Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 17. juni 2019

Mer fra Norge

Etter å ha vært på Ikea Furuset, på fredag 31. mai.

(Noe jeg blogget om her:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2019/06/mer-fra-norge_16.html).

Så var det sånn, at det vel var en stund, til Ikea-bussen gikk.

Men jeg hadde kjøpt, en sånn kjent, blå Ikea-bag, (som heter Frakta), til fem kroner.

Så jeg klarte såvidt, å ta TV-bordet, over skulderen.

(Uten at Lack falt ut av Frakta.

For å si det sånn).

Og så gikk jeg tilbake igjen, til Trosterud.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

På Kiwi Trosterud, så var de utsolgt, for søppelposer:


PS 2.

De var også utsolgt, for engangs-kniver:


PS 3.

Også på Kiwi, så var det, masse nysgjerrige kinesere, (muligens fra Radisson Blu-hotellet, som ligger mellom Kiwi og Ikea):


PS 4.

Kassamannen, (på Kiwi Trosterud), var også asiater, (som flesteparten av kundene).

Det er mulig at kassamannen kan ha vært fra Korea, (eller noe lignende).

(Noe sånt).

Og jeg gikk bak to norske damer, (som handlet hver for seg).

Og jeg hørte, at kassamannen spurte hu siste av disse:

'Hvor mange poser skal du ha? En, to, tre, fire, fem eller seks'.

(Noe sånt).

Og det syntes jeg, at var frekt, av kassamannen.

(Hvis jeg hadde sagt noe lignende, til en kunde, på Matland/OBS Triaden, (hvor jeg jobba fra 1990 til 1992).

Så hadde jeg nok fått sparken.

Hvis jeg skulle tippe).

Dette var muligens noe sjikanerende, for å liksom si ordet 'seks', (les: 'Sex').

(Noe sånt).

Og om kunden trenger eller en eller seks poser.

Enten så trenger man 1-2 poser.

Ellers så trenger man 3-4 poser.

Ellers så trenger man 5-6 poser, liksom.

Dette må vel kassamedarbeideren, se/skjønne litt selv.

(Skulle man vel tro).

Og det holdt vel, å spørre, et åpent spørsmål.

Men kassamedarbeideren spilte kanskje menyen, på en selvbetjeningskasse.

(Hvor man skal trykke, for enten null, en, to, tre, fire, fem eller seks bæreposer.

For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn, at kassamannen, hadde kjempemange kvitteringer, (det kunne nesten se ut som en lang remse), liggende mellom kassa-apparatet, og en gjennomsiktig kassadisk.

(Noe sånt).

Og det gjorde jeg et poeng av.

For det lærte vi vel, på Matland/OBS Triaden, (i sin tid).

At vi skulle spørre kunden, om kunden ville ha kvittering.

Og hvis ikke, så skulle vi kaste kvitteringa, i søppelbøtta.

(For å si det sånn).

Så her kan det tyde på, at Kiwi, har hatt dårlig opplæring.

(Noe sånt).

Og dette var vel ikke en ung student-type, heller.

Dette var vel en i 30-40-åra, som kanskje bare jobba på Kiwi.

(For å si det sånn).

Så det virka litt lugubert der, (med denne kassamannen), må jeg si.

(Noe sånt).

Og jeg ba vel om kvittering.

Og da spurte vel kassamannen meg, om jeg ville ha to kvitteringer.

(Sånn som jeg husker det).

Og da svarte jeg vel, at det holdt med en.

(Noe sånt).

Så det kan man kanskje lure på, hvorfor denne kassamannen var så merkelig, (og opptatt av å ramse opp siffer og liksom samle på kvitteringer).

Men det var kanskje sånn, at vedkommende spilte gateteater, (og lot som at han var en slags selvbetjenings-kasse).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Mens jeg var i kassaområdet.

Så var det sånn, at jeg kunne se, noe rart, som skjedde, utafor butikken, (ved inngangen til t-banestasjonen).

Det var Al Quaida sin ungdomsavdeling liksom, som tulla.

Disse var som apekatter.

Og de prøvde, å klatre opp, (ved å stå oppå hverandre), på taket, til t-banestasjonen, (kunne det virke som).

(Noe sånt).

Så dette var muligens noe gateteater, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Og på t-banen, så satt jeg aleine, i et sånt 'klappsete-område', (ved en inngangsdør).

Og plutselig, så måtte jeg flytte meg.

For fire negergutter, (var det vel), begynte å oppføre seg, som en apeflokk der.

(Noen desimeter/meter fra meg).

De begynte å turne, ved å hoppe opp, og holde seg, i noen greier i taket osv., (var det vel).

Så det var jo nesten, som å se på Nadia Comaneci, (som jeg vel så, på min mors 'soverom-TV', på midten/slutten av 70-tallet, (mens vi bodde, i Mellomhagen, på Østre Halsen)).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Da jeg skulle gå ned, til t-banen, på Trosterud.

Så skulle jeg 'stemple' reisekortet.

Så det var ikke sånn, at jeg gikk rett ned til plattformen.

Så det ble til, at jeg så, på skiltene, for å finne ut, hvilken av plattformene, som gikk, ned til sentrum.

Men det stod ikke forklart, hvilken plattform, som var, for t-banene ned til sentrum.

Men jeg hørte, at en t-bane stoppa.

Og så kom det, en 'bøling', opp fra t-banen.

Og da skjønte jeg, at de kom, fra byen.

(For de som drar i retning sentrum.

De skal som oftest ned til byen, da.

For å si det sånn.

Så den andre veien, (i retning sentrum), så pleier det ikke å gå av, så mange, på Trosterud.

Sånn som jeg husker det).

Og så gikk jeg, til den andre plattformen, (enn der 'Oslo City-folka' kom fra), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Det må muligens ha vært, et slags 'Harry Potter-tog', som kom.

For jeg kan ikke se, at den t-banen, står på lystavla der.

(For å si det sånn).

Der står det bare, om en t-bane, (i retning Ellingsrudåsen), som skulle dukke opp, om ti minutter.

Men det var ikke sånn, at jeg stod der oppe, (ved stemplingsautomaten), så lenge.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:


PS 10.

Hvis man ser på informasjonstavlen i PS-et ovenfor.

Så står det: 'Spor Track 1'.

Og: 'Spor Track 2'.

Men hvor er disse tallene, (på veggen der).

Nei denne merkingen, har antagelig, noen lømler der, tatt ned.

Så dette er dårlig, av Ruter, (blir det vel), å ikke rydde opp i.

(Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Mer om 'apekattene' på t-banen:


PS 12.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter