Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 27. juli 2019

Mer fra Norge

Etter å ha vært på Nav Bærum, Sandvika Storsenter og Jula Sandvika, på mandag 15. juli.

(Noe man kan lese mer om i denne bloggposten:

https://johncons-mirror.blogspot.com/2019/07/mer-fra-norge_18.html).

Så gikk jeg, til Ikea Slependen.

For siden at Nav stengte en time tidligere, enn vanlig, (uten å gi beskjed, til sine brukere).

Så måtte jeg jo opp på Sandvika Storsenter for å kjøpe en konvolutt, osv.

Og da ble jeg litt hefta/forsinka.

Sånn at min Ruter-tilleggsbillett, (som varer i halvannen time), gikk ut.

(Også på grunn av de ekle 'stanerne', med bassvibrato-aktige/klamme stemmer, som elga på meg, inne på Jula Sandvika.

Sånn at jeg bare måtte vente på de, (på litt avstand), liksom, (inne i butikken).

Til at den ekle gjengen ble ferdig, (eller slutte å vimse).

Siden at jeg ikke ville at det skulle bli noe 'ultra-elging' liksom, (mens jeg stod med ryggen til og studerte barberblad-varene, som var plassert på X antall steder), fra denne 'jihadist-gjengen', som vel muligens noen sendte etter meg, (kunne det nesten virke som)).

Noe sånt).

Så for å spare 50-60 kroner, (som en billett fra Sandvika til Oslo koster).

Så tenkte jeg, at jeg kunne heller ta Ikea-bussen.

For dette foreslo Trafikanten for meg, (høsten 2014), at jeg burde gjøre, (da jeg lurte på hvilke busser osv., som gikk til Axbo Slependen, hvor jeg bodde fra høsten 2014 til vinteren/våren 2015).

Siden at man ikke trengte å handle på Ikea, for å ta Ikea-bussen, (ifølge Trafikanten).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

En av de forrige gangene, som jeg var på Jula Sandvika.

Så var det en neger og en negerunge, som elga på meg, gjennom hele butikken, liksom.

(Noe jeg blogget om).

Så er kanskje Säpo som tuller, (siden at Jula er en svensk kjede).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

På vei til Ikea.

Så dro jeg innom Kiwi Sandvika Kino.

Og der var det sånn, at en italiener og hans datter i 20-åra.

De gikk mot meg, i en midtgang.

Og de gikk to i bredden.

Sånn at de brukte nesten hele midtgangen.

Og på toppen av dette, så gestikulerte italieneren heftig.

Så jeg måtte løfte handlekurven min, for å ikke få arma/henda til italieneren i trynet.

Men dette var med vilje, (fra italieneren), virka det som.

(Dette med den nærgående gestikuleringen).

Så jeg si at dette var noe slags truende/aggressiv oppførsel, (fra italieneren).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da jeg skulle pakke varene, så var det sånn, at sjampoen min lakk.

Og da var det vel muligens kassadama som hadde tulla, (og åpna lokket).

(Dette var ei kassadame som minner om min kollega/'undersott' Benedikte aka. Benny, fra da jeg jobba som butikksjef på Rimi Nylænde, (noe jeg jobba som fra høsten 1998 til høsten 2000).

Hu brunetta har jobba der, i en del år nå, (som kasssdame), mener jeg å huske.

Hu jobba der mens jeg bodde på Høvik, (hvor jeg bodde fra 2015 til 2017), mener jeg å huske.

For jeg klagde da på at de ikke hadde billig kylling-kjøttdeig.

Og da svarte hu kassadama at det varierte litt hva de tok inn.

Noe sånt.

Mens andre kanskje hadde ment, at de burde ha de billigste varene, (som Kiwi skryter av, i sine reklameaviser).

For å si det sånn).

Men det var også sånn, (mener jeg å huske).

At en del unge damer, som skulle ha vannmelon, (blant annet).

De 'elga' på meg, i køen.

(Jeg måtte liksom flytte meg litt bortover, (nærmere kassadama).

Selv om jeg stod ved siden av varene mine, (der de lå på frambåndet).

For å si det sånn).

Så disse unge damene, kan også ha tulla.

Ved at de åpna den nevnte sjampoen, (etter å ha elga på meg), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:


PS 5.

Siden at det var mye søl, på kassadisken.

Så tenkte jeg, at jeg måtte si fra, til hu kassadama, (om sjampo-sølet).

Og jeg sa da det som Ola Nordmann pleier å si liksom, nemlig at sjampoen lakk.

Jeg sa ikke at noen hadde åpna sjampoen.

(Selv om det var det jeg mistenkte).

For det hadde blitt litt rart å si, (må man vel si).

Og kassadama sa at jeg kunne hente meg en ny sjampo.

Og så ropte hu på en 'staner', raskt dukka opp der, og henta den sjampoen som lakk vel.

(Noe sånt).

Og på Matland/OBS Triaden, så hadde vi nok da fått en kollega til å hente en ny vare.

Men så ikke på Kiwi.

Jeg måtte gå og hente en ny sjampo selv.

Og det var bare en vei ut av butikken.

Nemlig gjennom kassa, til hu litt 'halvfeite' brunetta.

Og de som stod i køen, etter meg, (og etter de 'vannmelon-damene').

De breia seg sånn.

Så jeg kom ikke ut gjennom kassa, (selv om det var snakk om en 'duo-kasse', det vil si at to kasser deler det samme køområde).

Jeg kikka bak kassadama.

Men der stod stolen til kassadama, (som man kan se på bildet ovenfor).

Og den stolen hadde jakka til kassadama på seg.

Så å flytte den stolen, (for å gå ut av butikken), hadde blitt litt klamt/svett, (må man vel si).

Så det gjorde jeg ikke.

Og jeg prøvde også å gå ut gjennom inngangsporten.

Men den inngangsporten var ikke like 'lealaus', som Rimi sine inngangsporter pleide å være.

Og det var også noen som skulle inn i butikken, da jeg prøvde å gå ut gjennom inngangsporten.

Så det så kanskje litt rart ut, (å prøve å gå ut gjennom inngangsporten).

Så jeg måtte igjen gå bort til køen.

Hvor noen nye folk da breia seg.

(For å si det sånn).

Og så, (etter å prøvd å komme meg ut av butikken en stund), så så det ut som, at det endelig skulle gå an, å gå forbi køen.

Men da fløy ei gammal kjærring på meg, (må jeg si).

(Med vilje.

Virka det som.

Hu gamla klarte ikke å holde seg, på 'sin' halvdel, av 'duo-køområdet'.

Men hu stilte seg istedet i veien for meg, (som for å sperre for meg).

Akkurat da jeg skulle gå ut gjennom kassa.

For å si det sånn).

Og jeg måtte da snakke høyt, til kassdama, om at jeg hadde funnet ny sjampo.

For at kassadama skulle legge merke til hu gærne dama.

(Som stilte seg i veien for meg).

Så det var gateteater-bonanza der, (virka det som).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:


PS 7.

Det har skjedd kanskje 10-20 ganger nå.

At når jeg kommer hjem fra handlerunder.

Så har enten First Price sjampo, First Price balsam eller First Price dusjsåpe lekket, (på de andre varene).

Så enten trenger disse varene ny emballasje.

Ellers så er sånn at Kiwi sine medarbeidere tuller, med de som handler disse varene, (og åpner de nevnte flaskene).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Ikea-bussen har sett sine beste dager, (må man vel si):


PS 9.

Rema Ila hadde litt dårlig dato, på Nordfjord Svenske Kjøttboller:


PS 10.

Denne butikken, (Rema Ila), hadde ikke Rema 1000 Color-vaskemiddel (flytende) i hylla.

Som på Rema Ensjø, for noen uker siden.

Og jeg synes også, at det vaskemiddelet, ikke har vært helt til å stole på, i det siste.

Så det er mulig, at Rema/Reitan har tulla med den varen.

(Som med Prima Husholdningssaft).

Sånn at butikkene har tatt ut denne varen, av hyllene, (etter å ha fått klager).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:


PS 12.

Prima-ketsjup-flaskene var delvis fulle av søl:


PS 13.

Her er mer om dette:


PS 14.

Man må vel si, at det er litt lugubert, av Rema Ila, å selge potetgull med dårlig dato, til redusert pris:


PS 15.

Her er mer om dette:


PS 16.

Ruter sin stemplingsautomat, (på Nasjonalteateret t-banestasjon), hadde 'mensen':

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter