Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 14. oktober 2019

Det tullet til Nordea, (sperringen av nettbanken på grunn av at man skal verifisere kunde-informasjon), er visst noe slags Stasi-greier, (kan det virke som)


PS.

Her er mer om dette:


PS 2.

Enda mer om dette:



PS 3.

Det er også sånn, at jeg har prøvd, i flere dager, å få nettbanken til å virke.

Men den har vært sperret.

På grunn av dette med 'Stasi-informasjonen'.

Og hver gang, som jeg har prøvd, å logge inn, på 'Stasi-siden'.

Så har jeg fått en feilmelding, (den med han bonden som hopper, (som jeg publiserte om, i en bloggpost, for noen dager siden)), på skjermen.

Det har skjedd kanskje ti ganger.

(Noe sånt).

Og jeg prøvde også, å logge inn, via smart-telefonen.

Men da fikk jeg også den samme feilmeldingen.

Så det var litt som, at noen nerder, (som ikke hadde bakkekontakt), hadde tatt over Nordea, (må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 4.

Det var også sånn, at da jeg gikk, på handel og kontor, (hvor jeg gikk fra 1986 til 1989).

Så ble vi 'tutet ørene fulle', om personvern, (i flere fag).

Og dette at bankene skal vite, om man tar ut penger, hvem man får penger fra og om man setter inn penger.

Det rimer vel ikke i det hele tatt, med personvern-lovene/reglene, (som liksom var en 'hellig ku', på 80/90-tallet, (sånn som jeg husker det)).

Og dette angående hvordan man bruker kontoen, kan vel variere.

For eksempel da jeg flykta tilbake fra England, i romjula 2017.

Da hadde jeg med en del kontanter, (i engelske pund), i lommeboka.

Og da satt jeg jo inn penger, (i en automat).

Men i 2019 så har jeg jo ikke satt inn penger, (på den samme måten), for å si det sånn.

Så det blir litt sånn goddagmann økseskaft.

(Må man vel si).

Og hvis kortautomatene ikke virker, på danskebåten, (for eksempel).

Så tar man jo ut penger, (i en minibank)..

Men det er jo ikke nødvendigvis sånn, at man har noen faste rutiner for sånt, (som Nordea visst tror).

(For å si det sånn).

Og når man tenker på, at bankene mye, ble overtatt av staten, (i Norge og andre land), under finanskrisen.

Så kan dette virke som noe totalitært, (som noe fra Øst-Tyskland, Sovjet, Nord-Korea, Kina eller Nazi-Tyskland), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det stod også: 'Ansatt', under et punkt, i Nordea sitt 'Stasi-register'.

Men jeg kan ikke huske, at jeg har sagt til Nordea, at jeg har vært ansatt.

(Jeg skulle jo studere, (ved UIO).

Da jeg fikk den aktuelle kontoen gjenåpnet, høsten 2014, (hos Nordea Majorstua).

Eller, dette var vel da var en ny konto, (høsten 2014), for det er ikke det samme kontonummeret, som på den Nordea-kontoen jeg måtte overtrekke, i Liverpool, høsten 2006, i forbindelse med at jeg jobba med en arbeidssak mot Arvato, etter at Nordea hadde nekta å gi meg lån på min del av slektseiendommen Bergstø, noen måneder tidligere.

For å si det sånn).

Så hvor har de dette fra.

Nei, her er det et nytt regime liksom, som har tatt over Nordea, (med nye 'nazi-aktige' rutiner/funksjoner), kan det nesten virke som.

Har Nordea blitt utsatt for en slags talibansk maktovertagelse, (kan man kanskje lure på).

(Når man ser på hvor lite respekt denne banken nå har for kundene sine, (ved å plutselig sperre nettbanken osv., og ved å ha et datasystem, (for den nevnte 'Stasi-informasjonen'), som er: Made in Hong Kong, liksom).

Og hvor mye informasjon, (om alt mulig forskjellig), som de nå plutselig krever, fra sine kunder.

For å si det sånn).

Det kan man kanskje lure på.

Hm.

For jeg har hatt nettbank, i forskjellige banker, (DNB, Nordea, Barclays og RBS), siden rundt årtusenskiftet.

Og det har aldri skjedd meg før, at nettbanken har blitt sperret, på en lignende måte, (og at jeg har blitt bedt om å taste inn masse 'Stasi-aktig' informasjon, gjennom et 'made in Hong Kong-interface').

(For å si det sånn).

Så her er det at Nordea (les: Samfunnet) har blitt mer totalitært og undertrykkende, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Mer om aksjonærene i Nordea:



https://www.nordea.com/no/investor-relations/nordea-aksjen/aksjonaerer/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter