Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 29. oktober 2019

Jeg sendte en e-post til Sporveien

Erik Ribsskog

Melding fra: Sporveien

Erik Ribsskog 29. oktober 2019 kl. 13:21

Til: NaboKontakt
Kopi: flemming.ohre@multiconsult.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , "sande.vgs" , LbF Leieboerforeningen , oslo
Hei,

nå våkna jeg i dag, av deres sprenging cirka klokka 12.30.

Og da våkna jeg av sirena, (husker jeg).

(Smellet fra sprengningen var ikke så kraftig som den siste
sprengninger i går, vil jeg si).

Så det er ikke sånn, at jeg har blitt døv, for frekvensen til sirena.

(På 80-tallet, så fortalte noen meg, at de fleste er døve, for
frekvensen, til luftgevær.

Noe sånt).

Men i går så hørte jeg ikke noen sirene.

Og 'tre korte pip', kjenner jeg ikke helt igjen.

Det er da ikke så korte pip.

Jeg pleier å rekke å gå til den delen av leiligheten, som ligger
lengst unna sprengningsarbeidene, før det smeller.

Så det er ikke sånn at det er snakk om sekund-lange pip.

Dere burde kanskje ha vært mer klare, på hvor korte/lange disse pipene deres er.

For ellers blir det som noe litt svada-aktig å diskutere dette.

(Må man vel si).

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog

PS.

Nå er det også sånn, at jeg har blitt utsatt for, en del telefonterror.

Så jeg pleier ikke å ha på lyden, på mobilen.

Så jeg må finne ut, om det går an, å ha på lyden, for tekstmeldinger,
(og ikke ringing), for eksempel.

Så det blir litt knot.

Da er det bedre hvis dere varsler ordentlig, med sirener, vil jeg si.

Det står også på nettstedet deres, at det skal være støyende arbeider,
i uke 41, 42 og 43.

Nå er det uke 44, og det er som å bo i en krigssone.

Så jeg savner også, at dere oppdaterer bedre, (på deres nettsted:
https://www.sporveien.com/inter/prosjekter/prosjekt?p_document_id=3810381).

Når er den siste sprengingen?

(Det er litt kjedelig, å ikke kunne ha på lyden på TV-en.

Fordi at dere har en veldig lav sirene, (som i går ettermiddag, eller
om sirena da var i ustand).

For man må nesten være litt forberedt, når de sprenger, for ellers får
man dotter i øra, osv.).

Så bra hvis dere slutter å slurve med varslings-sirene.

Man blir jo nesten 'shell-shocked', ihvertfall når man ikke hører
varslings-sirena, før det smeller.

Jeg har avtjent førstegangstjenesten i infanteriet.

Og der lærte vi å stå på tå, hvis de skulle sprenge dynamitt, like ved oss.

Og da hadde vi vel på oss doble hørselvern, før de skulle sprenge.

Det er vel ikke meninga at man må ha på hørselvern, når dere sprenger.

Men jeg merka i går, at jeg gjerne skulle ha holdt fingra foran øra,
når det smalt.

For jeg fikk dotter i øra.

(Og nesten sjokk, når det plutselig smalt tre-fire salver, var det vel.

I dag formiddag var det kun en salve.

Virka det som).

Så jeg synes dere burde bli flinkere til å varsle med sirener.

Den sprengningen i går ettermiddag, var noe slags 'kødd' fra dere,
synes jeg at det virka som.

Siden at dere ikke varsla ordentlig med sirener.


29.10.2019 skrev NaboKontakt <nabokontakt@sporveien.com>:
> Hei Erik,
> Mener du at pipetonen som varsler sprengningen med tre korte pip uteble?
> Varsling via sms innebærer at du får en sms om tidspunkt for neste
> sprengning (ca 30 minutter før) til ditt nummer. Jeg setter deg opp denne
> listen og melder videre til prosjektet at du ikke hørte varslingstone i går.
>
>
> Vennlig hilsen
> Lene//Sporveien

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter