, noe som visst ikke Næringsmiddelstilsynet er så glad i):


PS 7.

Når det gjelder de nøtte-eskene, (i PS-et ovenfor), som står rett på gulvet.

Så husker jeg, fra da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde, (noe jeg jobba som, fra 1998 til 2000).

At jeg pleide å sette brus-tomkasser, med noe de kalte kasseskjørt, (noe man bestilte fra Rimi/ICA sitt grossistlager), under varene.

(Siden at varene ikke skulle stå rett på gulvet.

Og varene selger også mer, når de kommer litt opp i høyden.

For å si det sånn).

Og da var det sånn, at man noen ganger, måtte bytte kasseskjørt, (husker jeg).

Og det var hvis man hadde revet av pris-plakater, (som var festa med teip).

For da rev noen ganger teipen med seg noe av den røde 'bakgrunnsfargen', på kasse-skjørtet.

Sånn at det ble hvite flekker på det.

Og nederst på kasseskjørtene, så ble det også noen ganger 'falmet'/stygt.

(Sånn at kasseskjørtet måtte byttes).

Og det var fordi, at vaskefolka, hadde dyttet moppen sin, (som var fuktig), mot tomkassen/kasseskjørtet.

Så vaskefolka, (til Kiwi Ensjø), vil da muligens dytte moppen, mot nøtte-eskene.

Og så vil kartongen, bli litt vassen/falmet, (etter noen uker).

Og da vil kanskje nøttene bli 'forurenset' av fukt/møkk, (fra moppene).

Siden at kartong, ikke er en såkalt 'barriere-emballasje', (som for eksempel plast kan være).

(Lærte jeg om, da jeg jobba, på vegne av Packaging Europe, (i England).

Noe jeg gjorde fra 2007 til 2008).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her har ingen med 'butikk-briller' vært, på 'år og dag', (kan det virke som):


PS 9.

En mor med en unge, (disse var fargede), stod lenge og snakka med kassamannen.

Og klokka var halv elleve om kvelden.

Så dette var kanskje noe tull/gateteater, (tenkte jeg).

(For da jeg var liten, så måtte jeg ofte legge meg, før Dagsrevyen, (som på 70-tallet begynte klokka halv åtte), husker jeg.

For min mor var rimelig streng/gammeldags, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.


PS 11.

Etter at mora og ungen, hadde forlatt butikken.

Så gikk jeg bort til kassa.

Og kassamannen, var en ung albaner eller kroat, (eller noe i den duren).

Og jeg sa, at jeg ville ha to bæreposer.

Og kassamannen oppførte seg, som om han ikke hadde hørt noe.

Han hverken la opp poser eller svarte: 'Det skal bli', (eller noe lignende).

Så jeg måtte spørre, om han hadde hørt, hva jeg sa.

Så det var en litt ekkel episode, (må jeg si).

Så at de har så innadvente kassafolk, (på Kiwi Ensjø).

Det er kanskje ikke det helt store.

(For å si det sånn).

For da jeg purret på posene, så svarte kassamannen: 'De kommer'.

(Noe sånt).

Men før jeg purret, så var han taus, da.

(For å si det sånn).

Men han tenkte kanskje på noe.

Ofte når jeg kommer hjem, så lekker dusjsåpa, (på de andre varer).

Men denne gangen, så kjøpte jeg to bæreposer, for å ha dusjsåpe og sjampo osv., (som kan lekke), i en egen pose.

(Og de andre varene, i en annen pose).

Så da måtte kanskje kassamannen tenke ut noe annen 'faenskap', (enn å åpne dusjsåpa på kødd da).

(For å si det sånn).

Hvis ikke det er sånn, at First Price-varer, (som er Norgesgruppen/Kiwi sin egne merkevarer), har veldig dårlig emballasje, da.

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Det var også sånn, (på Kiwi Ensjø), at jeg tenkte, (når jeg skulle sjekke handlelappen osv.).

At det var nesten som å handle, i apeburet, på zoo.

(Hvis det er lov å si).

For det var ei negerdame, som sendte sønnen sin rundt, i butikken, for å finne ditt og datt.

(Eller om de var et par).

Og han unge negeren, fløy rundt, som en robotstøvsuger nesten, (så man fikk liksom ikke stå i fred da).

(For å si det sånn).

Så det var som noe slags unaturlig gate-teater der, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

I PS 7, så skriver jeg, om de kasseskjørtene, som Rimi hadde, på den tida jeg jobba som butikksjef der, (noe jeg gjorde fra 1998 til 2002).

Og de kasseskjørtene var jo, til å tre rundt, sånne halvannen-liter bruskasser.

Så det var kanskje litt sært.

(Og Ringnes og Coca-Cola undret seg kanskje litt over dette.

Hva vet jeg.

Eller om Bryggeriforeningen, (eller hva de heter), undret seg.

Hm.

Rimi burde kanskje heller, produsert sine egne røde kasser, til å ha under varene.

Noe sånt).

Jeg kan ikke huske å ha sett, noen lignende kasseskjørt, hos andre butikk-kjeder.

(Det kan være, at disse kasse-skjørtene oppstod, hos industrien, (som ønsker å ha aktiviteter/vare-eksponeringer i de forskjellige butikkene), i sin tid.

Og at Rimi så kopierte dette, (muligens etter Minde).

Hm).

Men poenget er ikke, at kampanjer/vare-eksponeringer, (eller om man bare sier _varer_), må stå, på brus-kasser som står opp ned, (med kasseskjørt på seg).

Men det vanligste er nok at varene står på paller, halv-paller, kvart-paller, displayer/sjokkselgere, osv.

Så poenget er bare, at varene ikke skal stå, rett på gulvet.

For det er ikke 'kosher', (som de sier), i mat-butikker, da.

(For å si det sånn).

Og det gjelder alle varer, uansett emballasje, (for å si det sånn).

Disse reglene gjelder også for Kavli tubeoster, (for eksempel).

Selv om de varene har metall-emballasje, (det er vel kanskje aluminium).

For reglene er muligens litt firkanta.

Og de som jobber, på kjedene sine hovedkontor, kjenner kanskje til skrekk-eksempler, på hva som kan hende, hvis varene blir eksponert, rett på gulv.

(Det virka ihvertfall litt sånn, på distriktsjef Anne Kathrine Skodvin.

På slutten av 90-tallet, (på Rimi Nylænde).

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Minde sine kasseskjørt, var vel mer 'kasse-bokser', muligens.

(Det begynner å bli en del år siden, at jeg jobba i butikk nå.

Så det er mulig at jeg husker litt feil).

Så det var kanskje litt tøysete av Rimi, å sette varene rett oppå tomkasser.

Men varene ble jo satt rett oppå halvpaller osv. og.

Men disse tomkassene ble også brukt, til å stå på, (mens man rydda varer opp eller ned fra topphylla).

(Fra før jeg begynte i Rimi).

Så det å seinere bruke, de samme kassene, til å ha varer på.

Det er vel kanskje litt på kanten.

Det kan vel være, at bakterier kan feste seg, under disse tomkassene.

(Når folk står på de.

Med sko som de kanskje bruker til og fra jobb).

Som så varene blir satt på.

Så om det med Rimi kasseskjørt var greit.

Det kan man kanskje lure på.

Det hadde kanskje vært bedre, hvis Rimi hadde fått seg, sine egne 'forvokste Lego-klosser' liksom, til å ha aktiviteter på.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter