Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 29. juni 2019

Mer fra Bekkestua

På tirsdag i forrige uke, så gikk jeg, til Rema Signaturgården, (på Bekkestua), for å handle.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg skulle ned i underetasjen, (ved å gå en 'rullebånd-trapp'), for å pante noen tomflasker.

(Siden at de har flytta flaskeautomaten(e).

I forbindelse med at de begynte med post i butikk.

For noen uker/måneder siden).

Og ei lita, farga Rema-dame, begynte å liksom svirre, rundt meg.

(Som for å stresse meg, eller noe lignende.

Noe sånt).

Hu fulgte etter meg ned.

Og hu skulle absolutt 'elge' på meg, for hu skulle inn en dør, som var mellom de to flaskeautomatene.

(Uten at det var noen åpenbar grunn til dette.

For å si det sånn).

Så hu ble som et slags uro-moment der, (eller som en slags stress-faktor da), må jeg si.

Og da jeg stod i rullebåndet, på vei opp til butikken igjen.

Så sprengte hu meg, (som det vel heter seg, i langrenns-sporten).

For hu kom løpende bak meg.

Så jeg kunne ikke bare stå der, i fred og ro.

Men det var som at hu prøvde å få meg til å få hjerte-attakk, (eller noe lignende), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:


PS 2.

Enda mer om dette:


PS 3.

Og enda mer om dette:


PS 4.

Og enda mer om dette:


PS 5.

Da jeg kom opp igjen, fra 'pante-kjelleren'.

Så skulle jeg ha en handlekurv.

Og da stod ikke de, ved enden av rulletrappa, (eller noe lignende).

Neida, jeg måtte gå mot utgangen igjen.

Og så stod handlekurvene, litt på innsida, av inngangen, (litt gjemt, må man vel si), da.

(For å si det sånn).

Jeg har pleid å bruke handlevogn, i denne butikken.

Og om man skal ta med handlevogn/handlekurv, ned i 'pante/parkerings-kjelleren'.

Det kan man kanskje lure på.

Å ta med handlekurv ned, for å pante flasker, virka ikke helt naturlig, (for meg), må jeg si.

Så her får man vel, en kundestrøm, (de som kommer opp fra kjelleren, for å hente handlekurv/handlevogn), som liksom kolliderer, med den vanlige kundestrømmen, (de som går inn i butikken, gjennom hovedinngangen).

Og Rema har heller ikke inngangsporter, som markerer, hvor salgsarealet starter.

Så det blir litt sånn 'hulter til bulter', (må man vel si).

En av de forrige gangene, som jeg handla der.

Som kom det en dame ut av butikken, for å hente en handlevogn.

Og det var vel fordi at hu hadde panta flasker eller parkert nede.

Og da blir det litt 'russisk', med sånne 'mongo-kundestrømmer', (må man vel si).

Og med post i butikk, på toppen av dette igjen.

Så blir det litt som å handle, i apekattenes butikk liksom, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Hu i kassa til venstre, har jeg lurt litt på, om kan være, hu 'Bærumsdama', (fra Min Bok 5):


PS 7.

Hu i kassa til høyre, sa 'thank you', (var det vel), da jeg ga henne pantelappen.

Så da er det kanskje litt manko, på norsk-kunnskapene, (må man vel si).

(Hvis ikke det var noe slags gateteater da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det var litt kaos i kassa-køene, så det var ikke bare bare, å få betalt:


PS 9.

Denne butikken, hadde nå fått inn Fusion-barberblader, i en ny åtte-pakning, (i tillegg til den vanlige åtte-pakningen, som henger i hylla, og som er mer kompakte), men disse nye barberbladene var ikke priset:


PS 10.

Jeg mener å ha lest et sted, at det har vært problem med, at mange barberblader, som har blitt solgt, i Norge, (av merket Gillette), har vært 'counterfeit'/falske.

Og det kan man kanskje lure på, om de nye Fusion-barberbladene, (til Rema Signaturgården), er.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Da jeg skulle betale.

Så var det sånn, at hu asiatiske kassadama.

(Hu som sa 'thank you' istedet for 'takk').

Hu brukte ikke bakbåndet.

Hu bare dytta varene mine bortover.

(Jeg handla bare en sånn 'suppleringshandel', som svenskene vel sier, i TV-programmet Ullared.

Noe sånt).

Så jeg lurte på, om bakbåndet, ikke virka.

Men da jeg kom 'borti der', så så jeg, at kassadama, etterhvert brukte bakbåndet, for den neste kunden.

Men jeg synes det var rart, at hu ikke brukte bakbåndet, også for mine varer.

For å dytte noen varer, over et sånt 'gummi-bakbånd', kan være litt slitsomt.

For varene vil da liksom henge seg fast/'subbe', i bakbåndet, (og skape friksjon).

(Noe sånt).

Så dette var muligens ei kassadame, som nettopp, hadde begynt, i denne butikken.

Men da kan de kanskje ha sånne navnskilt, som jeg husker, fra 90-tallet, (jeg lurer på om dette var i en av min tidligere klassekamerat Magne Winnem sine butikker, (han var butikksjef først på Rimi Munkelia og så på Rimi Karlsrud, på første halvdel av 90-tallet)).

Og det navnskiltet jeg husker, (selv om jeg ikke husker hvem som hadde det), stod det: 'Jeg er ny her spør likevel', på.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Her er mer om dette:


PS 13.

Det var også sånn, at kunden som var bak meg, i køen.

Han hadde med, en favn, (heter det vel), med soya-melk, osv.

Så det stusset jeg litt over, at denne kunden, ikke hadde brukt handlevogn eller handlekurv.

(For å si det sånn).

Men det var kanskje noe slags gateteater, (eller noe lignende).

(Hvis jeg skulle tippe).

Og dette var like før stengetid, (klokka 23).

Og dette at denne kunden, var så 'uorganisert'.

Det ble jo som en episode.

Så da ble det litt sånn 'midnight riders'/ekkelt/klamt, å handle der, liksom.

(Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Denne butikken har visst igjen, fått bra resultater, i en butikk-sjekk, men jeg har en gang kjøpt kjøttkaker der, (av merket Prima), som jeg bare måtte kaste, (for de var dårlige, før datoen gikk ut), og de karbonadene, som jeg kjøpte der, på tirsdag i forrige uke, var helt på grensen, til at man kunne spise de, så denne butikken stryker, på temperaturmålinger i kjøledisker/varekvalitet, (vil jeg si):


PS 15.

Den duggen, som er, på varene/disken, betyr vel muligens, at ting ikke er som de burde være, (i denne aktuelle kjøledisken, til Rema Signaturgården):


PS 16.

Jeg lærte også i Rimi.

(Hvor jeg jobba, fra 1992 til 2004).

At varene selger mer, hvis de ligger, i bolker.

Og ferdigstekte karbonader/kjøttboller/kjøttkaker, er vel en slags varekategori/varegruppe.

(Noe sånt).

Men hvorfor de har 'hivd' svineknoker, inn mellom disse varene.

Det kan man kanskje lure på.

De svinknokene, (som vel må sies å være, en litt 'sær' vare, som nok selger lite, hvis jeg skulle tippe), passer kanskje bedre, borte ved biff/grytekjøtt/kjøttdeig, (eller ved siden av flesk hvis de har det, og uoppskåret bacon osv.), og andre ikke-stekte/rå kjøttvarer.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Jeg har aldri spist svineknoke.

Men hvis den er speket, så passer den jo litt, ved siden av spekeskinke, osv.

Men hvis den må kokes/stekes.

Så passer den vel best, ved siden av flesk/uoppskåret bacon.

(Som er sånn, at de også, må stekes/kokes.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 18.

Dagen før, så tenkte jeg, at jeg skulle gå en tur, for å prøve å få opp kondisen litt.

(Noe sånt).

Og jeg har tilfeldigvis sett, på et skilt, (når jeg har gått til t-banen osv.), at de har, en slags 'kyst-sti', (som ikke går ved kysten, men likevel), som går, forbi Nadderud stadion.

(Jeg har lurt på, om det fortauet, som jeg går på, (når jeg skal til t-banen).

Er en kombinert sykkel/gang-sti, (siden at syklister kjører som gærne, forbi folk, på dette fortauet).

Og derfor har jeg nok sett litt nøye, på skiltene osv., langs dette fortauet.

For å si det sånn).

Det er ikke så mange steder, å gå tur her.

Det er ikke som på Høvik, liksom.

Hvor man kunne gå langs fjorden, osv.

(For å si det sånn).

Og da jeg skulle svinge, (og gå inn på den nevnte stien), ved Nadderud stadion.

Så satt det, en slags 'sperre-kar', på en stol, midt i 'kyst-stien', (ved siden av Nadderud stadion).

(Så det ut som).

Så jeg måtte snu.

Og heller gå bort mot Gjønnes gård.

(Heter den vel).

Men da jeg kom hjem, så hørte jeg, noen slags brøl, (fra i retning Nadderud stadion).

Og det viste seg, at Stabæk, hadde hjemmekamp.

(Kampen ble vist direkte på TV.

Fant jeg ut).

Og derfor, så sperra de kanskje, den nevnte 'kyst-stien', da.

(Hva vet jeg).

Og det var også et slags tivoli der, (på den andre sida av fotball-banen igjen), så det ut som.

(Og en ambulanse kjørte også rundt der.

For å si det sånn).

Så det var litt uoversiktlig der, da.

(Må man vel si).

Og jeg skjønner fortsatt ikke, hvorfor det satt en 'filur', midt i den nevnte 'kyst-stien'.

Så jeg ble litt fremmedgjort, da.

(For å si det sånn).

Men det var kanskje en, som ville se fotball-kampen, (uten å betale), tenker jeg nå.

Hm.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter