Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 9. juli 2019

Mer fra Norge

Etter at jeg kom hjem fra Kiel, på lørdag 22. juni.

Så dro jeg til Ensjø, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Gjerdet/gelenderet i trappa, ned til t-banen, ved Bekkestua Handelshus, var litt sånn 'brudd på HMS', (helse, miljø, sikkerhet), må man vel si:


PS 2.

Ruter er visst ikke så opptatt av, å rydde t-bane-vognene, kan det virke som, (dette var et tog på vei til sentrum/Oslo, og ikke omvendt):


PS 3.

Kiwi Ensjø var utsolgt, for søppelposer:


PS 4.

Man må vel si, at de som jobber, på Kiwi Ensjø, mangler litt 'butikk-gener', (for her ser det ut som, at ingen har rydda, på mange dager):


PS 5.

Da jeg skulle i kassa, så var det, en slags scene der.

To tenåringsgutter, (som var fargede), skulle ta ut mye penger.

Og kassamedarbeideren, (en mann vel), spurte ei Kiwi-medarbeider/leder, (ei som minner om 'Dverge-Lene' fra Matland/OBS Triaden, men som også er farga vel), om hjelp.

Og hu forklarte hvordan de skulle gjøre det.

I Rimi, så var det vel sånn, at kundene, kunne ta ut, inntil 1000 ekstra, (per kunde, per dag), når de handla.

Men i Kiwi, så er det visst sånn, at man kan ta ut penger, selv om man ikke handler noe.

(Og det er vel ikke noen grense, når det gjelder hvor mye man kan ta ut.

For å si det sånn).

Samtidig har Kiwi slagordet: 'Kjapt, trygt og billig'.

Men hvor kjapt det er å handle der, når det blir 'bank-propp', liksom.

Det kan man kanskje lure på.

(For å si det sånn).

Og hva med å lære opp sine medarbeidere, om sånne regler, før sånne situasjoner oppstår.

Det hadde kanskje vært en ide.

(Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:


PS 7.

Enda mer om dette:


PS 8.

Kiwi skal visst nå slutte, med Axe deo-spray, (så man må visst nå muligens dra til utlandet, for å kjøpe deo-spray, som ikke koster skjorta):


PS 9.

Her er det dårlig renhold, fra Kiwi, (må man vel si):


PS 10.

På Rema Ensjø, så var det mye søppel, i handlevogna:


PS 11.

Pakkemaskinen til Nordfjord-kjøtt, har sett sine beste dager, (kan det virke som):


PS 12.

At de har to faceinger med appelsinjuice og ti faceinger med eplejuice, (av det billigste merket), virker som noe 'bakvendtland-greier', (siden at jeg husker fra da jeg jobba som Rimi-leder, (fra 1994 til 2004), at appelsinjuice selger mer enn eplejuice):


PS 13.

Det var noen som hadde putta papir oppi pastilleskene i Tyskland, (for å fleipe litt, men likevel):

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter