Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 18. august 2019

Mer fra Norge

Torsdag 1. august, så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

I fjor, så tok Nordea, cirka 300 kroner, i årsavgift, for Visa-kort.

Og i år, så tok de cirka 450 kroner, i årsavgift.

Og det er en ukristelig prisøkning, (som de kristne sier).

(Må man vel si).

Og dette er på toppen av, at det koster penger, hver gang man bruker kortet.

(Noe som blir belastet, i begynnelsen av hver måned).

Og jeg klagde, i vinter/vår, på den høye prisøkningen, til Finansklagdenemnda.

For Nordea lovte også i en mail, at de ikke hadde økt prisen.

Og det som skjedde, var at Finansklagenemnda, ikke gjorde noe.

Men Nordea overførte likevel, 151,23 kroner, til min konto, rundt månedsskiftet juni/juli, (28. juni), med teksten: 'Årspris kort dagligbankpakken'.

(Noe jeg blogget om).

Men rundt månedsskiftet juli/august, (31. juli), så hadde Nordea trukket 151,23 kroner igjen.

(Også med teksten: 'Årspris kort dagligbankpakken'.

Enda de trakk årsaviften for kort, i januar/februar.

For å si det sånn).

Så de driver og vingler fælt, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

En luguber jernvarehandel, (på Bekkestua), hadde rappa en handlevogn av Meny, (kunne det virke som):


PS 3.

Jeg skulle fylle opp reisekortet, (med reisepenger, som det kalles).

Men på grunn av solens plassering på himmelen.

Så klarte jeg ikke å se en 'dritt', (som de sier).

Så jeg måtte bruke trikkens billett-automat.

(Trikken og t-banen deler plattform, (må man vel si), på Bekkestua.

Og det står en egen billettautomat, nede på plattformen.

Ikke langt fra der trikken går fra.

For å si det sånn).

Så de 'geniene' som har laget de billettautomatene, (til Ruter), burde muligens hatt sparken.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:


PS 5.

Enda mer om dette:


PS 6.

På t-banen, så var det, et eldre par, som satt seg ned, på utsida av meg.

(Halvveis ned til sentrum.

Og selv om dette bare var en setegruppe, for fire personer, (og ikke for fem personer, som det vel også fantes 'halv-ledige' av).

På de gamle t-banene-togene, (de brune), så var alle setegruppene for seks personer.

Hvis jeg ikke tar helt feil).

Gubben satt seg delvis oppå meg, da han satt seg ned.

Og jeg husker at jeg tenkte, at disse gamlingene var 'russiske', (siden at begge var helt hvite/grå i håret, og siden at de ikke hadde bil, selv om de var et gammelt ektepar).

(Noe sånt).

Og jeg tenkte også, at disse kanskje var pensjonerte politifolk.

Siden at de var så storvokste/sterke, (til å være oldinger).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:


PS 8.

Jeg skulle innom Clas Ohlson osv. og.

Så jeg tenkte, at jeg kunne bare kjøpe et par cheeseburgere, på McDonalds Klingenberg, (og spise de, på en benk, i Spikersuppa).

(Siden at det var 'lønningsdag', (jeg hadde fått livsopphold-penger fra Nav).

Og jeg skulle handle ganske mye.

For å si det sånn).

Og inne på McDonalds, så var det, en ung neger, kledd nesten likt som meg, foran meg i køen.

Så jeg gikk derfor heller, og stilte meg, i en annen kø.

(For det med den unge negeren, ble litt ekkelt.

Syntes jeg).

Men ei negerdame, med en unge.

Hu flytta seg ikke bort, mens hu venta, på maten.

(I 'min' kø).

Og det som skjedde, var at negerdama bak disken.

Hu stengte da kassa.

(Istedet for å jage bort 'kunde-negerdama'.

For å si det sånn).

Så det ble sånn, at de stengte kassa, rett foran trynet på meg, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:


PS 10.

Enda mer om dette:


PS 11.

Cheeseburgerne som pleide å koste 10 kroner.

De kosta nå 18 kroner, (var det vel).

Og det har jo vært rettsaker, om disse cheeseburgerne.

Siden at restaurant-eierne tapte penger, på å selge de, for 10 kroner.

Så det blir nesten som noe politisk, å kjøpe de, (må man vel si).

Men jeg ble litt vant til disse burgerne, i Sverige.

For der solgte de disse burgerne, i trippel-versjoner, som del av frokost-menyen.

Men i Norge så selger de ikke trippel-versjoner av Cheeseburger, på McDonalds.

(Ettersom jeg skjønte det, fra McDonalds sitt nettsted).

Så McDonalds sine burgere, varierer litt, fra land til land, da.

(For å si det sånn).

Og de spurte heller ikke, om jeg ville ha kvitteringa, forresten.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

På Clas Ohlson, på Oslo City.

Så hadde de satt, noe papp, ved utgangen.

Sånn at man nesten måtte åle seg forbi, ei negerdame, (var det vel), som stod der, (og lot som at hu var åndsfraværende).

(Noe sånt).

Og jeg skulle ha noen treskruer, (for å fikse det ene beinet, på senga mi).

Men der var det to damer med barnevogner, som stod og breia seg, i flere minutter.

Så det var muligens noe slags gateteater.

(Hvis jeg skulle tippe).

Og en neger med hvit lue, oppførte seg teatralsk/manisk, da jeg skulle gjennom kassa.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:


PS 14.

Enda mer om dette:


PS 15.

Og enda mer om dette:


PS 16.

Og enda enda mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter