Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 24. august 2019

Kan dette ha vært min fars eks Margrethe fra Bislett, tro? (Fra Oslo adressebok 1986/87, bind 2)


PS.

Min far kjenner nemlig Rakel Surlien.

(En tidligere miljøvernminister for Senterpartiet, (blant annet), vel).

For hu er fra Svelvik.

(Hvor min far gikk på realskole/framhaldskole).

Jeg tror de gikk i samme klasse.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Og jeg mener å huske at min farfar nevnte Rakel Surlien.

(På slutten av 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet).

Og det gjorde vel også min far en gang, vel.

(Mener jeg å huske).

Men Margrethe var fra Sørlandet/Vestlandet.

(Sånn som jeg husker det.

Fra dialekten hennes).

Men det kan jo ha vært sånn, at Rakel Surlien fikk besøk, (i Svelvik), av ei kusine, (for eksempel), fra Vestlandet/Sørlandet.

Og så ble min far kjent med kusina, gjennom Rakel Surlien, da.

(Noe sånt).

Og så flytta hu Margrethe seinere til Oslo, da.

(For eksempel).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Dette ligner på den Margrethe 'M', som jeg husker, fra Stena Saga-tur, (på første halvdel av 80-tallet), med mer:


PS 3.

Min farmor Ågot, viste meg en gang, et postkort, som min far hadde fått, fra en 'M'.

(Dette var et par år etter at min far ble samboer med Haldis Humblen, (våren 1980).

Noe sånt).

Og både Ågot og jeg mente, at det kortet, måtte være, fra hu Margrethe.

Margrethe besøkte en gang min far, i Hellinga 7B.

(En ferie.

Rundt 1976 eller noe sånt, kanskje).

Da var min lillesøster Pia og jeg, også på besøk, hos vår far.

(Vi bodde egentlig hos vår mor i Larvik.

På den tida).

Og Pia og jeg, fikk da hver vår potetgullpose, (med ost og løk), av Margrethe.

(Husker jeg).

Og den gangen, som min far, Margrethe og jeg, var på Stena Saga-tur.

(På begynnelsen av 80-tallet).

Så lå jeg i en køyeseng, under min far og Margrethe.

Og de lå og pulte, (husker jeg).

(Noe som det var vanskelig for meg, å ikke høre.

For å si det sånn).

Og dette var også, noen år etter, at min far ble samboer, med Haldis Humblen.

Men min far er jo en selverklært raggar.

Så det er kanskje vanlig, for raggare, å ha nokså mange kvinnfolk.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter