Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 26. august 2019

Mer fra Norge

På onsdag 7. august, så dro jeg ned til Oslo, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg skulle også innom Nav i Sandvika, for å 'fornye' min livsopphold/husleie-søknad.

Og Frelsesarmeen tuller fortsatt med skiltet sitt der, (og devaluerer Løkketangen Senter), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:


PS 3.

Da jeg skulle levere inn søknadsskjemaet, (som jeg fylte ut, ute i senteret, som vanlig).

Så var det sånn, at ei negerdame, (med barnevogn), liksom beleiret den 'russiske' postkassa, (til Nav).

Så jeg måtte henvende meg til en 'vimse-resepsjonist', (som viste seg å være hu Anita, som jeg tidligere har snakka med der, en del ganger).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:


PS 5.

Anita var litt vanskelig, å begynte å bable om at den postkassa, ble tømt da og da.

(Noe sånt).

Og jeg svarte, at jeg hadde blitt bedt om, (av en Steinar, for et drøyt år siden), å bruke den postkassa.

Og det har jeg lest om, i en avis en gang.

(Var det vel).

At hvis man ber noen om å gjøre noe, (som leder og/eller foreldre, for eksempel).

Så burde man forklare _hvorfor_ man ønsker, at folk skal gjøre sånn og sånn.

Men det gjorde ikke Nav.

De bare ba meg bruke, en 'mystisk' postkasse, (istedet for å bruke resepsjonen).

Så de fremmedgjør folk, (må man vel si).

For de forklarte meg ikke grunnen til, at de ønsket, at jeg skulle bruke den 'russiske' postkassa, (og ikke resepsjonen), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Og det er også sånn.

På Nav Sandvika.

At købillett-maskinen 'aldri' virker.

Og at købillett-skiltet henger sånn at man ikke kan se det, (fra vente-plassene).

Og Anita pleide å stå, bak en resepsjons-disk der.

Men den aktuelle dagen, (7. august), så stod hu, i forkant av resepsjonsdisken, (ute i lokalet), sånn som jeg husker det.

Så det er jo som noe fra etter apokalypsen.

(Med alle negerne som tysk etterretning sender, osv.

Eller hvor de kommer fra).

Det å gå til Nav Bærum, (i Sandvika).

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det satt også, en 'suspekt'/'teatralsk' neger, (må man vel si), ute i senteret, (på noen 'nordlending/trønder-stoler', som noen har satt der):


PS 8.

Det var også sånn, at det stod den neger/'svarting'-gjeng, (i Sandvika), og breia seg, (eller skapte frykt, som de sier), da jeg gikk av toget, (fra Oslo):


PS 9.

Det er alltid midnatt, (eventuelt lunsj-tid), på Sandvika togstasjon:


PS 10.

Oslo kommune, har glemt å låse igjen søppelkassa si, (i Hegdehaugsveien/Bogstadveien):


PS 11.

Jeg var litt lei av Kiwi, (etter å ha blitt matforgifta, av noen First Price-nudler, (fra Kiwi St. Olavs Plass), uka før, så jeg dro innom Meny Bogstadveien, (etter å ha fått reklameavis fra Meny i posten, hvor det stod at de hadde tilbud på kjøttdeig blant annet, den uka)):


PS 12.

Da jeg jobba som ferskvaremedarbeider på OBS Triaden, (noe jeg jobba som, (på lørdager), studieåret 1991/92, var det vel).

Så hadde vi kjøttdeig liggende, i/ved ferskvaredisken.

(Sånn som jeg husker det).

Men så ikke på Meny Bogstadveien.

Der, (ved ferskvaredisken), så hadde de, en del 'sære' varer, (som vegetarmat), må man vel si.

Mens kjøttdeigen lå 'gjemt', i en disk, en del meter nærmere kassene.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:


PS 14.

For denne varen, (Telemark kildevann), så måtte man lete, for å finne prisen, (den stod på noen A4-ark/plakater, på sida av brus-skapet), så det var vel ikke akkurat, så veldig kundevennlig, (for å si det sånn):


PS 15.

Meny stengte plutselig sin selvbetjeningsavdeling, som en slags provokasjon, (må man vel si), så de er like infiserte, (av undergrunn, eller hva man skal kalle det), som Kiwi, (kan det virke som):


PS 16.

Den trenden, som nå finnes, i Oslo.

Om at man skal skrive sånne 'nymoderne runetegn', (som de kanskje sier), på gulvet/bakken overalt.

(Man finner også Ibsen-sitat på fortauet i Karl Johan, osv.

Og alle jøder som ble drept under krigen, har fått sine egen 'brostein', (utafor boligen hvor de ble henta av tyskerne), som folk kan tråkke på, (for eksempel i Langes gate)).

Det signaliserer vel muligens, at man tråkker på ytringsfriheten/det skrevne ord.

Så det er muligens en slags nazi-trend, (må man vel si).

(Noe sånt).

Og skriften på gulvet, har også delvis blitt slitt bort.

(Noe den nok ikke ville ha blitt, hvis man istedet hadde hengt opp, en plakat, (eller nok lignende).

Baldakiner kalles det visst, (husker jeg fra da jeg jobba som Rimi-butikksjef), et slags møbel, (eller list), som man kan ha plakater på, osv.

Selv om man vel må si, at det er 'russisk', med disse selvbetjeningskassene, (hvem har ansvar for eventuelle feilslag, er for eksempel et tema, som jeg har blogget om, en rekke ganger, for å si det sånn)).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Kjøttdeigen virka grei, selv om det stod på pakkene, at den var fra Tyskland, (noe de kanskje burde ha opplyst om, i kundeavisa):


PS 18.

På Meny.

Så var det også sånn.

At det liksom var vanskelig, å finne veien ut, av mineralvann-avdelinga.

(Må jeg si).

Det virka som at de hadde bygget butikken med vilje uoversiktlig, (mellom brus/øl-avdelinga og kassene), for å si det sånn.

Så det virka litt 'merksnodig', (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Jeg tok først med meg, en halvliter cola, (fra et brus-skap).

Men så på veien til kassene.

Så så jeg, at de hadde tilbud, på iste.

Og halvannen liter iste, (tre ganger så mye som i brus-flaska), kosta mindre, enn brusen.

Selv om iste-en var varm/lunka, og brusen kald.

Så det måtte jeg tenke litt på.

Men det ble til at jeg valgte iste-en.

(Iste med sitron er jeg litt vant til å drikke.

For da jeg var butikksjef på Rimi Langhus, (fra våren 2001 til sommeren 2002).

Så tagg de ansatte meg om å starte bedriftsfotball-lag, (noe jeg gjorde).

Og når vi skulle spille kamper, så tagg de ansatte meg om å få en flaske brus, (til hver av spillerne), på butikken sin regning.

Noe jeg sa at var greit.

For det pleide de ansatte å få, på personalmøter, osv.

Men brus ble til iste, (av merket Lipton vel), rett før kampene, (husker jeg).

Selv om iste var en ny vare, (i matbutikkene i Norge), på den tida.

For å si det sånn.

Og da min far tvang meg, (mer eller mindre), til å besøke tante Ellen i Sveits, (sammen med min yngre søster Pia), sommeren 1987.

Så jobbet tante Ellen på en tennisklubb, cirka en kilometer fra der hu bodde, i forstaden Aesch, utafor Basel.

Og en av de første dagene der, så dro tante Ellen med Pia og meg, til tennisklubben.

Og så serverte hu Pia og meg iste, (ved et bord ute), som hu selv hadde laget, (i restauranten der)).

Men det stod på iste-pakken, at den skulle serveres avkjølt.

Men den er grei å drikke, rett fra boksen også, (ihvertfall den med sitron), vil jeg si.

Men det står noe lignende på Grans-cola-flaskene også, ('Ice-cold').

Selv om man vel også kan drikke colaen varm/lunka, (for å si det sånn).

Det står også: 'Pour and share', på Grans-cola-flaskene, (halvannen liter).

Men man kan vel drikke innholdet i flasken selv og, (uten å dele), skulle man vel tro.

Så her er det som at matvare-firmaene formaner kundene, (må man vel si).

Og det er vel ikke det helt store.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Her er mer om dette:


PS 21.

Mens jeg leita etter kjøttdeigen, (inne på Meny).

Så la jeg merke til, at Meny hadde en kilos-pakker med fusilli-pasta, til 12.40.

Og det er billigere enn Rema sin pasta, (hvis jeg ikke tar helt feil).

(For jeg hadde ikke lyst på nudler lenger, (etter de nevnte First Price-nudlene til Kiwi St. Olavs Plass).

Så jeg tenkte at jeg kunne gå over til pasta, (og Marie-kjeks), til brunsj.

For brødskiver er ikke det helt store, (i Norge), synes jeg.

For jeg har jobba skift i mange år, (fra 1988 til 2006), og skiller derfor ikke så mye mellom helg og hverdag og natt og dag.

(For å si det sånn).

Og hvis jeg handler om kvelden, så har butikkene ofte bare dyrt brød, (eller ikke noe brød), igjen.

Og de brød-oppskjærings-maskinene er vel litt uhygieniske, (må man vel si).

(Og Kiwi St. Olavs Plass har også forgifta meg med dårlig First Price-kneip.

Må jeg si).

Så jeg har pleid å spise nudler til brunsj, i en del måneder/år, da.

Og så heller spist kjøttmat, til middag.

For å si det sånn).

Og da, (når jeg skulle ta pasta-pakken opp, fra den nederste hylla).

Så var det en slags 'mafiso-aktig' Meny-ansatt, som stod like ved, og liksom overvåka meg, (husker jeg).

Så det var litt ubehagelig.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 22.

Stemning fra Sorgenfrigate:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter