Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 13. august 2019

Hva er det som går av kjendisene i Norge, (kan man kanskje lure på). De har visst alle, (det vil si Kiwi-grunder Per-Erik Burud, Vibeke Skofterud og Ingrid Aune), begynt å dø som fluer, mens de kjører båt om natta. Jeg kan ikke huske, at noen kjendiser døde, på en lignende måte, på 70/80/90/00-tallet. Hm


https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vXPQd/flere-hundre-tok-farvel-med-malvik-ordfoerer-ingrid-aune-33-hun-var-noe-helt-spesielt

PS.

Det er også sånn, at jeg lurer litt på, om Ingrid Aune, er i slekta.

Tidligere grensekommisær i Finnmark, Odd (Ribsskog) Stub Aune, var min mor Karen Ribsskog sin tremenning.

Og Ribsskog-navnet stammer fra Trøndelag, (hvor vel Ingrid Aune også var fra).

Og Odd Stub Aune sin sønn Tor Aune, (kjent fra NRK), er min firemenning.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:


https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1500798-info

PS 3.

Disse 'Aune-folka'.

(Som er ganske kjente.

Farfaren Odd Stub Aune, (min mors tremenning), var jo grensekommissær, i Finnmark, (han var da innblandet i amerikaneren Newcomb Mott sitt dødsfall i Sovjet og min mors tremenning var også ansvarlig for å stoppe noe som kunne minne om starten på en sovjetisk invasjon).

Sønnen, (min firemenning), Tor Aune, er en kjent kringkastingsmann, (som det vel heter).

Og barnebarnet Thomas Aune, er kjent fra fotball-programmer/bøker, osv).

De bor i Follo, (hvor jeg jo har jobbet som butikksjef, på Rimi Langhus, fra 2001 til 2002).

Men min mor fortalte aldri noe om disse Aune-folka, (selv om de var i slekta, og er ganske kjente).

Og det gjorde heller ikke min mormor Ingeborg, (sånn som jeg husker det).

(Og min morfar Johannes fortalte aldri noe, om sine slektninger/forfedre.

Sånn som jeg husker det).

Så jeg har ikke visst om, at jeg var i slekt, med Aune-folk, før jeg begynte med slektsforskning, etter at min mormor døde, (for det stod om at hu hadde arva Adeler, i hennes testamente), for cirka ti år siden, (og jeg har fortsatt ikke fått noe arv enda forresten, (etter min mormor), selv om min mor døde, for cirka 20 år siden, så jeg skulle ha fått cirka en tredel, (siden at jeg har to søsken, på morssiden), av min mors arv, for å si det sånn).

Og disse 'Aune-folka' svarer heller ikke, når jeg skriver til de, på Facebook.

(Noe noen Ribsskog-folk har gjort, (som for eksempel min firemenning Karianne 'Sula' Ribsskog, dattera til den nokså kjente 'høyre/venstre-ekstreme vingle-politiker' mm. Kjell Arild 'KARisma' Ribsskog, min mors tremenning).

Og disse Aune-folka har heller ikke kontaktet meg på nettet/Facebook.

(Som noen kvinnelige slektninger, (som jeg ikke har kjent fra før), har gjort.

Som for eksempel Jenny Ribsskog, Sophie Ribsskog Johansson, Emelie Brandvik Ribsskog og Malin Iren Olsen.

For å si det sånn).

Så disse Aune-folka, er litt mystiske nesten, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nesten det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter