Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 6. juni 2019

Jeg synes det blir feil, å kalle muslimer/pakistanere i Norge, for nordmenn. Hvis jeg flytter til England, så blir jeg en nordmann som bor i England. Jeg blir ikke engelsk



https://www.dagbladet.no/nyheter/onsket-muslimer-god-eid---da-tok-det-fyr/71152468

PS.

Nå sier kanskje noen, at du er jo kvart dansk.

Men det visste jeg ikke, før jeg var 5-6 år gammel, (i forbindelse med et besøk hos min mors foreldre i Nevlunghavn).

(At jeg er kvart dansk).

Så jeg har alltid tenkt på meg selv som norsk.

Og jeg glemmer noen ganger at jeg er kvart dansk.

Og jeg er jo 75 prosent norsk.

Og nordmenn og dansker har jo samme hudfarge og samme religion, osv.

Og vi har nesten samme språk.

Så det at min mormor var danskfødt, det synes jeg at nesten at blir irrelevant, sånt sett.

For Danmark er jo tross alt Norges naboland, (og ligger ikke på den andre sida av jorda liksom).

(For å si det sånn).

Og min danskfødte mormor var dessuten direkte etterkommer, etter Harald Hårfagre.

(Har jeg funnet ut, ved å drive slektsforskning).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det var vel muligens sånn, (rundt midten av 70-tallet).

At min lillesøster Pia og jeg, hadde lagt merke til, at vår mormor Ingeborg, (som først bodde lenger unna, i Sætre), prata litt rart.

Og det var fordi hu var dansk, (ble det vel forklart, av vår mor, i bilen).

Eller om det var sånn, at min mor sa, at hu var halvt dansk.

Og så lurte min lillesøster og jeg på, om vi da også var delvis danske.

Og da sa min mor til meg, (i bilen): 'Du er kvart dansk', (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter